کد خبر: ۴۰۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

با شطرنج ذهن خود را مدیریت کنید

‌نایب‌رئیس هیئت شطرنج استان زنجان گفت: ورزش شطرنج تنها رشته ورزشی فکری است که موجب تحرک ذهن می‌شود و صاحب مسابقات رسمی و حرفه‌ای در دنیا است.
آفتاب‌‌نیوز :
‌روشنک مینایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شطرنج یکی از رشته‌های ورزشی است که در وهله نخست به تمرکز ذهن نیازمند است، چراکه شطرنج یک بازی فکری است و فرد برای اجرای بازی خوب باید ذهن خود را مدیریت کند.

وی افزود: خوشبختانه طی همکاری‌های صورت گرفته با اداره‌کل آموزش و پرورش استان در حوزه استعدادیابی، شاهد جذب خوبی در سه رده سنی بودیم. در مدت یک سال 120 نفر از مدارس استعدادیابی شدند که 60 نفر در بخش بانوان قرار دارند و طی آموزش‌های صورت گرفته در حال آماده شدن برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور هستند.

مینایی تصریح کرد: امروزه سبک زندگی و روی آوردن افراد به خصوص جوانان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای، موجب شده تا افراد کمتر به ورزش و فعالیت جسمانی اهمیت دهند و این در حالی‌ است که ورزش شطرنج تنها رشته ورزشی فکری است که به‌طور رسمی دارای مسابقات حرفه‌ای است که در دنیا برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: در حال حاضر شهرستان ابهر و خدابنده در رشته شطرنج فعال هستند. درصدد فعال کردن سایر شهرستان‌ها با همکاری و مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش هستیم که شطرنج توسط مدرسان این رشته در مدارس شهرستان‌ها به دانش‌آموزان، آموزش داده شود.

مینایی افزود: برای فعال کردن هرچه بیشتر شطرنج در استان برنامه‌های مختلفی تدوین شده است که تلاش داریم تا شطرنج را به عنوان یک رشته ورزشی همگانی در جامعه معرفی و نهادینه کنیم، چراکه بازی شطرنج نقش بسزایی در فعالیت بهتر ذهن انسان دارد و متاسفانه افراد به دلیل مشغله فکری کمتر از مزایای این رشته ورزشی آگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز آموزش شطرنج در استان با حضور "استاد خالصی" استاد بزرگ شطرنج فعال است که بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برای آموزش در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و بازی شطرنج را به صورت حرفه‌ای می‌آموزند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین