کد خبر: ۴۱۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

جزئیات خسارات طوفان در مازندران

مقامات محلی استان مازندران، جزئیاتی از میزان خسارات وارده بر اثر وقوع طوفان روز جمعه در این استان را اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
قاسم شهابی - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران - در این‌باره به ایسنا گفت: برق 120 روستا به دلیل وقوع  طوفان قطع شده بود که بخش عمده خاموشی‌ها رفع شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، آلاشت و سوادکوه به دلیل طوفان شدید برق 120 روستا قطع شد که حدود 20 روستا در این مناطق همچنان در خاموشی به سر می‌برند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: طوفان شدید موجب شکستگی درختان و همچنین پارگی برخی از سیم‌ها و کابل‌ها شد.

شهابی اظهار کرد: گروهی متشکل از حدود 35 تا 40 نفر در حال فعالیت برای وصل‌کردن برق نقاط مختلف استان هستند.

عبدالجواد توحیدی مقدم - فرماندار سوادکوه - نیز از وارد آمدن خسارت به 30 واحد مسکونی بر اثر طوفان خبر داد و به ایسنا گفت: براثر وقوع این تندباد سقف 30 واحد مسکونی در شهر زیرآب تخریب و روستاهای این شهر دچار خسارت 50 تا 100 درصدی شده است.

وی تصریح کرد: 20 واحد دامداری نیز متحمل خسارت شده‌اند.

فرماندار سوادکوه افزود: بر اثر طوفان برق برخی مناطق قطع شده بود که با همکاری اداره برق منطقه مشکل حل شده و قطعی برق در سوادکوه وجود ندارد.

توحیدی مقدم اظهار کرد: میزان خسارات در حال حاضر در دست بررسی است و تا ظهر شنبه از سوی کمیته بحران به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

همچنین سیدخالق سجادی - فرماندار شهرستان بهشهر - از وارد آمدن خسارت به 300 واحد مسکونی و دامداری در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه طوفان به منازل و دامداری‌های  روستاهای بالادست آسیب وارد کرده است، به ایسنا گفت: سقف بیش از ۳۰۰ منزل مسکونی و دامداری منطقه آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه برق بیش از ۴۰ روستای شهرستان بهشهر قطع شده بود، افزود: از این تعداد تنها برق چهار روستا وصل نشده است که تا یک ساعت دیگر مشکل حل می‌شود.

سجادی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر، بخشداری و فرمانداری برای کمک به مردم روستاهای آسیب‌دیده اعزام شده‌اند، اضافه کرد: آتش‌سوزی کوچکی در جنگل عباس‌آباد نیز رخ داد که با کمک مردم منطقه اطفا شد.

فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان آسیب به مناطق خسارت‌دیده برآورد نشده است و هیچ آمار دقیقی فعلا در اختیار نیست.

وی همچنین گفت که تاکنون هیچ گزارشی از خسارات جانی در منطقه نداشته‌ایم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین