کد خبر: ۴۱۲۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

علی عبدالله صالح: با آمریکایی‌ها در تماس هستیم/ فقط چند متر با مرگ فاصله داشتم

رئیس جمهوری سابق یمن در مصاحبه با بی‌بی‌سی به بیان مواضع خود در قبال غرب، ایران و عربستان پرداخت. او همچنین گفت که چند متر از مکان بمباران صنعاء فاصله داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که در هنگام بمباران مراسم عزا در جنوب صنعاء در دو ماه قبل که صدها کشته برجای گذاشت در فاصله 150 متری از محل حمله بوده و زمانی که ترافیک خودروها در آنجا را دیده تصمیم گرفت که نرود.

وی گفت که پسرش خالد و پسر برادرش طارق محمد صالح در مسیر خود به سمت سالن بودند و این حمله که گفته شده توسط عربستان انجام شده، رهبران حزب کنگره مردمی سراسری یمن به رهبری صالح و رهبران جنبش انصارالله را هدف قرار داده بود.

علی عبدالله صالح عنوان داشت که رهبران جنبش انصارالله در حضور در این سالن تاخیر داشتند اما رهبران حزب کنگره مردمی در سالن بودند و رهبران نظامی و سیاسی شناخته‌شده‌ای از آنها کشته شدند.

صالح با بیان اینکه هیچ ائتلافی با ایران ندارند، گفت: عربستان به اختلافات با یمن پرداخت چرا که توهم ائتلاف انصارالله با تهران بر آنها غلبه کرده بود. سعودی‌ها می‌خواهند با ایران در یمن تسویه حساب کنند.

وی با بیان اینکه با آمریکایی‌ها در تماس است و اختلافی با آمریکا، اتحادیه اروپا یا با عربستان وجود ندارد، عنوان داشت: عربستان به ادعای مبارزه با ایران در یمن مداخله کرد.

رئیس جمهور سابق یمن با بیان اینکه طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا را به عنوان زمینه‌ای برای مذاکرات قبول دارد، گفت که این طرح تمامی راه حل نیست.

علی عبدالله صالح خواهان راه حل جامعی برای توقف حملات به یمن و لغو محاصره و برداشتن نام یمن از بند هفتم منشور سازمان ملل و همچنین پرداخت غرامت‌ها و عقب‌نشینی نیروها از تمامی اراضی یمن شد.

وی همچنین با بیان اینکه انصارالله اداره دولت را در دست دارد، گفت که ائتلافش با آنها فقط سیاسی است و حامیان وی در کنار انصارالله علیه تجاوزات می‌جنگند.

علی عبدالله صالح با تکذیب این امر که ثروت بسیاری داشته باشد گفت که جدایی یمن در حال حاضر غیرممکن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین