کد خبر: ۴۱۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

هوای تهران ناسالم برای گروههای حساس

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس با شاخص عددی112 در شرایط ناسالم است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح روزسه شنبه ، با افزایش 17 رقمی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، فراتر از حد سلامت بوده و بر روی عدد 112 قرار گرفت.

وی افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، با توجه به شرایط جوی، بارش باران و وزش باد انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ظهر امروز به مرز شرایط سالم برسد.

رستگاری با اشاره به کاهش میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از 45 به 27 اظهار کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز در همین مدت از 65 به 66 افزایش داشته است.

وی افزود: ایستگاه های شادآباد(منطقه 18) و شهرری (منطقه 20) هر 2با شاخص عددی 152(درشرایط ناسالم) و همچنین تربیت مدرس(منطقه 6) با شاخص 91 آلوده ترین نقاط جوی شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

رستگاری گفت: ایستگاه های گلبرگ (منطقه 8)، پونک (منطقه 5) و ژئوفیزیک (منطقه 6) با شاخص های عددی 49، 90 و 91 سالم ترین هوای شهر تهران را در این مدت داشتند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین