کد خبر: ۴۱۰۲۱۶
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
حمله تروریستی داعش به زائران با خودروی بمب‌گذاری‌شده

آخرین اخبار از حمله‌تروریستی حله/پیش‌بینی شهدای‌ایرانی تا 71 تن/اسامی+تصاویر

براثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی، سه راهی اصلی نجف، کربلا و القادسیه عراق حداقل بیست و شش نفر شهید و زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع مطلع در بغداد به نقل از پلیس استان حله اعلام کرد: تعداد ۵۰ تن از هموطنان ایرانی که از زائران مراسم اربعین حسینی بوده‌اند در انفجار حله عراق در روز پنجشنبه شهید شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این منبع مطلع بر اساس گزارش پلیس استان حله افزود: این انفجار در جنوب بغداد در استان حله در جنب یک پمپ بنزین صورت گرفته است. گفته شده در کامیونی مواد منفجره کار گذاشته شده بود.

وی همچنین بر اساس گزارش پلیس استان حله اعلام کرد که حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از هموطنان ایرانی نیز مجروح و زخمی شده‌اند.

وی گفت که زائران ایرانی شهید و مجروح شده در این اقدام ترویستی سوار بر یک دستگاه اتوبوس بودند.

گزارش رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از انفجار حله عراق

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان این‌که «نیروهای بهداشت و درمان ایران در حال رسیدگی به مجروحان در عراق هستند»، گفت: تعداد شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله به ۲۰ نفر رسید.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نیروهای بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران در محل حادثه تروریستی امروز حله عراق حضور دارند.وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای ما در حال رسیدگی به مجروحان این حادثه تروریستی هستند، افزود: آمار دقیقی از شهدا و زخمی‌های این حادثه در دست نیست.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: تاکنون شهادت 20 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی توسط نیروهای ما در عراق تایید شده است که این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: نیروهای بهداشت و درمان ما در عراق در حال جمع‌آوری زائران زخمی این حادثه تروریستی و رسیدگی به آنها هستند و به زودی اسامی شهدا و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شود.

رییس ستاد اربعین حضور شماری از زائران ایرانی در میان شهدا و مجروحان حادثه تروریستی عراق را تایید کرد.

حسین ذوالفقاری با بیان این‌که «جزییات بیشتری از این زائران هنوز در دست نیست»، در این زمینه گفت: تیم هلال احمر ایران مستقر در عراق مامور پیگیری ماجرا شده و هم‌اکنون به محل حادثه اعزام شده است تا درصورت پیدا شدن زائران ایرانی در میان زخمی‌ها و شهدا به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند.

وی با اشاره به اخبار ضد و نقیضی که درباره تعدا مجروحان و شهدای حادثه تروریستی عصر امروز عراق منتشر شده است، افزود: تا این لحظه وقوع یک عملیات تروریستی تایید شده است. به وسیله یک تانکر سوخت عملیات انتحاری انجام شده و اخبار اولیه مؤید این است که یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی هنگام وقوع حادثه در محل حاضر بوده است،‌ اما اطلاعاتی بیشتر از این در دست نیست و باید هلال احمر در صحنه حاضر شود تا جزییات بیشتر بدست آید.

* پرس تی وی نیز دز ساعت اولیه وقوع این اتفاق گزارش داد: به گفتۀ مقام‌های پلیس عراق، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهری واقع در نزدیکی کربلا دست‌کم 80 کشته برجای گذاشته است.

انفجار روز پنج‌شنبه در جایگاه سوختگیری شهر حله - که حدود 50 کیلومتری شرق کربلا واقع شده است - به کشته شدن حداقل 80 غیرنظامی منجر شد. بر اساس گزارش‌ها چندین ایرانی نیز در میان کشته شدگان وجود دارد.

سرکنسول ایران در کربلا نیز شهادت چند ایرانی را در این حادثه تأیید کرده است.  گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را پذیرفته است.  به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در جایگاه سوختگیری و رستورانی که زائران در حال بازگشت از کربلا به آن مراجعه می‌کنند، انجام شد.

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.»

یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»

هم‌چنین شبکه العالم در ساعات اولیه گزارش داد: ، رویترز عصر پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حمله تروریستی به زائران در شهر حله مرکز استان بابل عراق به 80 نفر رسیده است.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش مسؤولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

در همین حال، فرانس پرس به نقل از یک مسؤول امنیتی شمار شهدای این انفجار را دست کم 70 نفر اعلام و تاکید کرد که "اغلب آنان ایرانی هستند".

ظهر پنجشنبه، انفجار یک تانکر سوخت بمب گذاری شده در پمپ بنزینی در شهر حله، خسارات و تلفات زیادی برجا گذاشت.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در دقایق اولیه وقوع خبر نوشت:  انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل بیست و شش شهید و زخمی به دنبال داشته است. 

منابع رسانه‌ای گفته‌اند در میان شهدا و زخمی شدگان تعدادی زائر ایرانی هستند اما این خبر هنوز مورد تایید مقام‌های عراقی قرار نگرفته است . انفجار در نزدیکی پمپ بنزین بوده است . 

در جریان این انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده بیش از شش اتوبوس حامل زائرین را هدف قرار داد.

سه راهی الشوملی محل اصلی بازگشت زائران ایرانی از دو شهر مقدس کربلا و نجف به سمت مرز مهران و بالعکس است . 

الشوملی وابسته به استان بابل عراق و در شصت کیلومتری شرق شهر الحله مرکز بابل است.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حمله تروریستی به زوار اربعین حسینی در عراق را به شدت محکوم کرد.

قشقایی، معاون امور کنسولی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که از 80 شهیدی این انفجار که به سردخانه منتقل شده‌اند، چهل نفر ایرانی هستند.

خبرگزاری رویترز و شبکه عربی اسکای نیوز لحظاتی پیش اعلام کرد که آمار شهدا به بیش از 100 نفر افزایش یافته است.

هیچ مجروح ایرانی پیدا نشده است/ پیش‌بینی شمار شهدای ایرانی تا 71 تن

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با اعلام آخرین جزییات شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق گفت: تاکنون هیچ زائر ایرانی در بین مجروحان این حادثه شناسایی نشده اما 11 افغانی ساکن ایران در بین مجروحان این حادثه شناسایی شده‌اند.

کمالی با بیان اینکه شناسایی مجروحان و شهدای این حادثه کماکان ادامه دارد،افزود: وسعت انفجار به حدی بوده که احتمال می‌رود بیشتر حاضران در صحنه شهید شده باشند. به احتمال زیاد 71 تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند.

وی به ایسنا گفت: شناسایی شهدا به سختی ادامه دارد چرا که وضعیت اجساد وخیم است و شناسایی به سختی صورت می‌گیرد.

وی همچنین درباره مجروحان ایرانی این حادثه توضیح داد: تاکنون مجروح ایرانی پیدا نکرده‌ایم اما شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد. در بین زائرانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند 9 افغانی تبعه ایران شناسایی شده که علاوه بر این یک نفر افغانی دیگر در ICU است و نفر یازدهم نیز که احتمال می‌دهیم جزو مجروحان باشد هنوز پیدا نشده است.

ادامه تلاش‌ها برای شناسایی شهدای ایرانی انفجار حله+اسامی 11مجروح افغانی

سرپرست اوژانس کشور با بیان اینکه تلاش برای شناسایی مجروحان و اجساد شهدای ایرانی حادثه حله ادامه دارد، گفت: اسامی ۱۱ زائر افغانستانی مقیم ایران که در این حادثه مجروح شده‌اند مشخص شد.

پیرحسین کولیوند با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در حله عراق، گفت: تلاش ما شناسایی کامل تمامی مجروحان ایرانی این حادثه تروریستی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکی و درمانی نیروهای ما در عراق همچنان برای خدمت به مجروحان ادامه دارد، افزود: تاکنون 30 زائر ایرانی در این حادثه شناسایی شده‌اند.

سرپرست مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه 24 نفر از این زائران را افغانستانی‌های مقیم ایران تشکیل می‌دهند،افزود: 6 نفر از زائران نیز ایرانی هستند. تا کنون شهادت 24 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی تایید شده است.

در زیر اسامی 11 زائر مجروح افغانستانی مقیم ایران آمده است.

فاطمه نوروزی

سکینه نعمانی

حسن نعمانی

رمضان هاشمی

نوروز نعمانی

محمد طاهری

یدالله فجری

علی ترابی

فاطمه نعمانی

زهرا حسینی

یوسف نشقی.

تا مشخص شدن هویت قربانیان باید صبر کرد/71 جسد به ایران انتقال می یابد

سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه 71 کیسه شامل 59 جسد سوخته تقریبا کامل و 14 جسد متلاشی، برای تشخیص هویت تا عصر امروز به ایران انتقال می یابد، گفت تا مشخص شدن هویت قربانیان ، از طریق آزمایش دی ان ای باید صبر کنیم.

مسعود حسینیان که در محل بیمارستان جمهوری شهر حله مرکز استان بابل عراق با ایرنا، گفت وگو می کرد، افزود: هم اکنون کار تشریفات انتقال اجساد تمام شده و در حال انتقال به فرودگاه نجف است تا از آنجا به ایران منتقل شود.

وی که برای نظارت بر امر تشریفات و تسریع در انتقال اجساد قربانیان حادثه حمله تروریستی روز گذشته در شوملی ، به همراه استاندار بابل و مقام های امنیتی استان و شهرستان حله در این بیمارستان حضور داشت، گفت، با انجام آزمایش دی ان ای در ایران، هویت شهدا که ممکن است ایرانی، افغان و یا عراقی باشند، مشخص خواهد شد.

از سرکنسول ایران درباره پیدا شدن تعدادی مدارک هویتی از ایرانیان، در محل حادثه و وضعیت زائران ایرانی سوال کردیم که وی گفت، فعلا هیچ جسد قابل تشخیص از شهروندان ایرانی وجود ندارد ، اما تعداد 28 مدرک شناسایی ایرانی، شامل عابر بانک، گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی درمحل حادثه پیدا شده است.

وی در عین حال این راه هم گفت که این مدارک را نمی توان به منزله شهادت صاحبان آن تلقی کرد و تنها بعد از آزمایش دی ان ای اجساد ، می توان اسامی و تعداد قربانیان را اعلام کرد.

حادثه حمله تروریستی روز گذشته، در منطقه شوملی واقع درجنوب حله مرکز استان بابل عراق رخ داد که طی آن جمعی از زائران اربعین که در حال بازگشت به ایران بودند، شهید و زخمی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
4
30
تا کی؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
7
48
دوتا فرانسوی که کشته میشن همه شبکه های خبری دنیا برنامه های عادی را ساعتها قطع میکنن و گزارش می دهند حالا دهها ایرانی شهید شدند شبکه ایران هم انگار نه انگار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
بله واقعا خجالت آوره. انگار نه انگار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
تازه سازمان حج زیارت سریع خودش تبره کرد میگه این کاروان ها زیر نظر ما نبودن خب بی انصاف ایرانی که هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
5
حالا برنامه هاشونو قطع کنند شما راضی میشی؟
اینهمه زائر فرستادن وظیفه تامین امنیتونو نتونستن برقرار کنند باید دید چرا کوتاهی کردن.براحتی یک تانکر بمب گزاری شده میتونه تردد کنه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
6
مادرم .کربلا است
دعا کنید اون اونجا نباشه
خدا به داد همه برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
4
ما کی باشیم؟؟//
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
9
کسانی که اجازه ورود میدهند و امنیت را تامین نکرده اند پاسخگو باشند عمل مستحبی اینهمه خسارت ببار آورد کسی که پاسخی برای این کار ندارد چرا تشویق به رفتن میکنید
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
8
4
الان اقاي روحاني كجان!؟!؟
يه پيامي ، تسليتي ، ....
فقط برا اروپا دلشون ميسوزه
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
10
بر مسبب و مسببینش لعنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
8
جانم !! فرانسوي ها مردمشان را ازرفتن به منطقه نا امن برحذر ميكنند يعني دولت خودش را مسىول جان مردم ميداند
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
5
خدا داند و اینها که دم از حقوق بشر میزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
7
6
راه حسین علیه السلام رو با این کارها نمیتونید کور کنید اونهایی که به عشق حسین رفتن پیاده روی اربعین عاشقانه رفتن و باکی از کشته شدن ندارن امسال رفتیم سالهای بعد هم عمری باشه میریم . این ارزو رو به گور می برید که این عشق رو خاموش کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
2
5
الان حكومت سعوديها بسيار خوشحال و شاد هستند . بايد اين داعش حرامزاده در اسرع وقت نابود بشه تا اربابان سعودي اون ديگه بزرگترين ابزار لازم رو براي ادامه جنايتهاشون نداشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
2
روشنفکرای خودمونو بگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
3
5
روشنفکرای خودمونو بگو
سیمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
3
چرا اسامی ایرانی هارو نمیدن مرُدیم از نگرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
4
داعش بالاخره زهرش رو ریخت خدا لعنتشون کنه انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
5
به شما هم گفتن هیس صداشو درنیار بذار نشون بدیم اتفاق مهمی نبوده که همه نظراتو سانسور میکنید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
3
عکس آتش سوزی قطار چه ربطی به این خبر داره؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
سلام
انشاا...خدا رحمت کندوبیامرزد این شهدای عزیزرا وبه خانواده های محترمشان صبرعنایت نمایید
ملت عزیز ایران در غم واندوه شما گرامی شریکند خدا لعنت کند ونیامرزد داعش ووابستگانشان را وطرفدارانشان در جهان هستی
امین یا رب العالمین
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
2
5
انهایی که مردم راتشوق به رفتن کردن بعد تنهایشان گذاشتن تا گرگ ها داعش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
تورو خدا اسامی رو اعلام کنین عزیزی توی کربلا دارم
دلشکسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
4
3
دولت نقداپیگرلغوسخنرانی اقای مطهریه
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
1
1
عراق کشور توطئه هاست.باید بیشتر مواظب خودمان باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
تورو خدا زودتر آزمایشاتو انجام دهید و اسامیو اعلام کنید مامردیم از نگرانی فکر خانوادهاروکنید
نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
با سلام
اسامی اعلام کنید 54 تا خونواده دارن از نگرانی میمیرن! بیشتر شهدا هم که خانم بودن ، من الان اومدم اهواز تو هر محله ای عزادار هست به خدا گناه دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
2
خدا بحق خون گلوی های اصغر نسل این داعشیهای ملعون را از روی زمین برداره وشرشون یقه ی خودشون را بگیره آن شا الله
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
3
1
حقمون همینه که به منطقه خطر وارد میشویم و بدون درنظر گرفتن خطر همه جا میریم اگر میخواهید انسان باشید همینجا کارهای انسانی انجام دهید.
فرفره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
من 5 شهید تو حادثه داشتم
فرفره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
من 5 شهید تو حادثه داشتم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین