کد خبر: ۴۱۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

واکنش تیم ترامپ به ادعای سیا درباره دخالت روسیه در انتخابات: اینها همانهایی هستند که می‌گفتند صدام سلاح کشتارجمعی دارد/ انتخابات تمام شد

تیم انتقالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای گزارش منتسب به سازمان اطلاعات مرکزی(سیا) به کنگره این کشور درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 و کمک مسکو به پیروزی دونالد ترامپ را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
انتشار خبر گزارش محرمانه سیا به کنگره آمریکا مبنی بر کمک روسیه و دونالد ترامپ در انتخابات 2016، با واکنش تند تیم انتقالی رئیس‌جمهور منتخب مواجه شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک ارزیابی محرمانه روسیه را به دخالت در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های پیروزی «دونالد ترامپ» در برابر رقیبش از حزب دموکرات، «هیلاری کلینتون» در رقابت برای ورود به کاخ سفید متهم کرده است.

روزنامه واشنگتن پست نوشته نهادهای اطلاعاتی افرادی را شناسایی کرده‌اند که با روسیه مرتبط هستند و هزاران ایمیل هک‌شده از «کمیته ملی حزب دموکرات» و سایر نهادهای آمریکا را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده‌اند.

به گزارش پولیتیکو، تیم انتقالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ضمن رد کردن این گزارش ادعایی درباره دخالت روسیه در انتخابات و کمک مسکو به ترامپ، سیا را به خاطر اشتباه درباره سلاحهای کشتارجمعی عراق در سال 2003 مورد شماتت قرار داد.

در بیانیه تیم انتقالی ترامپ آمده است: «اینها همانهایی هستند که گفتند صدام حسین سلاحهای کشتارجمعی دارد».

در بیانیه تصریح شد: «انتخابات خیلی وقت پیش تمام شده و در آن شاهد بزرگترین پیروزیها در آرای الکترال در تاریخ(آمریکا) بودیم. زمان آن فرا رسیده که به جلو برویم و "دوباره آمریکا را با عظمت کنیم"».

این بیانیه در حالی منتشر شده که روز جمعه(دیروز) باراک اوباما دستور «بررسی کامل» ادعاها در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را صادر کرده است.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین