کد خبر: ۴۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

اظهارات مسعود رایگان درباره‌ی ایدز

نمایش «دو مرد در یک اتاق» به مناسبت روز جهانی ایدز برای عموم مردم،دانشجویان دانشگاه‌ها و سربازان هنگ مرزی زابل به صحنه رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود رایگان در جمع سربازان هنگ مرزی در روز جهانی هنرمند و ایدز حاضر شد و پیش از اجرای نمایش‌اش درباره این موضوع صحبت کرد.

کارگردان نمایش «دو مرد در یک اتاق» با موضوع ایدز گفت: برای جلوگیری از ابتلای مردم و بخصوص جوانان به ویروس اچ آی وی نیازمند اطلاع رسانی هستیم و آحاد ملت برای ما مهم هستند.

مسعود رایگان کارگردان این نمایش پیش از اجرای آن با اشاره به روز جهانی هنرمند و ایدز اظهار کرد: بچه‌هایی در کشورمان با ویروس اچ آی وی مثبت به دنیا می‌آیند و این فاجعه است.

وی یادآور شد: می‌توانیم در زمینه ویروس اچ آی وی به مردم اطلاعات بدهیم و از مبتلایان به این بیماری بکاهیم. بخصوص اطلاع رسانی برای جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه جوانان برای ما مهم هستند تصریح کرد: یکی از وظایف هنرمند در مواجهه با معضلات اجتماعی، معرفی این معضلات و بیان راهکارهای مقابله با آن است، از فقر تا بیمای‌های مهلک، خاص و بچه‌های خیابانی و مسائل دیگر شامل این معضلات می‌شود.

رایگان با اشاره به روز جهانی «هنرمند و ایدز» گفت: برخورد هنرمند با مسئله ایدز چگونه باید باشد؟ باید در این زمینه چگونه اطلاع‌رسانی کند؟ یکی از وظایف هنرمند همین است که عکس العمل نشان دهد. ما وظیفه خود دانستیم تا درباره ایدز در قالب اثری نمایشی صحبت کنیم، دو سال تلاش شد تا این نمایش به ثمر برسد و این اثر در سراسر کشور با بودجه‌ای اندک اجرا شود.

به گفته وی، نمایش «دو مرد در یک اتاق» با موضوع پیشگیری از ایدز که به همت موسسه آوای هنر سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور در حال اجرا است تاکنون در شهرهای سنندج، اردبیل، مراغه، اصفهان و دیگر شهرهای سراسر کشور به اجرا رسیده و در روزهای آتی در دزفول و سمنان نیز به اجرا می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آوای هنر سلامت، این کارگردان تئاتر تاکید کرد: آحاد ملت برای ما مهم هستند، ما برادران و خواهران هم هستیم.

رایگان گفت: اردلان شجاع کاوه و خسرو شهراد از بازیگران توانا بعد از یک ماه تمرین، با اجرای نمایش «دو مرد در یک اتاق» به سراسر کشور آمدند و خوشحالم که این نمایش برای سربازان اجرا شد و ما امروز اینجا هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین