کد خبر: ۴۱۳۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

هند و امریکا بر گسترش روابط دفاعی تاکید کردند

وزیران دفاع هند و امریکا در پایان سفر دو روزه'اشتون کارتر' وزیر دفاع امریکا به دهلی نو با صدور بیانیه مشترکی بر گسترش روابط دفاعی دو کشور تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا،'اشتون کارتر' وزیر دفاع امریکا بعد ازظهر جمعه به سفر دو روزه خود به دهلی نو پایان داد و عازم کابل پایتخت افغانستان شد.
کارشناسان، سومین سفر 'اشتون کارتر' وزیر دفاع امریکا به دهلی نو را باتوجه به اینکه هیچ توافقنامه ای امضا نشد را تشریفاتی دانستند.
'مانوهر پاریکار' وزیر دفاع هند با 'اشتون کارتر' همتای امریکایی خود در خصوص راههای گسترش روابط دفاعی دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.
در بخشی از بیانیه مشترک وزیران دفاع هند و امریکا آمده است امریکا به طور رسمی هند را به عنوان 'همکار ارشد دفاعی' خود معرفی می کند.
در ادامه این بیانیه با اشاره به توافق هند و امریکا برای مبارزه با تروریسم آمده است هیچ گروه تروریستی نباید از سوی کشوری مورد حمایت قرار گیرد.
وزیران دفاع هند و امریکا در ادامه این بیانیه اضافه کردند هر دو کشور دارای منافع مشترک در منطقه آسیا - اقیانوسیه و خواهان صلح و ثبات در این منطقه می باشند. 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است منافع مشترک دو کشور باعث ادامه همکاری های راهبردی هند و امریکا می شود.
این بیانیه می افزاید:هر دو کشور خواستار ادامه همکاری ها در سطح دفاعی ، نظامی و توسعه تکنولوژی های امنیتی جدید هستند.
وزیر دفاع امریکا در چند سال گذشته تلاش گسترده ای را برای به نتیجه رساندن توافق لجستیکی هند و امریکا برای جلوگیری از نفوذ چین در منطقه به کار گرفت ولی این تلاش ها تاکنون نتیجه ای نداشته است. 
هند و امریکا چند ماه پیش توافقنامه ای برای استفاده از پایگاههای زمینی ،هوایی و دریایی یکدیگر برای انجام تعمیرات و تدارکات امضا کردند.
کارتر' همچنین سال گذشته با ایجاد واحد ویژه ای در پنتاگون تلاش کرد که روابط دفاعی با هند را ارتقاء دهد.
دهلی نو به علت نگرانی از گسترش روزافزون حضور چین در اقیانوس هند در صدد است با برقراری روابط نظامی و دفاعی با امریکا از فناوری این کشور در ساخت پایگاه صنعتی - دفاعی برای کاهش واردات اسلحه استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین