کد خبر: ۴۱۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

پیشروی کند اما حساب شده عراقی‌ها در موصل/ تاکنون 20 درصد شهر آزاد شده است

ارتش عراق به پیشروی کند خود در استان نینوا به ویژه موصل، مرکز این استان ادامه می‌دهد و کارشناسان نظامی می‌گویند با توجه به گستردگی عملیات و حضور پرتعداد غیرنظامیان در جبهه‌های درگیری، پیشرفت عراقی‌ها چشم‌گیر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ارتش عراق روز شنبه در راستای عملیات آزادی آخرین مقر داعش در عراق، کنترل روستاهای گولان تپه، کوری غربیان، دراویش و ابوجربوعه در محور شمالی حومه شهر موصل را در دست گرفت.

نیروهای ارتش عراق در داخل موصل نیز به محله "القادسیه اول" در شمال شرق موصل وارد شدند. ارتش عراق همچنین وارد محله‌های الزهور، المحاربین و المصارف شد در شرق موصل شده است.

نیروهای عراقی که پیشتر از محور شرقی وارد شهر موصل شده بودند، محله‌های الشهداء، التأمیم و النور را محاصره کرده‌اند اما حضور غیرنظامیان پیشروی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

نیروهای عراقی اکنون کنترل بیش از نیمی از بخش شرقی موصل را در دست گرفته‌اند و همچنان برای رسیدن به بخش غربی تلاش می‌کنند. بخش غربی موصل به دلیل بافت قدیمی و جمعیت بالای غیر نظامیان تاکنون دست نخورده باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود صحنه رویارویی اصلی میان داعش و ارتش عراق باشد.

نیروهای عراقی با پیشروی گسترده خود در شرق موصل به رود الخوصر رسیده‌اند که بخش شرقی را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

محله‌های مختلف موصل در دو بخش شرقی و غربی رود دجله

با وجود پیشروی سریع نیروهای عراقی در موصل اما جان دوریان، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که نیروهای عراقی تاکنون تنها 20 درصد موصل(با احتساب بخش‌های شرقی و غربی) را آزاد کرده‌اند.

وی گفت که نیروهای عراقی طی عملیات موصل برای محافظت از جان غیرنظامیان تلاش زیادی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، مسئولان عراقی تلاش می‌کنند تا قبل از پایان سال میلادی جاری موصل را آزاد کنند و بزرگترین پیروزی را علیه داعش رقم بزنند برای همین وزارت دفاع عراق برنامه‌های نظامی آزادی موصل را تغییر داده تا همزمان با تلاش برای محافظت از جان غیرنظامیان روند پیشروی به سمت مرکز شهر و بخش غربی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین