کد خبر: ۴۱۲۰۸۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
اوباما جلوی اجرای قانون ضد برجام را خواهد گرفت؟

اعتراض شدید صالحی به وزیر‌انرژی آمریکا درمورد تمدید تحریم‌ها/پاسخ مونیز

صالحی در این دیدار با اشاره به پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در مورد برجام که به تایید آژانس رسیده، خواستار پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این زمینه خصوصا جلوگیری از اجرایی شدن قانون ایسا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در وین، با اعتراض شدید ایران و ابراز نگرانی جدی از تمدید قانون تحریم های موسوم به 'ایسا' در کنگره آمریکا بر حق جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه واکنش مقتضی تاکید کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که برای سخنرانی در اجلاس کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای که از پنجم تا نهم دسامبر (15تا 19آذر )توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می شود در وین حضور دارند، عصر یکشنبه دیدار و گفت وگو کردند. 

صالحی در این دیدار با اشاره به پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در مورد برجام که به تایید آژانس رسیده، خواستار پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این زمینه خصوصا جلوگیری از اجرایی شدن قانون ایسا شد.

ایالات متحده به برجام پایبند است

ارنست مونیز هم در این دیدار با بیان اینکه اعتراض ایران را به رئیس جمهوری آمریکا منتقل خواهد کرد، افزود: دولت ایالات متحده به برجام پایبند است و رئیس جمهوری این کشور با استفاده از اختیارات خود کماکان جلوی اجرای تمام بخش هایی از این قانون که مطابق با برجام نبایستی اجرا شوند، را خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
سلام - باز هم .....؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
5
11
سوال: چطور تحریمهایی که هم اکنون برقرار هستند و نقض برجام نیستند، تمدیدشان میتواند نقض برجام تلقی شود؟

پاسخ: مواردی از این تحریمها که نقض برجام است هم اکنون اجرا نمیشود. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرده در دوره آینده هم این تحریمها اجرا نمیشوند.

نتیجه: تمدید این تحریمها نقض برجام نخواهد بود حتی اگر تمام دولت و ملت بگویند هست. اما چنانچه موارد مغایر با برجام همین الان یا در سالهای آینده اجرایی شود، نقض برجام خواهد بود.

ضمنا اگر ایران احساس کند نقض برجام صورت گرفته بایستی در وهله اول شکایت رسمی خود را به هیئت ناظر ارائه دهد که هنوز چنین کاری نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
دوست عزیز، لطفا جواب این سوال را هم بدهید:
در برجام صراحتا توافق شده که آمریکا و سایر طرف های 5+1 هیچ اقدامی که باعث ایجاد مانع و فضای روانی منفی برای سرمایه گذاران در ایران شود را انجام ندهند.
آیا این اقدام آمریکایی ها خلاف نص صریح برجام نیست؟
آیا سایر اقدامات مثل ایجاد مشکل برای صدور ویزای خلاف این تعهد نیست؟
بگذریم از بندهایی که صریحا در پیوستها به قانون داماتو اشاره کرده، و بگذریم از اینکه آمریکاییها در برجام تعهد کردند که 8سال پس از اجرای برجام باید کلیه قوانین موجود لغو میشده!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
با تشکر. ساده ترین پاسخ به سوال شما اینه که این تحریمها هم اکنون برقرار هستن و در طول سال گذشته نقض برجام هم تلقی نشدن. در غیر این صورت دولت باید شکایت (و یا حداقل ادعا) میکرد برجام اجرا نشده که همچین ادعایی صرفا در مورد تمدید تحریمها بیان شده، اگرچه بازهم شکایت حقوقی به کمیته نظارت بر اجرای برجام صورت نگرفته.

ضمنا در هیچ کجای برجام صحبت از اقدامی که باعث ایجاد فضای روانی و ... بشه نشده است. شما که میفرمایید شده لطفا از خود متن اصلی برجام آدرس بدهید.

همچنین در برجام حرفی از آماتو (بخصوص طبق ادعای شما صراحتا) آورده نشده. اگر شده لطفا به همراه لینک آدرس بدهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
3
4
ولا ما که دیگه عادت کردیم شده مثل رونالدو چپ نگاه میکنن راست میزنن! اینقدر که تفاوت در گفتار و کردار هست!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
5
هیچیک از تحریم های امریکا علیه ایران برای همیشه لغو نشده اند این تحریم ها با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری این کشور "تعلیق" شده اند. این مصوبه اخیر هم به بهانه پایبندی ایران به برجام تهیه و تصویب شده است و اگر جنبه اجرایی به خود نگیرد یعنی بر اساس اختیارات ریاست جمهوری این کشور تعلیق شود عملا خلاف برجام نیست هر چند بر خلاف روح برجام است و سوء نیت هیات حاکمه ان کشور نسبت به کشور عزیزمان ایران را نشان می دهد. گروههایی هم همواره بدنبال ان هستند که بگویند برجام هیچ نتیجه مثبتی برای کشور نداشته است. اگر واقعا اینگونه است پس چرا از نقض آن اینقدر اشفته هستید و نگران!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
6
دوستان دلواپس خوب میدانند که این حرف ها خوراک داخلی دارد و این تحریم ها بیست سال قبل که اصلا برام نبوده وضع شده اند و ربطی به موضوع هسته ای ایران ندارد و این تحریمها در خصوص موارد دیگر است از جمله حقوق بشر و .... امیدوارم آقایان دلواپس کاری نکنند که بعدا به طور کلی ما در مقام محکوم نباشیم وو یک اتحاد بین المللی بر علیه ما ایجاد شود و بعدش هم با کابینه جنگی ترامپ مشخص است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
2
خیلی کشورها امریکا را مدیر مالی جهان قبول دارند یکی هم عربستان است

ما بعضی صحبتها را از زاویه مدیریتی دنیا می گویم کاربرد داخلی دارد تا ثیر مثبت بین المللی برای
ایران نداشته وشاید نخواهد داشت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین