کد خبر: ۴۱۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

محسنی اژه‌ای: ۳۰ نفر در پرونده املاک شهرداری به دادسرا احضار شده‌اند

هم‌اکنون بازرسی کل کشور لیستی را تهیه کرده است از کسانی که فیش‌های بالا داشتند و کسانی که بازرسی تشخیص داده است اقدامشان مجرمانه بوده تعدادی به دادسرا فرستاده شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای آخرین وضعیت پرونده فیش‌های نجومی را تشریح کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور لیستی را تهیه کرده است که براساس آن بیش از ۱۵۰۰ مورد حقوق بالا داشته‌اند.

به گزارش  فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و پنجمین نشست خبری ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق گفت: امیدوارم آنچه را که حق است بر زبان ما و قلم شما جاری شود.

وی در خصوص پرونده املاک شهرداری گفت: آنچه که در دادسرا به من منعکس شد تا امروز 30 نفر احضار شده‌اند و پرونده با قدرت در حال پیگیری است، البته این به این معنا نیست که همه متهم یا مجرم هستند. براساس گزارشی که داده شده است هم‌اکنون در حال بررسی هستند اما تا امروز 30 نفر احضار شده‌اند و از آنها تحقیق شده یا تحقیق می‌شوند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در خصوص پرونده فیش‌های نجومی و حقوق‌های نجومی گفت: تا امروز هیچ موردی از ناحیه دولت به قوه قضاییه منعکس نشده است که آیا در این سال‌های اخیر حقوق‌های چند ده میلیونی و پاداش‌های 100 و 200 میلیونی آیا اینها خلاف قانون بوده است یا خیر. همچنین از ناحیه دیوان محاسبات نیز تا امروز چیزی به عنوان جرم انعکاس پیدا نکرده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهارداشت: ما فرصت کافی برای دولت و دیوان محاسبات قائل شدیم و گفته بودیم که اگر دولت انجام ندهد دادستان وارد می‌شود، هم‌اکنون بازرسی کل کشور لیستی را تهیه کرده است از کسانی که فیش‌های بالا داشتند و کسانی که بازرسی تشخیص داده است اقدامشان مجرمانه بوده تعدادی به دادسرا فرستاده شده‌اند که اکثراً مدیران عامل بانک‌ها و هیأت مدیره بانک‌ها، بیمه و تعدادی از شرکت‌ها است که هم‌اکنون نیز رسیدگی به این پرونده‌ها ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور بیش از 1500 مورد لیست تهیه کرده است که حقوق بالا داشته‌اند و هم‌اکنون در حال تحقیق و بررسی است و مواردی که تشخیص بدهند خلاف قانون عمل شده برای دادستانی می‌فرستد و دادستانی مشغول احضار آنها خواهد بود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: 14 مورد نیز از سوی سازمان اطلاعات فرستاده شده است که برخی از آنها مشابه هستند، دادستان کل کشور نیز کارگروهی را تشکیل داده بودند که این کارگروه مبانی حقوقی مسائله را بررسی کند و بر اساس مبانی حقوقی ببیند آیا جرمی، خلافی قانونی اتفاق افتاده است

وی افزود: دادستانی خدمت ریاست قوه گزارش دادند که حتماً خلاف موارد قانونی انجام شده که انشااله دادستان تهران بدون اغماض و کاملاً با دقت و با رعایت موازین شرعی و قانونی این مسئله را با سرعت بیشتر و مورد انتظار به حق مردم را تکمیل فرمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین