کد خبر: ۴۱۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳
در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی؛

«ظریف» وارد چین شد

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف انجام گفت وگوهای دوجانبه و بین‌المللی با عالی ترین مقامات دولت جمهوری خلق چین، در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی - اقتصادی بامداد دوشنبه وارد شهر پکن پایتخت چین شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی و هیات همراه قبل از عزیمت به چین به منظور شرکت در اجلاس کشورهای قلب آسیا در مورد افغانستان سفری به هند داشت و پس از پایان سفر دو روزه به چین، راهی ژاپن می شود.

سفر وی به چین و ژاپن به دعوت وزیران خارجه کشورهای یاد شده صورت می گیرد.
سفر محمد جواد ظریف به چین دومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به این کشور بعد از توافق هسته‌ای کشورهای عضو 1 +5 با ایران محسوب می شود.
وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی پکن مورد استقبال تنی چند از مسئولان وزارت امور خارجه چین و همچنین «علی اصغر خاجی» سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.
محمدجواد ظریف در سفر دو روزه خود به پکن علاوه بر دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود با «جانگ گائو لی» معاون نخست وزیر این کشور نیز دیدار خواهد داشت.

قرار است وزیر امور خارجه کشورمان در دیدارهای خود با مقامات عالی کشور چین در خصوص آخرین مسائل و تحولات منطقه، گسترش همکاریها و توسعه مناسبات دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف به گفت وگو بنشیند.
سخنرانی در دانشگاه پکن، دیدار با رییس و نخبگان این دانشگاه و شرکت در همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران با حضور تجار و بازرگانان دو کشور که در هتل «کم پینسکی» برگزار می شود، از دیگر برنامه های سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به پایتخت چین عنوان شده است.

در ترکیب هیات همراه، رییسان 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فناوری و 8 بانک تجاری به همراه دیگر مقام های صنعتی، بازرگانی و علمی وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان خرداد ماه امسال نیز به همراه یک هیات 60 نفره سیاسی و اقتصادی به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی سفر کرد و در سفر 6 روزه خود در مرداد ماه امسال که نخستین مسافرت وزیر خارجه دولت یازدهم به آمریکای لاتین محسوب شد، هیاتی متشکل از 120 نفر از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی بخش های خصوصی و دولتی وی را در سفر به کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا همراهی می کردند.

گفتنی است، اولین سفر ظریف به چین بعد از توافق هسته ای، 23 شهریور ماه سال گذشته صورت گرفته بود که در آن سفر علاوه بر دیدار با «لی کچیانگ» نخست وزیر و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، با همتای خود در یک نشست خبری مشترک شرکت کرد و پس از آن به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی پیشتر و در هفتم آبان ماه سال 93 نیز در سفری دو روزه و به منظور شرکت در «اجلاس فرایند استانبول برای افغانستان» به پایتخت چین سفر کرده بود.
ظریف و هیات همراه سه شنبه شب پکن پایتخت چین را به مقصد ژاپن ترک خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین