کد خبر: ۴۰۹۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
آملی لاریجانی خبر داد:

ارجاع پرونده لغو سخنرانی مشهد به معاون اول قوه قضاییه

رئیس قوه قضائیه از ارجاع پرونده لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد به معاون اول قوه قضائیه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا،‌ آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضا؛ با اشاره به اتفاقات اخیر مشهد گفت: تصمیم غلط یا درست را نمی خواهم قضاوت کنم و این فرد خامی نکرده است چرا که سابقه قضایی خوبی دارد. این موضوع را به معاون اول قوه قضاییه ارجاع داده اند.
وی افزود: رئیس جمهور به دو وزیر و بنده نامه نوشته اند اما قبل از رسیدگی محکوم کردند و این دادستان شجاع را متخلف نشان دادند.

رئیس دستگاه قضا خطاب به رئیس جمهور گفت: سوال من از رییس جمهور این است که برای حفظ حقوق مردم و قانون اساسی که به آن اشاره کردید، آیا وظیفه دفاع از رئیس قوه قضائیه در قبال این تهمت های سنگین را نداشتید؟ شایعه ای که منتسب به وزیر شما بوده است و با تکذیب وزیر، شما در راستای قانون اساسی وظیفه دفاع نداشتید؟ شما لغو یک سخنرانی را مایه شرمساری می دانید؟
وی افزود: یک نماینده فراکسیون امید که به شما منتسب است، رئیس قوه قضاییه را منتسب کرده است که میلیارد ها به حساب خود ریخته است، آیا این مایه شرمساری نیست؟ دفاع نمی کنید؟

آملی لاریجانی با انتقاد از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه ایشان انصاف به خرج دادند اما به ایشان می گویم از پشت تریبون مجلس چنین تهمتی به رئیس قوه قضاییه زدند، شما مسئولیتی نداشتید؟ چرا مایه شرمساری نبود؟
وی افزود : البته من نیاز به دفاع ندارم و خداوند ناظر بر همه چیز است.

**واریز اموال دولت به حساب رئیس قوه قضائیه کذب محض است
آملی لاریجانی در ادامه درباره هجمه ها علیه قوه قضائیه گفت: گاهی هنوز رسیدگی قضایی قطعی نشده است اما آن را رسانه ای می کنند.
وی ادامه داد: در مورد رئیس قوه قضاییه حساب هایی را مطرح می کنند و می گویند هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می ریزد که این کذب محض است.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در دوره های قبلی ریاست قوه قضائیه با اجازه رهبری اموال قوه قضائیه به حساب قوه قضائیه می رفت، اسناد آن هم موجود است و وزیر اقتصاد هم آن را تکذیب کرده است، این موضوع تنها در دوره بنده نبوده است و در دوره های قبلی هم مطرح بوده است که اذن رهبری برای آن وجود داشت و به هیچ وجه شخصی نیست.
آملی لاریجانی با انتقاد از فعالیت برخی سایت ها به کمک بدنه اصلاحات گفت: متاسفانه این صحبت ها در دنیا پخش شده است.

**در فتنه 88 همه غرب با تمام توان از آشوبگران حمایت کردند
رئیس دستگاه قضا گفت: امروز سه عامل ایمان، مجاهدت و بصیرت که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده بود را دشمنان نشانه گرفته اند.
وی افزود: صدها کانال فارسی زبان راه انداخته اند و سعی کردند جوانان را به انحراف بکشانند.
رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: در زمان اصلاحات، جهاد را خشونت تعبیر می کردند و سعی می کردند در کنفرانس ها در بحث خشونت زدایی از اسلام این جهاد را به فراموشی بسپارند.
آملی لاریجانی گفت: در فتنه 88 همه غرب با تمام توان از آشوبگران حمایت کردند و شخص اوباما و کلینتون که در آن روز از آشوبگران حمایت می کردند امروز مردم خود را به سکوت و آرامش دعوت می کنند.
آملی لاریجانی افزود: در دوره اصلاحات، جهاد در کشور را خشونت تعبیر می کردند و گذشت از مال و جان را بی ارزش می دانستند.
رئیس قوه قصائیه با اشاره به فتنه 88 گفت: در این دوره یک دختر فراری از خانه را شهید دانسته و حتی سران فتنه در مراسم ختم آن شرکت کردند.
همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضایی سراسر کشور صبح امروز با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین