کد خبر: ۴۱۲۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

رئیس قوه قضاییه اسناد حساب‌ها را به نمایندگان مجلس نشان داد

دادستان کل کشور گفت: امروز دشمن در پشت سنگرهای خود نشسته و لوله تانک، موشک و سلاح‌هایش را متوجه قلب قوه قضاییه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد منتظری، امروز(۱۸ آذر) در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرمانشاه با اشاره به هجمه عظیم برخی رسانه ها علیه قوه قضاییه، اظهارکرد:  مدتهاست در رسانه‌ها می بینیم که هجمه عظیمی به قوه قضاییه شکل گرفته است و اگرچه ما معتقدیم که نقد و اشکال به قوه قضاییه هم وارد است و هیچ کس از آن مبرا نیست، اما این انتقادات به قصد تخریب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بحث‌هایی که امروز شاهد آن هستیم، بحث‌های معمولی نیست و یک انتقاد مجاز، عرفی و معمولی از قوه قضاییه قلمداد نمی شود.

به نوشته ایسنا و میزان، منتظری با تاکید بر اینکه یکی دو سال است تهاجم عظیمی علیه قوه قضاییه شکل گرفته، گفت: همه می‌دانیم که قوه قضاییه یک قوه مستقل است، اما استقلال آن به معنی جدایی از دیگر قوا نیست، چراکه قوه قضاییه به همراه قوه مجریه و قوه مقننه، بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند و امروزه می‌بینیم که در رسانه‌ها، سایت‌ها و از جمله تریبون مجلس شورای اسلامی یک تهاجم عجیبی به قوه قضاییه می‌شود.

دادستان کل کشور اظهارکرد: برادرانی که انتقاد دارند باید بدانند که امروز چگونه دشمن در پشت سنگرهای خود نشسته و لوله تانک، موشک و دیگر سلاح هایش را متوجه قلب قوه قضاییه کرده است. این منطقی است که ما هم بیاییم و هم نوای با دشمن شویم.

وی ادامه داد: این مسئله وجوهی که می‌گویند به ۲۱ سال پیش بر می‌گردد. این وجوه نزد بانک‌ها بود و ما نمی‌دانیم که بانک‌ها سودش را می‌بردند یا خیر و از آنجایی که بودجه قوه قضاییه جوابگوی مخارج و هزینه‌های جاری این دستگاه نبوده و نیست، از ۲۱ سال پیش  و در زمان آیت الله یزدی، مقام معظم رهبری با شرایطی اجازه دادند که از محل سود این وجوه برای تامین مخارج قوه قضاییه استفاده شود.

منتظری اظهارکرد: بهتر است نمایندگان مجلس بروند داخل زندانها  و مشکلات را از نزدیک ببینند و بگویند که آیا با این بودجه‌های معمول می‌توان امور زندانها را پیش برد.

دادستان کل کشور گفت: از سویی دیگر این حساب‌ها اصلا به نام شخص رییس قوه قضاییه نیست، اسناد و مدارک آن موجود است. حتی یک برگ و حتی یک ریال به صورت محرمانه و پشت پرده نه دریافت شده و نه وجود دارد.

منتظری گفت: تمام حساب و کتاب‌ها، چک‌های صادر شده، پولهای واریز شده و ... مشخص است، بعد می آیند و چنین مسائلی را مطرح می کنند که همه دیدند دشمن چگونه روی آن مانور داد.

وی تاکید کرد: اگر ما بیاییم و اعتماد عمومی به قوه قضاییه را خدشه دار کنیم، آیا این به نفع نظام است.

دادستان کل کشور گفت: ای کاش این آقای محترمی که در بوق و کرنا کرد و آب در آسیاب دشمن ریخت و همه دیدند که رسانه‌های دشمن روی این مسئله چه مانورهایی دادند، بهتر نبود وقتی دید در این موضوع ابهامی هست، قبل از هر چیز به قوه قضاییه مراجعه می‌کرد و مسئله را پیش خود شخص رییس قوه مطرح می‌کرد و سپس به فکر رسانه‌ای کردن موضوع می‌افتاد. این هزینه‌ها برای نظام بسیار سنگین است.

منتظری همچنین در خصوص موضوع شهرداری تهران نیز گفت: در قضیه شهرداری تهران نیز خدا می‌داند ما می‌توانستیم بدون کمترین هزینه به نتیجه برسیم، اما ببینید که چقدر بر سر این موضوع نیز هزینه دادیم.

وی تاکید کرد: مسائل درون خانوادگی را نباید علنی بگوییم و نباید ببریم در شبکه‌های اجتماعی و آب در آسیاب دشمن بریزیم. چرا باید اجازه دهیم که دشمن بخواهد از یکسری منافذ ورود پیدا کند و به کشور و به نظام جمهوری اسلامی آسیب برساند؟

دادستان کل کشور افزود: خوشبختانه در این چند روز بعضي نمایندگان مجلس آمدند و رئیس قوه قضائیه اسناد را به آن ها نشان داد. این حساب ها به نام قوه قضائیه است ولی یک ریال آن را کسی نمی تواند برداشت کند. بنده شهادت می دهم که آیت الله آملی لاریجانی عنوان کردند که این حساب ها را به نام بنده نکنید اين حساب ها به نام قوه قضاييه است و همه حساب ها و کتاب های آن و پول هایی که به استان ها و زندانها داده می شود مشخص است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین