کد خبر: ۴۱۳۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

تدبیر جدید پژو

سازنده خودروهای پژو و سیتروئن به منظور دسترسی به فناوریهای جدید برای نسل جدید خودروها، سرمایه گذاری خطرپذیر در شرکتهای کوچک تازه تاسیس مانند خدمات تاکسی آنلاین و رایانش ابری را افزایش می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه پژوسیتروئن که دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در اروپاست، از طریق واحد جدیدی که به تازگی تشکیل داده است، در صندوقهای سرمایه گذاری خطرپذیر سرمایه گذاری خواهد کرد. این امر اجازه می دهد این شرکت سهام استارت آپ‌هایی را خریداری کند که مایل به سرمایه گذاری مستقیم از سوی یک شرکت بزرگ نیستند. این صندوق که Business Lab نام دارد، نخستین سرمایه گذاری را در شرکت خدمات پخش موسیقی Deezer انجام داد.

آن لالیرون، مدیر واحد Business Lab به بلومبرگ گفت: توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر، ابزار جدیدی برای گروه پژوسیتروئن است. بعضی از استارت آپ‌ها تمایلی به سرمایه گذاری از سوی یک شرکت بزرگ ندارند بنابراین ما به دنبال همکاری با آنها تحت اشکال مختلفی هستیم.

واحد Business Lab در راستای هدف کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژوسیتروئن برای گسترش خدمات موبیلیتی، مسئول یافتن و آزمودن فناوری جدید است. خودروسازان سنتی با رقیبانی مانند اوبر و اپل برای طراحی اشکال جدید حمل و نقل رقابت می کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بعلاوه صندوق Business Lab که با سرمایه ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) فعالیتش را آغاز کرده است، به دنبال شراکت مستقیم با تامین کنندگان فناوری موبیلیتی است. تمرکز این واحد بر فناوری پاک، هوش مصنوعی، آنالیتیک و تجارت الکترونیکی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین