کد خبر: ۴۱۳۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

سهم دانشجویان از شهادت در جنگ تحمیلی

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: جنگ تحمیلی؛ جنگ دانایی بودو قشر تحصیلکرده و علمی در آن نقش به سزایی داشتند
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی در یادواره سرداران و 100 شهید منطقه سجادیه استان مازندران  توضیح داد: شهدا موجب عزت و اعتبار ایران اسلامی در دنیا شدند تا دشمنان جرأت نکنند چشم طمع به این آب و خاک داشته باشند. در هشت سال جنگ تحمیلی، نظام جمهوری اسلامی حدود 217 هزار و 489 شهید دادیم که 23 درصد آن از نیروهای ارتش و 43 درصد آن بسیجی بودند.

وی افزود: از این تعداد 13 درصد از شهدای جنگ‌تحمیلی از اقشار مختلف مردم  دو هزار و 895 شهید از دانشجویان و 3 هزار و 117 نفر از طلاب بودند. شهدای دانشجویان در جنگ تحمیلی سه برابر بیشتر نسبت به اقشار مختلف بوده‌اند و روحانیون نیز 11 برابر اقشار دیگر مردم در جنگ حضور داشتند.

مشاور فرماندهی کل قوا با تاکید براینکه جنگ تحمیلی؛ جنگ دانایی بود و قشر تحصیلکرده و علمی در آن نقش به سزایی داشتند گفت: امروزه نیز شهدای حرم از آگاهان جامعه هستند که با بصیرت و آگاهی وارد میدان می‌شوند. دشمنان از سال‌های گذشته با ایجاد گروهک داعش و القاعده در کشورهای اسلامی و مسلمان‌نشین می‌خواهند با ایجاد تفرقه قدرت را به دست بگیرند. در این اوضاع، وحدت و یکپارچگی از عوامل اصلی در پیروزی‌های مسلمانان جهان است و امروزه باید مردم کشورمان متحد باشند و مواظب ترفندهای دشمن باشند.

وی تأکید کرد: تبعیت از ولایت باید در رأس همه امور باشد زیرا با ولایت می‌توان به سرمنزل مقصود رسید و از انحرافات و بی‌راهه‌ها جان سالن به در برد.خداوند هر کجا که حزب‌گرایی بود پاسخ خوبی داده است و باید با اتحاد در جامعه رفتار و همبستگی را حفظ کرد آنچه باعث ایجاد ضربه و شکست می‌شود از نفاق و عدم یکپارچگی می‌آید. دیگر عامل اقتدار کشورمان خودباوری است. امام امت در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باعث شد تا خودباوری در ملت ایران ایجاد شود و مقابل نظام طاغوت به خوبی بایستند.امام راحل در روح جوانان این مملکت خودباوری دمیده است و امروزه خودباوری باعث شده تا ایران اسلامی از کشورهای برجسته در علوم هسته‌ای، نظامی، پزشکی، نانو، فناوری دفاعی و سیاسی به اقتدار برسد.

هاشمی با تاکید براینکه قدرت خودباوری باعث ایجاد امنیت می‌شود و ما را به اوج اقتدار می‌رساند بیان کرد: امروز باید بسیار مواظب نفوذ دشمن به داخل کشور باشیم زیرا بحث نفوذ در تمام سطوح مطرح بوده و جدی است.باید با دقت و جدیت مواظب اطراف خود بوده و با هوشیاری برخورد کرد دشمنان این روزها با رسانه‌های ارتباط جمعی به خانه‌های‌مان ورود پیدا کرده و به راهی با تبلت، گوشی همراه، ماهواره و اینترنت در حال به انحراف کشاندن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین