کد خبر: ۴۱۲۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

احتمال افزایش محرومیت ورزشکاران روس

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: در صورتی‌که قسمت دوم گزارش مک‌لارن درباره دوپینگ سیستماتیک در روسیه، اتهامات وارده به روس‌ها را اثبات کند، محرومیت ورزشکاران این کشور افزایش می‌یابد و احتمالا ورزشکاران روس نمی‌توانند در مسابقات المپیک زمستانی ٢٠١٨ شرکت کنند. گزارش مک‌لارن روز جمعه(19 آذر) منتشر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوپینگ روسیه قلب جنبش المپیک را هدف قرار داده است و رسیدگی به این مساله بسیار حیاتی است.

این کمیته از تلاش وادا و گروه مک‌لارن تشکر و اعلام کرد که باید این تحقیقات ادامه پیدا کند. در صورتی که گزارش مک لارن بتواند شواهد کافی و محکم برای اثبات دوپینگ سیستماتیک در روسیه را ارائه دهد، احتمالا محرومیت روسیه افزایش می‌یابد و ورزشکاران این کشور نمی‌توانند در المپیک زمستانی ٢٠١٨ شرکت کنند.

بعد از منتشر  شدن گزارش کامل  IOC درباره‌ی محرومیت ورزشکاران روس، مقامات ورزشی این کشور و مسئولان دولتی که با جنبش المپیک در ارتباط هستند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، فدراسیون‌های جهانی نیز می‌توانند به صورت مستقل درباره‌ی ورزشکاران روس تصمیم‌گیری کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین