کد خبر: ۴۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

احتمال ابتلای کودکان به سرطان در مناطق آلوده بیشتر است

یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: کاهش آلودگی هوا بدون مشارکت مردم و پتانسیل سمن‌ها میسر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
ندا واشیانی پور امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: رشد سریع شهرنشینی و رشد بی رویه جمعیت در کشور منجر به افزایش آلودگی هوا شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری است که به لحاظ تاریخی و اجتماعی اهمیت بسیاری در کشور دارد، افزود: نقش اتومبیل ها در آلودگی هوا و رشد جمعیت بی رویه شهری منجر شده سیمای این شهر هر روز آشفته‌تر و محیط زیست آن نیز آلوده‌تر شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه عدم تحرک خودروها نیز آلودگی هوا را بیشتر می‌کند، گفت: خشکی زاینده رود نیز حکایت از وضعیت مخاطره انگیز اصفهان دارد.

واشیانی پور با بیان اینکه اصفهان به علت استقرار صنایع بزرگ شرایط زیست محیطی نامناسبی را طی می‌کند، اضافه کرد: علیرغم اجرایی شدن طرح سه شنبه‌های بدون خودرو و دوچرخه سواری همچنان شاهد آلودگی هوا در شهر هستیم.

وی ادامه داد: تنها از طریق تغییر در رفتار انسانی و با افزایش آگاهی مردم این مخاطرات و آلودگی هوا کاهش می‌یابد. نقش شهروندان در کاهش مخاطرات زاینده رود بسیار کلیدی است.

این عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: باید شاهد کاهش خودروهای تک سرنشین و کاهش ترافیک باشیم زیرا عدم توجه به این موضوع آلودگی هوا را رقم می زند.

واشیانی پور با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است، گفت: خودروهای تک سرنشین به روند آلودگی هوا سرعت می دهد بنابراین باید مردم از خودروهای تک سرنشین کمتر استفاده کنند.

وی افزود: براساس گفته متخصصان پزشکی، عوارض ناشی از آلودگی هوا منجر می‌شود که بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی، چشم و پوست در افراد سالمند و کودکان ایجاد شود. همچنین بیماری‌های آسم و آلرژی نیز افزایش یابد.

این عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال ابتلا به سرطان کودکانی که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند بیشتر است. همچنین احتمال بروز بیش فعالی در کودکانی که در معرض هوای آلوده قرار می گیرند بیشتر می‌شود.

واشیانی پور گفت: کاهش آلودگی هوا بدون مشارکت مردم و پتانسیل سمن‌ها میسر نیست. همچنین نیازمند برنامه ریزی‌های بلندمدت و جدی‌تری از طریق دستگاه‌های متولی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین