کد خبر: ۴۱۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

امام جمعه زنجان:آمریکا دشمن مشترک شیعه و سنی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ما باید در این برهه، موقع‌شناس و زمان‌شناس باشیم و شیعه وسنی بدانند که آمریکا دشمن مشترک ما است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تبریک آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) که امید همه مستضعفان جهان، وارث همه پیامبران و میراث‌دار امامت هستند، اظهار کرد: امروز روز تجدید بیعت و تجدید میثاق مومنان با امام زمان (عج) است و ما مسلمانان جهان باید معرفت و شناخت خود را به امام زمان‌مان افزایش دهیم تا دعا، عنایت و تفضل امام (عج) نیز بر ما اجابت شود.

وی با بیان اینکه ما نتوانسته‌ایم جزئیات دین را بشناسیم و این موضوع مهم‌ترین عاملی است که موجب فاصله افتادن بین مومنان و امام زمان (عج) شده است، تصریح کرد: دنیازدگی موضوعی است که در دنیای امروز عاملی دیگر برای ایجاد این فاصله بوده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، تصریح کرد: منظور از واژه وحدت در واقع نشان دادن این موضوع است که پیغمبر (ص)، خدا، قبله، قرآن و حتی دشمن ما شیعیان و سنی‌ها یکی است و ما باید بتوانیم این دشمن مشترک را بشناسیم.

وی با اشاره به موضع‌گیری قاطعانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام و عهدشکنی آمریکا، افزود: توافق و مذاکراتی که ایران با آمریکا انجام داد تنها به این دلیل بود که می‌خواستیم چهره واقعی آمریکا را بر جهانیان بشناسانیم و کسانی که بر این توافق خوش‌بین بودند، بدانند که جنس آمریکا درندگی است و با این موضوع، دروغ‌گویی آمریکا بر جهانیان ثابت شد و منطق ایران در مواجهه با آمریکا، منطق «مرگ بر آمریکا» است.

این مسئول با اشاره به 20 آذر سال 1948میلادی، یادآور شد: این روز سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر است و این روز، روزی است که جانی‌ترین و خبیث‌ترین افراد مدعی حقوق بشر شده‌اند و با این شعار سعی در غارت مال ضعیفان دارند و این مدعیان همان کسانی هستند که شش سال است زیرساخت‌های سوریه را نابود و داعش و اسرائیل را تجهیز کرده‌اند و سعی در نابودی همه مسلمانان جهان دارند.

وی ادامه داد:20 آذر سال 1360 سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله شهید دستغیب است که این شهادت نشان‌دهنده عمق کینه منافقان نسبت به کشورمان است. همچنین 19 آذر سال 1363 سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است که به دستور امام راحل محقق شد و این شورا به دلیل جوی که در آن زمان در مراکز آموزشی کشور ایجاد شده بود و سعی داشت تا انقلاب را به خطر بیندازد، تشکیل شد و از آنجایی که وظیفه اصلی این شورا انجام فعالیت‌های فرهنگی است و زیربنای دین ما نیز مسائل فرهنگی است، باید به این شورا و وظایف آن توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: این هفته، هفته پژوهش و فناوری است که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، توجه به جنبش نرم‌افزاری راه‌حل معضل عقب‌افتادگی جامعه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین