کد خبر: ۴۱۳۱۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

اوباما دستور بررسی کامل دخالت روسیه در انتخابات را داد

رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داد که بررسی کاملی از میزان دخالت روسیه در انتخابات آمریکا انجام گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، در راستای اتهام‌های مطرح‌ شده در رابطه با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار بررسی و ارزیابی حمله‌های سایبری که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ انجام گرفته بود، شده است.

«لیزا موناکو» مشاور امنیت داخلی اوباما گفت: «‌رئیس‌جمهوری، رهبری جامعه اطلاعاتی این کشور را برای انجام بررسی کامل آنچه در جریان فرآیند انتخابات سال ۲۰۱۶ رخ داده است، بر عهده گرفته.»

وی در یک صبحانه کاری که از سوی روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» میزبانی شد، گفت که «درک این مسئله و معنای آن، آنچه رخ داده و درس‌هایی که می‌توان آموخت» بسیار حساس و حیاتی است.»

وی افزود که اوباما انتظار دارد که گزارشی پیش از آنکه وی در تاریخ ۲۰ ژانویه از سمت خود کنار رفته و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب به این سمت برگزیده شود، تهیه شود.

این اقدام در پی آن انجام می‌گیرد که دموکرات‌ها در کنگره آمریکا از کاخ سفید خواستند تا جزئیاتی در زمینه هک کردن توسط روسیه و سوءاستفاده اطلاعاتی این کشور از فضای مجازی، منتشر شود.

ایمیل‌های محرمانه از سوی کمیته ملی دموکرات‌ها و «جان پودستا» مشاور ارشد دموکرات، به طور مرتب از سوی ویکی‌لیکس در ماه‌های قبل از انتخابات منتشر شده که این موضوع منجر به تخریب کارزار «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات برای کاخ سفید شد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر اطلاعات ملی در بیانیه‌ای در تاریخ هفتم اکتبر اعلام کرد که « دولت روسیه انتشار ایمیل‌های پرسنل و موسسات آمریکایی را که شامل سازمان‌های سیاسی آمریکایی می‌شود را رهبری کرده است.»

وی افزود: «‌این سرقت‌ها و انتشارات و افشاگری‌ها به هدف مداخله در فرآیند انتخاباتی آمریکا انجام می‌گیرد.»

ترامپ با رد یافته‌های سرویس‌های برتر اطلاعاتی کشور در مصاحبه‌ای با مجله تایمز که وی را به عنوان «فرد سال» معرفی کرده بود و در پاسخ به این پرسش که آیا داده‌های منتشره سیاسی هستند، پاسخ داد:«‌من اینگونه فکر می‌کنم.»

وی گفت: «‌من فکر نمی‌کنم که آن‌ها دخالتی دراین امر داشته باشند. به باور من این نکته مضحک و خنده‌دار است. هر وقت که من کاری کرده‌ام آن‌ها گفته‌اند «‌اوه، روسیه دخالت داشته است.»

وی افزود:«‌ممکن است روسیه در این فرآیند دخالت داشته باشد. ممکن است چین دخالت کرده باشد و ممکن است فردی در خانه خود در نیوجرسی بوده باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
سلام بر مرد انسان دوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
چه جالب اینا کی میخواهند یاد بگیرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین