کد خبر: ۴۱۲۰۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

بمب‌های حسین الله‌کرم علیه جریان اصولگرا

این فرد هر روز در حال انفجار یک بمب در فضای مجازی است. اما این بمب‌ها کجا را هدف گرفته و از کدام جبهه تلفات می‌گیرد؟ بمب‌های الله‌کرم بیش از همه انفجاری علیه اصولگرایی و عقل و منطق است. حضور در فضای مجازی نیاز به حداقل‌های شناخت رسانه و فضای مجازی دارد وگرنه بمب‌گذاری‌ها نقاط اشتباهی را منفجر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت الف نزدیک به احمد توکلی نوشت: برخی افراد در فضای سیاسی ایران نکاتی را مطرح می‌کنند که شاید در نگاه نخست افشا‌گری به نظر بیاید اما رفته رفته و با کنار هم قرار دادن موضوعات مختلف متوجه می‌شویم بحث‌های مطرح شده بیشتر از آنکه جنبه انتقادی داشته باشد، تنها حاشیه‌سازی‌های بی‌منبع است که در فضای رسانه‌های تولید شده است و البته خوراک خبری برای رسانه‌های بیگانه.

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد، مواضع مطرح شده از سوی این افراد و جریان‌ها چه در تأیید جناح سیاسی خو‌د باشد و چه در انتقاد به جناح سیاسی مقابل، در هر دو صورت مورد سوء‌استفاده بیگانگان قرار گرفته است.

یکی از معدود افراد منتسب به اصولگرایی که در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارد؛ آقای حسین الله‌کرم است که همواره مواضعش در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی با حاشیه‌هایی همراه بوده است.او در زمان دولت اصلاحات یکی از فعال‌ترین چهره‌های حزب‌الله بود به‌طوری‌که مسوولان وقت وزارت کشور از الله‌کرم و دار و‌دسته‌اش با عنوان «گروه فشار» و «لباس شخصی» یاد می‌کردند. وی همچنین متهم به نقش‌آفرینی فعال در ماجرای کوی دانشگاه در سال 78 ، حمله به سینما قدس در سال 74، محاصره فرودگاه خرم‌آباد در سال 79 و بسیاری اقدامات تشنج‌آفرين ديگر از سوی اصلاح‌طلبان است.

الله‌کرم بیستم فروردین 1386 تهران را به مقصد کرواسی ترک کرد تا چند سالی هیچ فعالیت ویژه‌ای در ایران نداشته باشد و به گونه‌ای از فضای سیاسی ایران دور نگه داشته شود اما وی در سال 89 مجدداً به کشور بازگشت تا دوباره با مواضع جنجالی‌اش حاشيه‌ساز باشد.

حاج حسینِ انصار حزب‌الله در فضای مجازی هم خصلت جنجال‌آفرینی خود را از دست نداده و اینستاگرام وی در روزهای اخیر چند بمب خبری داشت. آخرین بمب الله‌کرم ماجرای «دستور رهبری برای عزل ظریف» بود! او مدعی شد رهبری در جلسه ماه رمضان خواستار عزل ظریف شده و حتی پوتین هم در دیدار با رهبری، ظریف را یک مهره آمریکایی خطاب کرده است.

الله‌کرم همین چند وقت پیش هم در اینستاگرام خبرساز و اتهاماتی در زمینه مسائل اخلاقی علیه دولت انجام داد. همچنین الله‌کرم در وجود کوروش تشکیک ایجاد کرده و مدعی شده بود کوروش وجود خارجی ندارد. اما برای جهاد مجازی حاج حسین الله‌کرم چند نکته باید یادآور شد:

1- وجود رسانه‌ها و کانال‌های متعدد مجازی بهترین راه برای تکثیر شایعه است و خیلی از اخبار زاییده ذهن یک خبرنگار یا کاربر عادی است! چرا باید اخبار کذب و دروغ را با ولع و ذوق‌زدگی در فضای مجازی منتشر کنیم؟ آیا کسی در جبهه اصولگرایی نیست که الله‌کرم پیش از انتشار مطالب از صحت اخبار خود مطمئن شود؟ آیا ذره‌ای صداقت در خبر ظریف وجود دارد؟ پس چرا هر مطلب بی‌ربطی را باید منتشر کنیم؟ شاید در یک نگاه این خبر خیلی تعیین‌کننده به نظر نرسد و فقط یک موج رسانه‌ای چند ساعته در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند اما تداوم انتشار اینگونه خبرها حتماً باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

2- این فرد هر روز در حال انفجار یک بمب در فضای مجازی است. اما این بمب‌ها کجا را هدف گرفته و از کدام جبهه تلفات می‌گیرد؟ بمب‌های الله‌کرم بیش از همه انفجاری علیه اصولگرایی و عقل و منطق است. حضور در فضای مجازی نیاز به حداقل‌های شناخت رسانه و فضای مجازی دارد وگرنه بمب‌گذاری‌ها نقاط اشتباهی را منفجر می‌کند. وقتی حسین الله‌کرم در اینستاگرام خود می‌نویسد: چرا روز جهانی کوروش در هیچ یک از تقویم‌های سازمان ملل ثبت نشده و مردم جهان، روز جهانی کوروش را نمی‌شناسد. او همچنین ادامه داد، چرا در تاریخ و ادبیات ایران نامی از کوروش نیست. صفحه حسین باستانی تحلیلگر بی بی سی اینگونه واکنش نشان داد: «دکتر حسین الله‌کرم» اعلام کرده مطابق تحقیقات ایشان کوروش هخامنشی وجود خارجی ندارد. دلایلشان را هم به همراه تعداد زیادی علامت سؤال و تعجب اینجا نوشته‌اند تا بقیه هم متقاعد شوند. به هرحال جریان فکری سیاسی که الله‌کرم به نوعی از سردمداران آن به حساب می‌آید به اسم بیان دیدگاه‌های انتقادی چالش‌هایی را برای قشرهای انقلابی ایجاد کرده است.

3- اگر خبرهای دروغ را راست تصور کنیم و از ادبیات و بیان و شناخت فضای مجازی چشم‌پوشی کنیم؛ در خوشبینانه‌ترین حالت حسین الله‌کرم دقیقاً نمی‌داند کدام بمب را باید چه زمانی منفجر کند! همه مملکت درگیر ماجرای برجام است، حاج حسین ورق را عوض می‌کند و از عزل ظریف می‌گوید. کشور عزادار حادثه قطار است و از بی‌تدبیری مدیران خشمگین است ولی الله‌کرم از فساد اخلاقی می‌گوید و با موج‌های فرعی، ضربه‌گیر موج‌های اصلی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
درود بر احمد توکلی انقلابی بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
کیلویی چند ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین