کد خبر: ۴۱۳۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

افتتاح حساب براي بانك مركزي ايران در بانك مركزي سوئد

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه دیدارهایش با مقامات سوئد با ماگدالنا اندرسون وزیر دارایی سوئد دیدار و گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر نهاوندیان در این دیدار گفت:  با توجه به روابط مثبت و گسترده گذشته ایران و سوئد باید توسعه روابط مجددا از سرگرفته شده و سرعت بگیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ضمن تشریح موقعیت ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه گفت: درواقع با احتساب جمعیت منطقه ایران یک بازار 300 تا 400 میلیونی است و  توسعه روابط دو کشور باید سرعت گرفته و با یک برنامه جامع به وضعیت پایدار برسد.  
نهاوندیان گفت: با برنامه ریزی هایی که در دولت ایران صورت گرفت در سالهای گذشته، برغم کاهش قیمت نفت و وجود مشکلات اقتصادی توانست براین مشکلات فایق آید و برعکس سایر کشورهایی که کاهش قیمت نفت وضعیت اقتصادی آنها را دچار بحران و دست کم مشکلات جدی کند اقتصاد خود را سرپا نگه داشته و با رشد اقتصادی قابل قبولی مواجه شود.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان فعال و تحصیل کرده و منابع مختلف موجود در کشور پهناور ایران فرصت های طلایی را برای اقتصاد ایران ساخته است گفت: سوئد اگر با دید استراتژیک به ایران نگاه کند اقتصاد ایران وضعیت مثبتی برای توسعه روابط دو کشور خواهد بود.
نهاوندیان در ادامه افتتاح حساب براي بانك مركزي ايران در بانك مركزي سوئد را گام عملی و موثری در تسهیل روابط اقتصادی دو کشور توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این مهم هرچه سریعتر عملیاتی شود.
در این دیدار همچنین ماگدالنا اندرسون وزیر دارایی سوئد نیز ضمن استقبال از گسترش روابط اقتصادی دو کشور ایران و سوئد گفت: روابط با ایران برای ما بسیار مهم است. ایران تا قبل ازتحریم ها بزرگترین شریک تجاری سوئد بوده و باید تلاش کنیم این روابط گسترده دوباره احیا شود.
وزیر دارایی سوئد گفت: در سوئد شرکت های زیادی هستند که علاقمند به توسعه روابط با ایران هستند و به دولت فشار می اوردند که زمینه های توسعه روابط اقتصادی را فراهم کنیم. عزم ما براین است که روابط خود را با ایران هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی تا حد ممکن توسعه دهیم.
اندرسون با اشاره به اینکه آهنگ رشد اقتصادی ایران و آمار اقتصادی مثبت به دست آمده این کشور برای ما مهم است گفت: طبق بررسی های ما ایران توانسته در مدت کمی هم تورم را کاهش دهد و هم رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد و این ها فاکتورهای مهمی برای توسعه روابط اقتصادی است.
وزیر دارایی سوئد در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر نهاوندیان مبنی بر افتتاح حساب براي بانك مركزي ايران در بانك مركزي سوئد گفت: موقعیت های مناسبی برای سرمایه گذاری و مشارکت برای دو طرف وجود دارد که پیگیر همه آنها هستیم درعین حال برای سهولت تعاملات اقتصادی بین شرکت های ایرانی و سوئدی علاوه بر حساب مشترک، ایجاد شعبه بانكهاي ايران در سوئد را هم بررسی می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین