کد خبر: ۴۱۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کامرانی فر خبر داد؛

استفاده از سیستم شش داوری برای دیدارهای حساس لیگ برتر فوتبال

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال از سیستم شش داوری برای قضاوت بهتر در دیدارهای حساس لیگ برتر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن کامرانی فر در گفت وگویی افزود: ماه گذشته پیشنهادی برای ارتقای کیفیت شرایط داوری در فدراسیون فوتبال مطرح کردم که با این پیشنهاد موافقت شد؛ بر این اساس در برخی از دیدارهای حساس لیگ برتر از سیستم شش داوری که در اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، در این سیستم که به تائید کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز رسیده است، دو داور در کنار خط دروازه ها قرار خواهند گرفت و به داور وسط کمک می کنند.
رئیس دپارتمان داوری درباره نصب سیستم های الکترونیک برای تشخیص و کنترل عبور توپ از خط دروازه گفت: این سیستم بسیار پیچیده و گران است و در بسیاری از کشورها نیز امکان اجرای آن وجود ندارد.
وی درباره رد شدن آزمون آمادگی جسمانی محسن ترکی در آزمون اخیر AFC در امارات و حضور نیافتنش در آزمون ابتدای فصل لیگ برتر گفت: محسن ترکی در ابتدای فصل در دوره AFC شرکت کرده بود و به همین دلیل امکان حضور یافتن در آزمون ابتدای فصل را نیافت.
کامرانی فر با بیان اینکه از هفته چهارم رقابت های لیگ برتر ریاست دپارتمان داوری را برعهده گرفته است، افزود: ترکی از هفته دوم رقابت ها قضاوت کرده بود و عملا این موضوع حاکی از تائید آمادگی جسمانی وی براساس آزمون های قبلی است.
رئیس دپارتمان داوری خاطرنشان کرد از آنجایی که ترکی استراحت کافی برای حضور در آزمون داوری اخیر AFC را نداشت، در آن رد شد و توضیح داد: هر آزمون داخلی و خارجی اعتبار جداگانه خود را دارد و رد شدن در آزمون AFC به معنای صلاحیت نداشتن برای قضاوت در لیگ برتر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین