کد خبر: ۴۰۸۸۹۵
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
افراطی نیستم/تضادها در کشور باید حل شود

ناطق‌نوری: به احمدی‌نژاد گفتم یا سوادت بالاست یا روی ابرها هستی، قهر کرد و رفت/تنها حزبی که می‌شد حزب نامید، حزب توده بود

رییس دفتر بازرسی رهبری با بیان اینکه تضادها در کشور باید حل شود گفت که دموکراسی بدون ابزار امکان پذیر نیست. تنها حزبی که می شد حزب نامید، حزب توده بود که در کف خیابان بود و هرکسی را که خوب حرف می‌زد؛ از کارگر حمامی که مثل لنین حرف می زند که سال 46 هم به زندان افتاد، گرفته تا صف اتوبوس و قهوه خانه ها و مجالس ختم و...، همه افراد را به خود جذب می کرد. حزب توده سازوکار حزبی داشت و آنقدر قدرت گرفته بود که رژیم شاه نتوانست آن را از پا درآورد.
آفتاب‌‌نیوز :
حزب اسلامی‌ایران‌ زمین با ناطق نوری دیدار کرد.

حجت الاسلام ناطق نوری در این دیدار با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور، عدم انجام کار کارشناسی است،گفت: باید در همه کارها به خبره آن کار مراجعه و از او سوال کرد. خبره می تواند خبره را انتخاب کند و معنی حزب همین است. شورای مرکزی یک حزب کارشناس مسائل حزبی است که بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات باید به آن مراجعه کنند و او بتواند پاسخگو باشد که متأسفانه نوعا احزاب ما این گونه نیستند که باید به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم خبره کار ریاست جمهوری و یا مجلس را به جامعه معرفی کنیم، امروز بیشتر احزاب ما به تعبیر مقام معظم رهبری«قبیله اند» نه حزب!

ناطق‌نوری: به احمدی‌نژاد گفتم یا سوادت خیلی بالاست یا روی ابرها هستی، قهر کرد و رفت/افراطی نیستم

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: تنها حزبی که می شد حزب نامید، حزب توده بود که در کف خیابان بود و هرکسی را که خوب حرف می‌زد؛ از کارگر حمامی که مثل لنین حرف می زند که سال 46 هم به زندان افتاد، گرفته تا صف اتوبوس و قهوه خانه ها و مجالس ختم و...، همه افراد را به خود جذب می کرد. حزب توده سازوکار حزبی داشت و آنقدر قدرت گرفته بود که رژیم شاه نتوانست آن را از پا درآورد.

وی با اشاره به فعالیت احزاب در بعد از انقلاب،گفت: بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی است که هرچه داریم از آنجاست و از جیب آن داریم می‌خوریم؛ حزبی که با نظر امام تشکیل شد و بهترین شخصیت‌ها همچون رهبرمعظم انقلاب‌اسلامی، مرحوم شهیدبهشتی، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی در رأس آن بودند. بعدها به تشخیص امام راحل و به دلیل عدم سازگاری با ساختار حکومتی فیتیله‌اش پایین کشیده شد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری بابیان اینکه مشکل دیگر احزاب ما این است که آنها به قاعده کار حزبی آگاه نیستند، اظهار کرد: در کشور ایتالیا میانگین عمر یک دولت 5/1 است، دولت عوض می‌شود ولی کشور تکان نمی‌خورد، چرا که در این کشور سیستم وجود دارد و رئیس‌جمهور از هر حزبی باشد حق دارد مشاورین، وزرا و معاونین را از حزب خود برگزیند، اما از آن به پایین کارشناسان هستند که تعیین می‌کنند و رئیس‌جمهور حق ندارد مدیرکل یا رئیس اداره‌ای خاص را تغییر دهد، اما در کشور ما یک جناح روی کار می‌آید و همه را رد می‌کند، آن که رأی می‌آورد کارکنان جناح رقیبش را کنار می‌گذارد.

وی با اشاره به تغییر وزرا، گفت: ما قاعده بازی را بلد نیستیم، کشوری که 37 سال حکومت جمهوری اسلامی دارد نباید این‌گونه باشد، دکتر روحانی سه وزیر را که در مجلس قبلی رد شده بودند، پیشنهاد می‌کند و آنها در این مجلس رأی می‌آورند! چنین چیزی بار را به منزل نمی‌رساند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری درباره ارتباطش با احزاب مختلف، تصریح کرد: من به‌عنوان فردی که بنیه دارم، نشاط دارم، حوصله کار تشکیلاتی دارم، نه افراطی هستم و نه تفریطی، خیلی‌ها از اصولگرا و اصلاح‌طلب، راست و چپ را هم قبول دارم و آنها نزد من می‌آیند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 84، گفت: سال 84 در همین دفتر جلسه‌ای گذاشتیم، احمدی نژاد می‌گفت من برنامه دارم، مرحوم عسگراولادی هم حضور داشت. پس از آن که احمدی‌نژاد حرف‌هایش را زد، مرحوم عسگراولادی رو به من گفت: این برادر ما احساس می‌کند اسلام را فقط او می‌فهمد، انقلاب را او به اینجا رسانیده و کشور را فقط او می‌تواند اداره کند. من نیز رو به احمدی‌نژاد گفتم، حرف‌هایت را خوب گوش دادم، یا سوادت خیلی بالاست و ما نمی‌فهمیم و یا شما روی ابرها حرف می‌زنید که وی قهر کرد و رفت. بر همین اساس دیگر کاندیداها را نیز آوردیم از آنها برنامه خواستیم، دفاع کردند و بعد هم دیدیم خیلی مایل نیستند کار تشکیلاتی پیش رود من هم گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت.

حجت‌الاسلام ناطق نوری در پایان خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی ایران زمین، گفت: اگر می‌خواهید حزب شکل بگیرد، همین اعتدال را حفظ کنید و با همین فرمان بروید، جوانان را با آغوش باز بپذیرید، عنصر اخلاق را در کار حزبی فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل موفقیت حضرت رسول در کار تشکیلاتی خلق نیکو بود و مواضع عادلانه و منصفانه‌ای را که آقای رئوفیان در مصاحبه‌ها دارد، حفظ کنید.

همچنین ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین، با اشاره به دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل متبوعش با حجت الاسلام ناطق نوری، اظهار کرد: در این دیدار درباره ضرورت شکل‌گیری و نقش‌آفرینی مؤثر احزاب در کار تشکیلاتی جامعه و نقش یاری‌رسان آنها به‌عنوان بازوی کمکی دولت بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام ناطق نوری از بایدهای کار حزبی و تشکیلاتی به‌عنوان مشکلات امروز فعالیت‌های سیاسی یادکرد و با خاطراتی چند به بیان ضرورت‌های کار تشکیلاتی پرداخت.

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین حجت‌الاسلام ناطق نوری را از چهره‌ها و شخصیت‌های معتقد و آشنا به قواعد بازی در عرصه سیاست ورزی و یک چهره بالقوه حزبی دانسته و از برگزاری این دیدار ابراز خرسندی کرد.

رئوفیان با بیان اینکه حجت الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از  معدود شخصیت‌های سیاسی معتقد به فعالیت‌های حزبی و معتقد بر اتخاذ مشی اعتدال در حرکت‌های حزبی است،گفت : حزب اسلامی ایران زمین بر اساس چنین شناختی معتقد است،حجت الاسلام ناطق نوری به خوبی می‌تواند از عهده تاسیس یک حزب فراگیر و با تشکیل جبهه ای متشکل از احزاب معتدل پروانه دار از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب که محوریتش با خود ایشان باشد، بر‌آید و فضای مناسبی برای نهادینه شدن تحزب در کشور فراهم آورد.لذا پیشنهاد ما تشکیل جبهه اعتدال با محوریت ایشان است که بی تردید اقدام به چنین امری حرکت در مسیر و نقشه راه مشخصی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده اند که « راه صحیح، اصولگرایی اصلاح طلبانه است.»

وی افزود: در صورت تشکیل چنین جبهه ای با رویکرد اصولگرایی اصلاح طلبانه اطمینان داریم، نامزد پیشنهادی برای ریاست جمهوری و یا افراد معرفی شده برای مجلس و شوراها با استقبال و پذیرش بالای مردمی مواجه خواهند شد و با توجه به برخورداری منتخبین ازحمایت‌های بعدی، کشور به بهترین شکل ممکن اداره می شود، بی تردید رئیس جمهوری که از پشتوانه قوی احزاب برخوردار باشد، در اداره کشور موفق تر است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در بخش دیگری سخنانش، فعالیت حزب متبوعش را منحصر به  فعالیت‌های انتخاباتی ندانسته، وبا بیان اینکه انتخابات را بهار کار احزاب و یک روی سکه فعالیت آنها می‌شمارد، روی دیگر سکه فعالیت احزاب را یاری رسانی به مجلس و دولت می‌داند.

رئوفیان بابیان اینکه جامه عمل پوشاندن به اهداف والایی همچون اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های پیش روی این حزب است، گفت: در همین راستا با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی طی نامه‌ای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، آمادگی خود را جهت کمک به دولت در مبحث مهم مدیریت بهینه بازارچه‌های مرزی و مبارزه  با قاچاق کالا اعلام نموده که مورد استقبال دولت نیز قرار گرفت و طی پنج نشست طولانی با حضور مسئولان و کارشناسان  نهاد ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه مقرر شد تا پایان آبان ماه این حزب  طرح جامع نحوه اداره بازارچه‌های مرزی را با تمام جزئیات آماده و پس از تصویب در شورای مرکزی حزب برای تصویب به ستاد اقتصاد مقاومتی  استان ارائه دهد تا در «بازارچه مرزی پرویزخان» به‌عنوان پایلوت اجرا شود.

وی با اشاره به اظهارات نمایندگان  این حزب در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شخصی و گلستان از آمادگی حزب متبوعش برای ارائه طرح‌های عملیاتی به دولت خبر داد و گفت:  این حزب آمادگی دارد در رابطه با رفع نگرانی دولت و مردم از حوادث نامناسبی که در حوزه مدیریت مالی، بانکی، سرمایه‌گذاری و استخراج نفت و ید، طرح‌های جامعی را آماده و به دولت ارائه نماید.

به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب اسلامی‌ایران‌زمین ضمن تشکر از  تعامل دولت با احزاب  خواستار توجه جدی دولت در برخورد با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌ها و به تاراج رفتن بیت المال شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۸
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
7
درود بر ناطق نوری که حقیقت را می گوید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
2
9
احمدی روش خیلی بالاست یعنی خیلی پرروهه
یاسان
|
Germany
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
0
بالاخره چی شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
10
يادته در شهرارا منبر ميرفيي ٥هزار تومان ميگرفتي
حالا ديگه كارخانه دار شدي در أمل
جمهوري اسلامي به شما جان داد
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
3
ناطق نوری حرف نمیزنه میزنه خیلی خوب و کوبنده حرف میزنه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
1
فقط کلی گویی و لنتقاد از کار انجلم شده. والا هنر پیش بینی و نشان دادن دو قدم نه بلکه تنها یک قدم دورتر را ندارند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
1
2
باسلام برنامه های یک حزب ومخلوط شدن با کار اقتصادی جواب لازم برای امور را نمی دهد
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
7
0
حق داشت قهر کنه .....
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
1
5
به به
بالاخره چند کلمه حرف حساب درباره حزب توده شنیده شد ...
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
1
8
جناب ناطق نوری عزیز: این حرفهایی که به آق محمود زدید کافی نبود! شما باید با نفوذ و رایزنی و روشهای دیگر سد راه ورود این فرد به انتخابات ریاست جمهوری می شدید تا با عوام فریبی و تظاهر نتواند بخشی از مردم را فریب دهد و مملکت را در تمام زمینه ها دهها سال به عقب برگرداند و بذر کینه و نفاق و اختلاف را بین مسولان ارشد نظام بپاشد و از ان به نفع خود بهره برداری نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
1
7
بالاخره هرچه باشد ایشان را معجزه خطاب کردند و این باعث شد نصایح اهل حل و عقد را نشنود تملق بدترین کاری است که در ایران رواج دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
1
9
روی ابرها بود چون که سوات نداشت
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
7
احمدی نژاد همه را فریب میدهد با دروغهایش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
5
جناب آقاي ناطق نوري (چرا عاقل كند كاري كه باز آيد پشيماني) 38 الان عمل مي خواهيم اگر هست بسم الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
3
چاره ای نیست بعضی وقت ها افراد روی ابرها قرار می گیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
5
جناب نوری بآیدچندنفربزرگوارمثل شماجلواحمدی رامیگرفتندتااین همه خسارت بارنیاره کارخودش راکردمواخذه هم نشدهنوزیک عده عوام اوراقهرمان میدانندتاسف
536
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
1
محمود توهمش بالاست نه سوادش
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
2
تنها حزبی که در ایران جذبه داشت حزب نازی بود.ایرانیها هیتلر رااز خودشان میدانستند.حالا هم که محمود هیتلر ادای اونو درمیاره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین