کد خبر: ۴۱۱۹۰۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
تذکر یک نماینده درباره حساب‌های قوه قضائيه و اظهارات صادقی

مطرح‌ شدن دوباره ماجرای حساب‌های قوه قضاییه در مجلس/دفاع لاریجانی از رئیس‌ قوه‌ قضائیه/صادقی: ماموران مثل آدم‌ربایان می‌خواستند من را ببرند/ما كجا نشسته‌ايم؟ اين تذهبون؟

رئیس مجلس در جریان تذکر یک نماینده مجلس در مورد صحبت‌های محمود صادقی نسبت به رئیس قوه قضائیه و حساب‌های این قوه گفت: به آقای صادقی گفتم این حساب‌ها مربوط به قوه قضائیه است و حساب شخصی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد دهقان نماینده طرقیه در جلسه علني يكشنبه-14 آذر- در تذكري گفت: اولين تذكرم مربوط به برجام است و چون برجام با اقداماتي كه دولت آمريكا انجام داده است، بياناتي كه كرده‌اند،‌ تا به الان 11 مورد طبق گزارش كميسيون امنيت ملي نقض شده است، اين قبلا بوده است اما الان الحمدالله خود آقاي رئيس جمهور هم اعلام كردند كه برجام نقض شده است.‌ تقاضاي ما اين است كه بند 3 مصوبه مجلس درباره برجام، عمل شود، دولت موظف است هر گونه عدم پايبندي طرف مقابل در زمينه لغو موثر تحريم‌ها يا بازگرداندن تحريم ها يا وضع تحريم به دقت رصد كند و اقدامات متقابل انجام دهد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وي افزود: چون برجام نقض شده است و سخنگوي دولت آمريكا اعلام كرد كه اوباما هم اين را امضا خواهد كرد، بنابراين من خواهش ميكنم از شما كه اين موضوع  را پيگيري كنيد كه متاسفانه چند سال كشور معطل شده است و بيش از اين معطل نشود.

اين نماينده مجلس دهم در بخشي ديگري از تذكر خود گريزي به موضوع حساب‌هاي قوه قضائيه و اظهارات محمود صادقي داشت و گفت: دروغ بزرگي كه در مجلس متاسفانه در مورد رئيس قوه قضائيه بيان شد، بنده اسناد را خودم از نزديك ديده‌ام. هزار ميليارد تومان به نام قوه قضائيه است،‌ من تعجب مي‌كنم در مجلس با انگيزه‌هاي سياسي مي‌آيند رئيس قوه قضائيه را متهم مي‌كنند،‌ ما بحثمان با شخص نيست. اگر انتقاد باشد من جز جلوداران مجلس هستم اما نبايد از تريبون مجلس دروغ به رئيس يكي از قوا نسبت داده شود،‌ حرف يك شبكه ضدانقلاب خارجي را بيايند در داخل كشور آن هم درخانه ملت بازگو كنند. من خواهش ميكنم در اين مورد دقت و اقدام شود كه همه در چارچوب قانون عمل كنيم نبايد ابهامات زشتي كه ضد انقلاب در خارج كشور اعلام ميكنند در داخل به آن بپردازيم.

اين عضو هيئت رئيسه مجلس در رابطه با بودجه نيز گفت: نكته بعدي در مورد بودجه است، متاسفانه من هفته پيش از دولت سئوال كردم و تا الان يك ريال بودجه عمراني به استان خراسان رضوي داده نشده است،‌واقعا دولت مشخص كند،‌ كه بودجه اي كه ما سال گذشته با اصرار دولت تصويب كرديم خب ميگفتند كه اين درآمد وجود ندارد. اما دولت اصرار ميكرد كه اين درآمد وجود دارد و با اصرار دولت ما آن را تصويب كرديم. ‌الان كه رئيس جمهور اينجا بود بايد شما- علي لاريجاني- ميفرموديد كه در مورد گزارش بودجه هم چند كلمه بگويند، كه چقدر اين بودجه اجرا شده است. اينكه سر وقت آوردند تشكر ميكنيم ولي به هر شكل در اين مورد هم بايد گزارشي مي دادند.

پس از پايان صحبت هاي دهقان، علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: در مورد بودجه عمراني آقاي نوبخت اينجا هستند و همانجا توضيح بدهيد كه چقدر به استان ها اختصاص داديد كه اين مشكل حل شود.

رئيس مجلس با اشاره به بخش برجامي تذكر اين نماينده مجلس تصريح  كرد: در مورد برجام مجلس مصوبه غني دارد كه روي اين موضوع توجه كرده است،‌كه اگر كسي در مسير كار نقض كند و تحريم هاي ديگر ي بخواهد بياورد بايد اقدام متقابل انجام شود. چون من ديدم كه برخي از اين سناتورها حرفي هاي زياده اي  از خود زدند كه گفتند چون ايران در حوزه موشكي و نيروهاي مسلح دارد خودش را تقويت ميكند ما بايد موارد سخت تري تصويب كنيم.  اتفاقا در بند هفتم همان مصوبه آمده است كه دولت موظف است نيروهاي مسلح مخصوصا در زمينه موشكي مورد تقويت قرار دهد،‌لذا ما هر دو بخش را از دولت خواسته ايم و شوراي نظارت بايد اين موارد را مطابق قانون مصوب به اجرا بياورد.

لاريجاني همچنين ضمن دفاع از رییس قوه قضاییه در رابطه با موضوع حساب هاي قوه قضائيه ، گفت: در مورد تذكر ديگر،‌من هم قبول دارم و قبلا به آقاي صادقي كه با آقاي رحيمي و مازني پيش من آمدند گفتم نكته اي كه گفتيد درست نيست و البته ايشان گفتند كه رسانه ها گفتند به هر حال از تريبون مجلس مطرح شد، هيچ كدام از اين ها به حساب شخصي نيست.من به ايشان گفتم با اطلاع به شما ميگويم و سوء تفاهمي در جامعه ايجاد نكنيد، اين حساب ها مربوط به قوه قضائيه است و حساب شخصي نيست و اين سوء تفاهم كه ايجاد شد اين بود و من قبلا هم گفت كه اصلاحش كنند.

ماموران مثل آدم ربایان می‌خواستند من را ببرند

محمود صادقي نماينده مجلس دهم كه به دليل اظهاراتش در رابطه با حساب‌هاي قوه قضائيه، اخيرا بسيار شناخته‌شده است، پس از تذكر محمد دهقان نسبت به اظهاراتش، گفت: با توجه اظهارت يكي از نمايندگان نسبت به بنده و با توجه به اينكه آقاي لاريجاني نيز تلويحا بر اين موضوع صحه گذاشتند،‌ بنده تذكر ميدهم كه جلب غيرقانوني اين جانب برخلاف نص صريح اصل 86 قانون اساسي و قانون نظارت بر نمايندگان بوده است و صرفه به جهت تذكر اينجانب به وزير اقتصاد براي ايجاد سپرده هاي بانكي قوه قضائيه بوده است.

وي افزود: قوه قضائيه معتقد است كه بنده درنطقم به اين قوه تهمت زده ام. خواهش ميكنم متن دقيق نطق بنده را مطالعه كنيد كجاي نطق بنده توهين است من از وزير اقتصاد سئوال كردم كه شما گفتنه ايد كه اين حساب ها از مباني قانوني و شرعي بوده است من سئوال كردم كه  اين مباني قانوني و شرعي افتتاح حساب چيست؟ توضيح دهيد با كدام موازين قانوني مطابق است. اين تهمت است يا سئوال يا درخواست است؟ يك نماينده مجلس نميتواند سئوال كند،‌به فرض هم تهمت باشد مگر آيين نامه اجازه نميدهد به فردي كه مورد تهمت قرار گرفته است،‌توضيحات خود را ارائه كند؟

اين عضو فراكسيون اميد تصريح كرد:" آقاي رئيس مجلس شما در مورد روز مجلس و شهيد مدرس صحبت كرديد چرا هيچ اشاره‌اي به تعرضي كه به نماينده مجلس صورت گرفت نكرديد. شبانه ماموران دادستاني مانند دزدان و آدم ربايان در جوار منزل بنده در كمين كرده بودند و ميخواستند من را با زور من را شبانه به دادستاني ببرند،‌ ما كجا نشسته‌ايم؟ اين تذهبون؟

صادقي كه ادامه تذكرش را با صدايي بغض‌آلود بيان كرد، خطاب به لاريجاني گفت: چرا از شان مجلس دفاع نمي‌كنيد، تا كجا ميخواهند به حقوق ما تعدي كنند و شما ساكت باشيد. ما اجازه نميدهيم به‌شان و اقتدار مجلس اهانت شود من براي خودم هيچ نمي‌گويم بلكه براي حفظ حريم مجلس و ميراث مشروطيت و ميراث خون پدر شهيدم تا آخرين قطره خون دفاع ميكنم.

وي افزود: آرامش را كساني به هم ميزنند كه نيمه شب به حكم بازرس نابخرد نماينده مجلسي را جلب ميكنند و افكار عمومي را دچار التهاب ميكند اگر من دنبال ناآرامي بودم، ادامه ميدادم با اينكه اين احضار را برخلاف قانون ميدانستم در روز سه شنبه در دادسرا حضور يافتم. براي اينكه به ساختار نظام احترام بگذارم. شما چرا دفاع ميكنيد؟ اين رفتار قوه قضائيه ساختار‌شكنانه بود. من از شما ميخواهم از شأن مجلس دفاع جانانه كنيد.

علي لاريجاني در پاسخ به اين تذكر گفت: عرض مي شود كه جناب صادقي عزيز، همين نوع صحبت‌هايي كه عرض كرديد متناسب با روابط بين قوا نيست اول كه آن مطلبي كه شما گفتيد كه تذكري در مجلس داديد و احساس ميكنيد كه حق‌تان پايمال شده است،‌من گفتم  كه مطالبي كه شما گفتيد را ديدم. بخشي را شما گفتيد، فرموديد كه خطابتان به وزير اقتصاد بود و سئوال كرديد كه براساس كدام ماده قانوني اين دخل و خرج ها قانوني است اما يك چيز اضافه كرديد، گفتيد كه براساس كدام قانون به حساب شخصي اين مبالغ داده ميشود؟اين جا نكته اتهام است.

رئيس مجلس افزود: وقتي رئيس اقتصاد مي گويد كه اين نكته كه سايت ضد انقلاب گفت دروغ است، اين پول هايي كه در قوه قضائيه است،‌ به نام قوه قضائيه ثبت شده است،‌ از برادر عزيزمان جناب دكتر صادقي، فرزند شهيد صادقي، نماينده مجلس انتظار نبود كه اين را تأييد كنند. ضمنا به خاطر داريد كه شما و آقایان مازني و رحيمي تشريف آورديد، من گفتم كه اين حرف نادرست است اين پول ها به نام قوه قضائيه است و شخص نيست. چرا اصلاح نكرديد؟

رئيس قوه مقننه با تأكيد بر اين نكته كه اتهام زدن به افراد را اسمش را آزادي بيان نمي‌گويند،‌ افزود: ما مفتخريم كه در مجلس مدرس هستيم كه از حق بايد دفاع كند نه از ناحق. وقتي شما آبروي يك مسلمان را ميريزيد. آبروي يك تشكيلات را  ميريزيد شما خودتان روحاني بوديد، مگر در روايات و احاديث نداريم كه حرمت يك مومن در حد  كعبه است. من انتظارم از شما كه فرهيخته هستيد اين بود كه شما حداقل بعد از حرف هاي من اصلاح ميكرديد،‌اما اين كار را نكرديد.

در اين حين صادقي خواهان بيان توضيحاني بود كه لاريجاني خطاب به او گفت: شما عرض كرديد و من هم توضيح ميدهم. من شما را برادر خوب ميدانم خيرخواهانه به شما ميگويم. اين عبارت بازرپرس بي‌خرد درست نيست نبايد فضاي قوه قضائيه و مجلس را تخريب كنيم، حتما قضات ما شريف هستند و اما ما معتقديم اگر در شئونات نمايندگي كسي چيزي گفت بايد در هيئت نظارت بررسي شود.

در ميان صحبت هاي لاريجاني كواكبيان با وجود آنكه ميكرفونش خاموش بود،‌تلاش كرد تا نكاتي را بگويد كه با منع لاريجاني مواجهه شد: اجازه دهيد آقاي كواكبيان من عرضم تمام نشده است. آن روز كه شما اين را گفتيد، شما فرموديد  كه فقط به خاطر مطالب مجلس من را احضار كردند. آقاي ساداتی‌نژاد صبح آمدند و گفتند كه اين حرف كه ازمن نقل كردند دروغ ست و من شاكي از ايشان هستم. آقاي وكيلي و محمدي روز آخر با من تماس گرفتند و گفتند كه آقاي صادقي مطلبي دارند كه اينگونه است، من گفتم كه بهتر است كه قوه قضائيه صبر كنند كه در هيئت نظارت مطرح شود،‌ اما اگر آنها اصرار دارند، آقاي صادقي بروند. در سال هاي گذشته هم مواردي بود كه خارج از حيطه نمايندگي پيش مي آمد به نمايندگان ميگفتيم بروند. مانند موردي كه براي آقاي مطهري پيش آمده بود، من به ايشان گفتيم برويد در دادگاه شركت كنيد.

وي افزود: من كسالت داشتم و نميتوانستم در محل كار باشم، اما در جريان بودم. ما تلاش كرديم كه اين مسئله به اين صورت كه مطرح شده ادامه نيابد. شما كار درستي كرديد كه رفتيد و هيئت نظارت بايد جلسه بگذارد و موضوع حل شود. بگذاريد همين روال ادامه يابد.

در اين حين صادقي پشت ميكرفون خاموش نكته‌اي گفت كه لاريجاني پاسخ داد: آن كار هم كار درستي نبود و ما هم پيگيري كرديم و براساس پيگيري ما مامورين هم‌ نايستادند و بازگشتند. تضادها را زياد نكنيد. من امروز در نطقم هم اشاره كردم كه شرايط كشور ما شرايط حساسي است و ميبينيد كه آمريكايي ها چه خباثتي انجام ميدهند ما بايد بر اموري كه منافع ملي كمك ميكند برسيم،‌شرايط اقتضاء ميكند كه بر موضوعات تشنج‌آميز دامن ميزند تاكيد نكنيد. آنچه شما ميگيويد با بيان درست بايد گفته شود نه اتهامي بزنيم كه نادرست است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
79
حساب ها شخصي نيست ولي بنام شخص است
مسلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
75
جناب لاریجانی شما که نباید بگید حساب شخصی نیست خود قوه قضاییه باید بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
64
خوب یک گزارش بدهند چقدر بوده کجاها خرج شده، خلاص. گیرم یک لغت اشتباه هم آقای صادقی گفته باشندو خوب با یک گزارش دقیق ابهام برطرف می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
52
حالا حساب به اسم هر که باشد باید دیوان محاسبات بررسی کند ببینند کجا هزینه شده است این مهم است نه نام صاحب حساب.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
55
عجب شجاعتی داره دکتر صادقی

دمش گرم
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
34
متاسفانه چند سال كشور معطل شده است و بيش از اين معطل نشود.

کشور معطل بی تدبیری دولت کاغذ پاره است
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
آقای دهقانی درست میگوید برادر ، کشور با موفقیت کامل در حال سقوط بود و متاسفانه چند سالی هست که معطل مانده و سقوط مملکت و بدبختی روز افزون سرعتش خیلی کم شده است ، اگر همانطور ادامه پیدا میکرد الان دلار 15هزار تومان بود و امثال آقای دهقان ثروتشون چند برابر میشدو همه را در راه اعدایی که داری مصرف میکردندو هممون خوشبخت میشدیم ....
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
33
اصلا چرا باید وثیقه برنگرده ؟ چرا حساب باید در اختیار قوه قضاییه باشه ؟ اومدیم یکی پول نداشت وثیقه بذاره چیکار کنه؟
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
38
خدا رحمت کند آیت ال... اردبیلی مشکلات با مرگ بر امریکا شروع شده وتا هست افزایش مشکلات هست ، سیاست تدبیر است نه لج بازی کودکانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
38
مجلس از این حساب ها یک تحقیق و تفحص انجام دهد و به مردم گزارش دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
23
مجلس از این حساب ها یک تحقیق و تفحص انجام دهد و به مردم گزارش دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
34
مگر نبايد تمام در آمد ها به حساب خزانه داريكل واريز شود كه نشده خوب حلا كه نشده اين يك اشكال بفرماييد سود 20 سال از اين پولها كجا رفته چه كسي بايد پاسخ بده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
32
هزار میلیارد تومن!!!
سودش هیچی
صاحبش کیه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
35
درود بر دکتر صادقی عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
27
شبانه ماموران دادستاني مانند دزدان و آدم ربايان در جوار منزل بنده در كمين كرده بودند و ميخواستند من را با زور من را شبانه به دادستاني ببرند،‌ ما كجا نشسته‌ايم؟ اين تذهبون؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
32
دفاع از برادر واجبه . شما به دل نگیرید ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
4
آیا توجه کرده اید که سخن برسر روزی هفتصد ملیون تومان است هزینه کردنش تشکیلاتی لازم دارد .
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
4
بیش از اینها باید هوشیار باشید صحبت از اتحاد ویقین در مواقع فتنه کارسازتر است خدا ورسولش آگاهترند
POUYA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
1
9
به نظرمیرسدقانونی که دراین رابطه وضع شده اشکال داردبااین قانون موجودنحوه خرج سودحاصله به نوعی دارای شبهه میباشدوبایداصلاح گردد.!!!!!اتهام زنی رامیتوان بااصلاح قوانین وروالهادربین افکارعمومی شفاف نمودتارضایت عامه مردم حاصل شود.چراکه فرافکنی درهرزمینه ای به جای شفاف سازی همیشه نتیجه معکوس داشته است؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
6
مگرهرکدام ازقوای سه گانه کشوربودجه واعتبارات خاص ندارند؟چه لزومی داردعلاوه بربودجه مخصوص قوه محترم قضائیه این حسابها ازپول بیت المال دراختیاراوباشددرهرصورت به عنوان یک شهروندراضی نیستم این پولهاوحسابها که حاصل خون مقدس هزاران شهیداست دردست باشداین پولهابه خزینه مملکت واریزشوند
فرهاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
2
چرا همش فرافکنی میکنید و همه مشکلات و موانع رو بدون اینکه حل کنید به دنبال کارهای دیگر میروید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
3
جریان پولهای خاوری به کجا رسید همه آن به خزانه برگشت خورد.اگر لطف کنید در این خصوص اطلاعی دارید بگویید
.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
5
درود بر صادقی شجاع.
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
3
سلام . این اشتبتهه که بگیم حالا که فلانی دزدیده پس دزدی اشکال نداره . همین استدلال احمقانه ایران را به رده اول در فساد رسانده . اگر حکم قطع دست دردان از رده های بالا شروع شده بود فساد مالی اینهمه فراگیر نمیشد . بقول سعدی علیه الرحمه ( اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی -- بر آرند غلامان او درخت از بیخ ) حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.
ياسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
1
كي به كيه................................
تاريكيه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین