کد خبر: ۴۱۲۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

کمپین تو تنها نیستی در آپارات

این روزها کمپین بزرگی در فضای مجازی با همکاری "آپارات" شروع شده است که ویژه نوجوانان است. کمپینی که در آن نوجوانان و خانواده های آنان می توانند آزادانه و بدون هیچ ترسی از طریق ارسال ویدیو به بیان عقاید، دیدگاهها، دغدغه ها و مشکلات خود بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز :
کمپین تو تنها نیستی

آیا به نظر شما نوجوانان و جوانان ما امروزه و با نفوذ مویرگی شبکه های اجتماعی، حالشان خوب است؟

آیا این گستردگی فراگیر رسانه های ارتباط جمعی باعث بلوغ فعالیت های اجتماعی آنان شده و یا بالعکس آنها را تنها تر کرده است؟

 صورت این سوال کلیشه ای به نظر می رسد و این موضوع را به ذهن تداعی می کند که باز هم یک نهاد و یا سازمانی قصد دارد یکی از به اصطلاح معضلات اجتماعی را بررسی نماید که خوب احتمالا نتیجه اش از قبل مشخص است!

ولی نگارنده این چند سطر فقط با رویکرد جامعه شناختی و بدون هیچ وابستگی سازمانی یا سیاسی سعی دارد بدرستی طرح مسئله بکند و بنا ندارد پاسخ و یا راه حل از پیش تعیین شده ای برای آن ارائه دهد. شاید ایراد اصلی کار در پاسخ هاییست که همیشه از قبل می دانیم و راهکارهای آماده ایست که به محض مطرح شدن یه مسئله، ارائه می دهیم...
 
به استناد گزارشات رسمی ارائه شده توسط انجمن روانپزشکی ایران، درصد قابل توجهی از مردم کشور امروزه دچار نوعی افسردگی پنهان هستند. آمارها تایید می کنند شیوع افسردگی بین نوجوانان و جوانان به واسطه حساسیت های رفتاری آنان رواج بیشتری دارد.

 تعداد قابل توجهی از نوجوانان کشور امروزه با وجود گستردگی ارتباطات در فضای مجازی تنها هستند. تنهایی خطرناکی که از میان جمع و شلوغی بر میآید و با تنهایی قدیم تفاوت فاحشی دارد. تنهایی که می تواند تا مرز پوچ گرایی و سست شدن ریشه های اعتقادی، هر انسانی و علی الخصوص نوجوانان را پیش ببرد.

حال باید ببینیم چقدر به این گروه سنی مشخص در جامعه توجه کرده ایم؟

نوجوانان در جامعه واقعا دارای هویت مستقلی هستند و یا معمولا در گروه کودکان و یا جوانان ارزیابی می شوند؟

با بررسی های انجام پذیرفته، نگارنده اعتقاد دارد تقریبا تمام محتواهای تولید شده در رسانه های جامعه ما یا در دسته کودکان قرار می گیرند و یا در دسته جوانان. نوجوانی و شرایط خاصی که بر این دوره حکمفرماست هیچگاه در جامعه جدی گرفته نشده است. با توجه به شکاف عمیق ایجاد شده بین نوجوان امروزی و نسل قبل، نوجوانان دغدغه ها، مشکلات و حرف های شنیده نشده بسیاری دارند که فضایی تخصصی برای بروزش وجود نداشته است.

این روزها کمپین بزرگی در فضای مجازی با همکاری "آپارات" شروع شده است که ویژه نوجوانان است. کمپینی که در آن نوجوانان و خانواده های آنان می توانند آزادانه و بدون هیچ ترسی از طریق ارسال ویدیو به بیان عقاید، دیدگاهها، دغدغه ها و مشکلات خود بپردازند. این کمپین "تو تنها نیستی" نام دارد و آدرس صفحه مخصوص به آن aparat.com/youarenotalone می باشد.

نکته جالب توجه استقبال چهره های محبوب و مشهور هنری از این کمپین می باشد. بطوریکه تعدادی از هنرمندان محبوب کشور بصورت ویدیویی در این کمپین حضور بهم رسانده اند و به بیان مشکلات و دیدگاههای خود در مورد نوجوانی و نوجوانان پرداخته اند.

شاید برگزاری کمپین های اینچنینی که با تمرکز بر گروه سنی نوجوانان شکل می پذیرد بتواند فضای مناسبی را برای بیان دغدغه ها و مشکلات این گروه سنی فراهم کند. امید است تا مسئولین امر با توجه به مشکلات مطرح شده بی واسطه توسط نوجوانان در این کمپین، بتوانند راهکارهای مناسبی برای برآورده کردن نیازهای این گروه سنی پر اهمیت در جامعه بیاندیشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین