کد خبر: ۴۰۹۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی ادعای اعمال حکومت نظامی را رد کرد

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در پی اظهارات رهبر یکی از احزاب اپوزیسیون این کشور مبنی بر احتمال اعلام حکومت نظامی در این کشور، گفت: اینگونه اظهارات عوام‌فریبی غیرمسئولانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
 دولت پارک گئون های، رییس‌جمهور کره جنوبی تحت فشار قرار گرفته و افکار عمومی خواستار استعفای وی است.

در همین راستا قرار است فردا (شنبه) در سئول هزاران نفر از معترضان با اعلام استعفای پارک گئون های بار دیگر به خیابان‌ها بیایند.

در پی ناآرامی‌های اخیر و خشم مردم از رسوایی سیاسی در کره جنوبی، چندی پیش رهبر اپوزیسیون حزب دموکراتیک اعلام کرد، رییس‌جمهور این کشور در نظر دارد حکومت نظامی اعلام کند.

در همین راستا سخنگوی دفتر ریاست جمهوری سئول، با رد این ادعا گفت: اینگونه اظهارات عوام فریبی سیاسی است که غیرمسئولانه بیان می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،در ۲۴ اکتبر سال جاری میلادی گزارش شد که چوی سون – سیل دوست صمیمی پارک گئون های، پیش نویس سخنرانی‌های وی را دریافت و آنها را ویرایش می‌کرده در حالیکه هیچ سمت دولتی نیز نداشته است. وی هم‌چنین متهم شد که در عزل و نصب‌های دولتی نیز دست داشته است. به دنبال انتشار این گزارش پارک گئون های رسما اذعان کرد که از چوی برای سخنرانی‌هایش و مسائل دولتی مشورت می‌گرفته و به خاطر آنکه باعث نگرانی مردم شده، عذرخواهی کرد.

افشای این مساله باعث اعتراضات ضد دولتی گسترده در کره جنوبی شده و مردم و احزاب اپوزسیون خواستار برکناری رئیس جمهور هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین