کد خبر: ۴۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
فرمانده نیروی انتظامی سلطانیه

118هزار نخ سیگار قاچاق در سلطانیه کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: با تیزبینی و دقت عمل ماموران نیروی انتظامی،
آفتاب‌‌نیوز :
علی تقی لو  افزود: مبارزه با باندهای واردکننده کالای قاچاق از اولویت های مهم نیروی انتظامی بوده است و در این راستا تلاش شبانه‌روزی ماموران در سال گذشته نیز سبب شد، دستاوردهای خوبی در حوزه های مختلف داشته باشیم.
به گزارش ایرناتقی لو به کشف محموله قاچاق لباس در سلطانیه اشاره و ابراز کرد: در آبان امسال این فرماندهی موفق شد یک محموله بزرگ 20تنی لباس قاچاق را کشف و توقیف کند.
وی تعداد سلاح شکاری غیرمجاز کشف شده در سال قبل را یک قبضه عنوان کرد و گفت: در ماه گذشته چهار قبضه سلاح غیر مجاز شکار در سلطانیه کشف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی سلطانیه اظهار کرد: طی سال جاری کشف سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد داشته در حالی که شمار شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده در این مدت کاهش یافته است.
وی به گزارش 76 فقره سرقت در سال قبل اشاره کرد و گفت: در 40 روز گذشته 11 فقره انواع سرقت که اکثر آنها از نوع سرقت های کوچک و خرد می باشد گزارش شده است و در این زمینه 9 نفر سارق دستگیر شده اند. 
تقی لو تصریح کرد: در راستای کاهش آمار سرقت ها دوره های آموزش همگانی با موضوع پیشگیری از سرقت و همچنین اعتیاد جوانان در برخی از روستاها و مساجد شهر برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت برخورد با قاچاقچیان برای کمک به پویایی در اقتصاد کشور، گفت: قاچاق موجب گسترش بیکاری در کشور می شود، به همین علت طبق قانون به شدت با کسانی که درصدد آلوده کردن جامعه از راه قاچاق هستند برخورد می کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی سلطانیه به دستگیری 10 نفر از مجرمان مواد مخدر در 40 روز گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد نزدیک 3 کیلو مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شده است. 
وی با بیان اینکه فصل برداشت محصولات باغی و زراعی تمام و فصل سرما در استان آغاز شده، افزود: برای حفظ و مراقبت از سرقت وسایل با ارزش کشاورزان، به خصوص ترانس های برق در چاه های عمیق، پیشنهاد می شود که مسائل ایمنی برای ممانعت از سرقت رعایت شود.
تقی لو تاکید کرد: اداره برق شهرستان با دریافت مبلغی مابین 2 الی سه میلیون ریال، ترانس های برق را به صورت امانی تا شروع فصل آبیاری نگهداری می کند، که این موضوع باعث جلوگیری از سرقت ترانس برق به ارزش تقریبی 100 تا 200 میلیون ریال می باشد.
به گزارش ایرنا،طبق ماده 5 و 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هر کس مرتکب قاچاق سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها شود یا نسبت به ساخت، مونتاژ، فروش یا توزیع هر یک از آنها اقدام کند به حبس تعزیری محکوم می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین