کد خبر: ۴۱۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

بیش از 1000 ورزشکار روس در کانون اتهام دوپینگ

کمیته تحقیقات مستقل آژانس مبارزه با مواد نیروزا (وادا) اعلام کرد: بیش از یکهزار ورزشکار روس درگیر مساله استفاده از مواد نیروزا و تغییر نمونه های آزمایشگاهی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیسیون تحقیقات مستقل آژانس مبارزه با مواد نیروزا (وادا) به سرپرستی ریچارد مک لارن امروز (جمعه) بخش دوم گزارش خود در مورد وضعیت استفاده از مواد نیروزا در روسیه را منتشر کرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از این گزارش نوشت: بیش از یکهزار ورزشکار روس از حدود 30 رشته ورزشی درگیر مساله تغییر نمونه های آزمایشگاهی برای تحقیق در باره دوپینگ هستند.
در گزارش گفته شده است: باز بودن درب های ظروف حاوی نمونه های آزمایشگاهی، خراشیدگی درون ظرف، وجود لکه ها و نامعلوم بودن وضع دی.ان.ای دلایل تغییر نمونه های ورزشکاران محسوب می شود.
کمیته تحقیقات مستقل وادا همچنین اعلام کرده است که این گونه مسائل مربوط به نمونه های آزمایشگاهی گرفته شده از ورزشکاران روس در المپیک سال 2012 لندن و المپیاد دانشجویان سال 2013 قازان است.
در همین حال، کمیته بازپرسی دادستانی روسیه تحقیقات در باره استفاده ورزشکاران روس از مواد نیروزا را شروع کرده است.
روزنامه روسی نوویه ایزوستیا امروز به نقل از سوتلانا پترنکو رئیس بخش رسانه ای کمیته بازپرسی دادستانی روسیه نوشت: شماری از مقام های ارشد وزارت ورزش روسیه و نیز حدود 60 ورزشکار در مورد امکان استفاده از مواد نیروزا مورد بازجویی قرار گرفته اند.
روسیه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی جهان در رشته های مختلف ورزشی در سال جاری شاهد محرومیت کامل سه تیم پرافتخار دو ومیدانی زنان و مردان و وزنه برداری از حضور در رقابت های ریو 2016 و همچنین ممنوعیت کامل شرکت ورزشکاران پارالمپیکی در رقابت های برزیل به اتهام استفاده گسترده از مواد نیروزا بود.
روسیه پیشتر با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود. 
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین