کد خبر: ۴۱۲۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
دو کتاب تازه در مجموعه قدم اول:

«اگزیستانسیالیسم» و «سوسور» منتشر شدند

این مجموعه تصویری به ویژه برای کسانی مناسب است که مایلند در حوزه‌های مختلف آشنایی با موضوعات مطالعاتی پیدا کنند، مثلاً کتاب‌های قدم اول «جامعه‌شناسی»، «فلسفه»، «اقتصاد»، «منطق» به صورت تصویری خواننده را با مسائل این رشته‌ها آشنا می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- مجموعه تصویری قدم اول مشتمل بر کتاب‌هایی است که به شرح مفاهیم اساسی یا زندگی‌نامه و آثار شخصیت‌های اثرگذار جهان می‌پردازد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این مجموعه به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و تا کنون به زبان‌هایی گوناگونی ترجمه شده است از جمله در ایران شرکت شیرازه کتاب از سال ۷۶ انتشار آن را بر عهده گرفته و تاکنون نزدیک به هفتاد جلد از این مجموعه را توسط مترجمان مختلفی به فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

این مجموعه تصویری به ویژه برای کسانی مناسب است که مایلند در حوزه‌های مختلف آشنایی با موضوعات مطالعاتی پیدا کنند، مثلاً کتاب‌های قدم اول «جامعه‌شناسی»، «فلسفه»، «اقتصاد»، «منطق» به صورت تصویری خواننده را با مسائل این رشته‌ها آشنا می‌کند. استفاده از تصاویر، عکس‌ها، حباب‌های گفتگو و کاریکاتور توضیح مطالب پیچیده را کمی آسانتر و خواندن آن را راحت‌تر کرده است. در حوزهٔ زبان‌شناسی پیشتر کتاب‌های قدم اول «زبان‌شناسی» و «چامسکی» منتشر شده بود و اکنون «سوسور» به این حوزه افزوده شده است. در زمینه فلسفه و فیلسوفان بزرگ در این مجموعه کتابهای زیادی منتشر شده است و در حوزهٔ فلسفهٔ اگزیستانسیالیسم پیشتر کتاب‌های قدم اول فیلسوفان بزرگ این حوزه نظیر «کامو»، «سارتر»، «هایدگر»، «کرکگور» منتشر شده بود و اکنون خود قدم اول «اگزیستانسیالیسم» انتشار یافته است تا خواننده را با این حوزه بیشتر آشنا سازد. مشخصات و شرح پشت جلد این دو کتاب به شرح ذیل است:

«اگزیستانسیالیسم» و «سوسور» منتشر شدند

سوسور، ترنس گوردون، طراح: ابی لوبل، مترجم: ابراهیم اسکافی

«فردینان دو سوسور نه فقط از آن جهت که بنیان‌گذار زبان‌شناسی مدرن است در میان متفکران قرن بیستم جایگاه ویژه‌ای دارد، بلکه از آن جهت که مفاهیم و مقولاتی که او برای مطالعهٔ زبان ابداع کرد، امروز در تمامی حوزه‌های علوم انسانی کاربردی اساسی دارند از شهرت ویژه برخوردار است. کتاب درسنامه زبان‌شناسی عمومی که او آن را ننوشت بلکه توسط همکارانش با کمک دانشجویانش پس از مرگش گردآوری شد، علاوه بر زبان‌شناسی بر رشته‌های گوناگونی همچون مردم‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و نقد ادبی تأثیر غیر قابل‌انکاری گذاشت.
کتاب حاضر قدم اوّلی است در کشفِ مطالب درسنامه و به این معنا بابِ ورود به زبان‌شناسیِ مدرن.»

اگزیستانسیالیسم، ریچارد آپیگنانزی، طراح: اسکار زارات، مترجمان: حمیدرضا قوچانی و ابراهیم اسکافی

آیا اگزیستانسیالیسم یا مکتب «اصالت وجود» همان بازی با واژه‌های سرگیجه‌آوری همچون پوچی، یأس، نقصان و هیچ‌بودگی و امثالهم است که هر بار در نوشته‌های کسانی که به عنوان سردمداران این مکتب شـنـاخته شده‌اند، یعنی کامو، سارتر و هایدگر، تکرار می‌شوند؟ یا مکتب اصالت وجود آخرین تلاش برای نجات آگاهی از انحلال فلسفه در علم است آنچنانکه هوسرلِ منطق‌دان و کرکگورمتأله تدارک آن را می‌دیدند؟

این کتاب قدم اوّلی است برای پاسخ به این پرسش‌ها و بسیاری دیگر از پرسش‌هایی که همگی چه با واژگانی ساده و چه با زبانی پیچیده در مورد معنایِ زندگی با خود و دیگران مطرح می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین