کد خبر: ۴۱۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

کشته شدن 3 عضو ارتش ترکیه در حمله ارتش سوریه

سه نظامی ترکیه براثر حمله نیروهای دولتی سوریه کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای مدعی شد، در حمله نیروهای ارتش سوریه به نیروهای ترکیه در خاک آن کشور، سه نظامی کشته و 10 نظامی دیگر زخمی شدند. 

این نخستین باری است که در طول 93 روزی که از عملیات موسوم به سپر فرات ترکیه در خاک سوریه می گذرد، ارتش ترکیه، مدعی مورد حمله قرار گرفتن نیروهای خود از سوی ارتش سوریه می شود. 

در این اطلاعیه که در سایت اینترنتی رسمی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در اینترنت منتشر شد، مقارن ساعت 3:30 بامداد پنجشنبه نیروهای ترکیه در خاک ترکیه مورد حمله هوایی قرار گرفته و سه تن از نظامیان کشته و 10 تن دیگر زخمی شده است. 

در اطلاعیه توضیح بیشتری داده نشده است. 

اما خبرگزاری اخلاص که اولین خبر را در خصوص کشته شدن نظامیان ترکیه در خاک سوریه منتشر کرد، به نقل از منابع نظامی در منطقه نوشت که نظامیان ترکیه در حومه الباب مورد حمله قرار گرفته اند. 

شبکه سی.ان.ان.ترک نیز لحظاتی پیش به نقل از منابع نظامی در منطقه گزارش داد که حمله به واسطه یک هواپیمای نظامی سوریه ای که عموما در امر آموزشی کاربرد دارد، صورت گرفته است. 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تازگی اعلام کرده است که الباب را محاصره کرده اند و بعداز الباب به سوی شهر منبچ رفته و عناصر تروریستی داعش و پ.ی.د و ی.پ.گ را از منطقه پاکسازی خواهند کرد. 

ارتش ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت نام سپر فرات در خاک سوریه شروع کرده است که امروز وارد چهارمین ماه خود شد. 

ترکیه می گوید قصد دارد منطقه ای به عرض 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر از خاک سوریه در نزدیکی مرزهای این کشور از عناصر تروریستی پاکسازی کرده و به گفته مقامات دولتی ، مانع از شکل گیری کریدور ترور در شمال مرزهای ترکیه شود. 

به گزارش ایرنا، مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده اند ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه تاکنون نزدیک به دو هزار کیلومتر از این منطقه را پاکسازی کرده اند و عملیات برای پاکسازی سه هزار کیلومتر دیگر ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین