کد خبر: ۴۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

آغاز طرح ترافیک زمستانه راهور/استقرار پلیس در بیش از یکصد گردنه برفگیر کشور

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد : طرح زمستانه از امروز آغاز و تا 20 اسفندماه امسال ادامه دارد و در صورت لزوم تمدید می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار تقی مهری روز چهارشنبه در آغاز طرح زمستانه در پیست اسکی آبعلی افزود:

اجرای طرح ترافیک زمستانی با همکاری دستگاه ها چند سالی است به خوبی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای کسانی که در سطح جاده ها در حال تردد هستند اجرا می شود.
وی ادامه داد: در آذرماه شاهد نزولات آسمانی هستیم که سبب می شود سطح جاده ها لغزنده باشد براین اساس برنامه ریزی در این ایام در مناطق برف گیر و کوهستانی که با برودت هوا مواجه می شوند انجام می شود.
وی ادامه داد: این طرح برای رفاه حال شهروندان در شهرها و جاده ها اجرا می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

** اجرای طرح در بیش از یکصد گردنه
مهری ادامه داد: نسبت به سال های گذشته وضعیت ما بهتر است و در فصل سرما بیش از یکصد گردنه برفی در 29استان داریم که این طرح با بکارگیری نیروهای مجرب اجرا می شود.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کاهش تعداد سوانح ترافیکی و جان باختگان هدف ما است که تعداد 288نفر در هفت ماه امسال کمتر کشته شدند امیدواریم در این طرح شاهد کاهش تلفات باشیم و اکنون به رغم افزایش خودرو و افزایش سفر همچنان شاهد کاهش جانباختگان هستیم.
وی افزود:در زمستان سال گذشته سه هزار و 487 نفر در تصادفات جان باختند که علل عمده آن تخطی از سرعت مطمئنه، بیش از 15 درصد به دلیل انحراف به چپ و 34 درصد عدم توجه به جلو بوده است. وی افزود: رانندگی در شرایط لغزنده متفاوت از شرایط خشک است.
رئیس پلیس راهور ناجا به مردم توصیه کرد پیش از سفر وسائل نقلیه خود را از نظر فنی، گرمایش، لاستیک، همراه داشتن لباس گرم، آذوقه و زنجیر چرخ مورد بررسی قرار داده و در رانندگی در گردنه، سوخت کافی به همراه داشته باشند.
وی از مردم در خواست از سرعت و سبقت غیرمجاز و سفرهای غیر ضروری پرهیز و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین