کد خبر: ۴۱۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

مصرف «رب انار» تولد نوزاد نارس را کاهش می‌دهد

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه یکی از علت‌های عمده سقط جنین، افزایش غلظت خون به دلیل مصرف کودهای شیمیایی است که مصرف رب انار مانع از سقط جنین و تولد نوزاد نارس است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد امین افرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عصاره میوه انار عامل موثری در برابر تومورهای سرطانی است.

وی افزود: امروزه یکی از علت‌های عمده سقط جنین، افزایش غلظت خون به دلیل مصرف کودهای شیمیایی است که مصرف رب انار مانع از سقط جنین و تولد نوزاد نارس است و به  مادرانی که منتظر تولد کودکشان هستند، کمک می‌کند تا نوزادی با وزن متعادل به دنیا بیاورند.

افرا با اشاره به قدرت آنتی اکسیدانی بالای انار  نسبت به چای سبز، تصریح کرد: قدرت آنتی اکسیدانی انار به گونه‌ای است که تنها باکتری‌های مضر را نابود می‌کند ولی چای سبز تمام باکتری‌ها اعم باکتری‌های مفید و مضر را از بین می‌برد.

این محقق طب اسلامی جوشانده غنچه انار (گلنار) را برای کاهش خونریزی دوران قائدگی مناسب دانست و گفت: تهوع دوران بارداری نیز اگر به دلیل گرمای زیاد باشد با مصرف جوشانده غنچه انار و رب انار کاهش می‌یابد.

وی در مقایسه انار شیرین و ترش، تصریح کرد: نمی‌توان علناً گفت کدام انار نافع‌تر است و بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و زمانی که آب و هوا گرم است بهتر است انار ترش و زمانی که هوا سرد است بهتر است انار شیرین مصرف شود.

افرا افزود : یکی از خاصیت‌های انار این است که آب آن، همراه با داشتن خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی، به کاهش اثرات پلاک‌های دندانی نیز کمک می‌کند.

وی  خشک شده پوست انار را مناسب برای درمان اسهال دانست و گفت: انار  به همراه مواد سفید اطراف دانه باعث تنظیم دستگاه گوارش می‌شود ولی مصرف دانه‌های انار به تنهایی عامل یبوست خواهد شد.

این محقق طب اسلامی علاوه توصیه به مصرف انار در پاییز، میوه به  را نیز توصیه کرد و گفت: کسانی که  مبتلا به گلودرد و سرفه هستند با کباب کردن به و یا پخت آن همراه پلو این بیماری را از بین می‌برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف میوه به علاوه بر فزونی عقل سبب زیبایی فرزند نیز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین