کد خبر: ۴۱۰۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

وقتی بدن درخواست کمک می کند!

خشکی پوست می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین E و یا کم آبی بدن باشد و بر همین اساس، می توانید مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین مانند مغزهای خوراکی، ماهی های چرب و روغن های گیاهی را افزایش داده و به میزان کافی آب بنوشید.
آفتاب‌‌نیوز :
بدن ما از مکانیزمی پیچیده و هماهنگ برخوردار است که میلیون ها فرآیند به طور همزمان در آن رخ می دهند. اما زمانی چیزی در عملکرد عادی و طبیعی اختلال ایجاد می کند، بدن سیگنالی مشخص به ما ارسال کرده و درخواست کمک می کند.

وقتی بدن درخواست کمک می کند!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلثی هوس آیدیاز"، بیشتر اوقات ما این سیگنال ها را نادیده می گیریم و زمانی که شرایط جدی و وخیم می شود، تازه به خود می آمده اما شاید دیگر خیلی دیر شده باشد. بر همین اساس، آگاهی از چگونگی تشخیص نشانه ها برای رسیدگی به موقع و پیشگیری از پیچیدگی های بیشتر ضروری است. در ادامه با برخی نشانه ها که نباید نادیده گرفته شوند، بیشتر آشنا می شویم.

خشکی پوست

خشکی پوست می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین E و یا کم آبی بدن باشد و بر همین اساس، می توانید مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین مانند مغزهای خوراکی، ماهی های چرب و روغن های گیاهی را افزایش داده و به میزان کافی آب بنوشید.

خونریزی لثه

کمبود ویتامین C می تواند موجب خونریزی لثه ها شود و از این رو، باید میزان مصرف میوه ها از جمله اعضای خانواده مرکبات، سبزیجات، سیر و نوشیدن چای گیاهی را افزایش دهید.

شکنندگی ناخن و مو

این شرایط می تواند زمانی رخ دهد که بدن با کمبود ویتامین B و کلسیم مواجه است و از این رو، می توانید مصرف حبوبات، سیب زمینی، جوانه گندم، شیر و غلات کامل (سبوس دار) را افزایش دهید.

خشکی پوست آرنج

کمبود ویتامین های A و C می تواند به خشکی پوست در ناحیه آرنج منجر شود. برای مقابله با این شرایط می توانید مصرف میوه ها و سبزیجات به ویژه زردآلو، کدو تنبل و هویج را افزایش دهید.

میل به مواد غذایی خام

میل به خوردن غذای خام می تواند نشانه ای از برخی مشکلات کبد یا معده باشد. غذاهای خام گرفتگی عضلات را کاهش می دهند و ناراحتی معده را تسکین می دهند.

هوس برای غذای دریایی

هوس خوردن غذای دریایی می تواند نشانه ای از کمبود ید در بدن باشد.

میل به غذای شور

میل به غذای شور می تواند نشانه ای از برخی عفونت ها به ویژه در سیستم ادراری باشد.

گرفتگی عضلات پا، خواب کم، اضطراب

این موارد می توانند نشانه های احتمالی کمبود پتاسیم و منیزیم باشند. بر همین اساس، می توانید مصرف مغزهای خوراکی (بادام، دانه آفتابگردان، و بزرک) را برای منیزیم و سبزیجات سبز (مانند اسفناج، برگ چغندر، یا کلم کیل) را برای پتاسیم و همچنین آلو، زردآلو و گوشت قرمز را برای هر دو عنصر افزایش دهید.

میل افزایش یافته به شیرینی

میل بیش از اندازه به شیرینی می تواند نشانه خستگی عصبی و نیاز بدن به گلوکز برای تامین انرژی باشد. با مصرف شکلات تلخ یا عسل می توانید از مشکلات دستگاه گوارش پیشگیری کنید.

هوس برای غذاهای ترش

بدن ممکن است برای تحریک عملکرد کبد و کیسه صفرا به غذاهای ترش نیاز داشته باشد. برای رفع این شرایط می توانید لیمو و کرنبری مصرف کنید.
منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین