کد خبر: ۴۱۲۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

قاشق هوشمند ویژه معلولین+تصاویر

شرکت آمریکایی Liftware برای اولین‌بار قاشق هوشمندی با سر متحرک را برای کمک به بیماران پارکینسونی و هانتینگتونی ساخته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، به ندرت پیش می‌آید که افراد سالم هنگام غذا خوردن به حرکات نرم و پیچیده دست در هدایت غذا از بشقاب به دهان توجه کنند، اما همین مسئله به ظاهر ساده برای افراد مبتلا به بیماری‌های حرکتی مثل فلج مغزی و هانتینگتون تا حدی مشکل‌ساز است که استفاده از قاشق برای غذا خوردن را برای آنها غیرممکن می‌سازد.

محققان برای حل یکی از مشکلات اساسی در زندگی افراد دچار مشکلات حرکتی اولین قاشق هوشمند را طراحی کرده‌اند که لرزش دستان افراد معلول را خنثی کرده و مشکلات هنگام غذا خوردن را برطرف می‌کند.

معمولا هریک از بیماری‌های عصبی از طرق مختلف حرکت اندام‌های بدن را با مشکل مواجه می‌سازد. به همین منظور ارائه راه درمان مشخص عصبی برای درمان تمام این بیماری‌ها امکان پذیر نیست، بنابراین مهندسان پزشکی معمولا استفاده از روش‌های درمانی خارجی با وسایل کمکی را ترجیح می‌دهند.

قاشق هوشمند مجهز به حسگر تشخیص حرکات دست است و پس از پردازش حرکات ناخواسته با استفاده از دو موتور به طور پیوسته و فارغ از وضعیت دست، سر قاشق را در وضعیت ثابت قرار می‌دهد.

قاشق هوشمند طوری طراحی شده است که در صورت نیاز کاربر می‌تواند با تعویض سر قاشق به چنگال، کاربردهای بیشتری را پوشش دهد.

قیمت قاشق هوشمند با تجهیزات اضافی 240 دلار است.
انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین