کد خبر: ۴۰۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۰۶

Firewall دو طرفه‌، برای ویندوز ویستا

آفتاب‌‌نیوز : این دیوار آتش جدید که در بخش امنیتی Windows Filtering Platform سیستم عامل ویندوز ویستا گنجانده خواهد شد، به علت دو طرفه بودن، می‌تواند دسترسی سایر کامپیوتر‌های داخل یک شبکه را که تلاش می‌کنند به کامپیوتر کاربر متصل شوند، محدود کرده و در عین حال دست‌رسی کامپیوتر کاربر به سایر کامپیوتر‌های موجود در شبکه را نیز کنترل کند.
سیستم عامل فعلی ویندوز XP نیز به یک دیوار آتش‪ مجهز است با این تفاوت که دیوار آتش ویندوز XP یک طرفه بوده و تنها قادر است اطلاعات ورودی به کامپیوتر را فیلتر کند.
قابلیت فیلتر کردن اطلاعات خروجی از کامپیوتر به ویژه برای مدیران شبکه‌ها بسیار مفید خواهد بود و امکان نظارت آن‌ها بر نوع نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربران را افزایش خواهد داد.
به طور مثال، با استفاده از این دیوار آتش، مدیران شبکه قادر خواهند بود تنها استفاده از یک نوع نرم‌افزار مسنجر خاص را در کامپیوتر‌های موجود در شبکه مجاز سازند و در صورت استفاده کاربر از یک مسنجر غیر مجاز، اطلاعات ارسال شده با این مسنجر به خارج از کامپیوتر توسط دیوار آتش ویندوز ویستا فیلتر خواهد شد.
سیستم‌عامل ویندوز ویستا در بخش Windows Filtering Platform، علاوه بر دیوار آتش دو طرفه یاد شده، یه یک دیوار آتش یک طرفه مشابه نمونه موجود در ویندوز XP نیز مجهز خواهد بود که کاربران می‌توانند بر حسب نیاز از یکی از آن‌ها استفاده کنند.
شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ویستا را تا پایان امسال عرضه خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین