کد خبر: ۴۱۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

پهپاد رصد معادن در کرمان به پرواز درآمد+تصویر

نخستین پهپاد بازرسی و رصد معادن در کرمان رونمایی و راه اندازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان روز یکشنبه در آیین رونمایی از پهپاد بازرسی و رصد معادن که در معدن شن و ماسه ثارالله شهرستان کرمان برگزار شد، افزود: برای اولین بار در کشور توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان میزان برداشت از معادن با استفاده از پهپاد، بررسی می شود.

مهدی حسینی نژاد ادامه داد: این یک ابتکار جدید در حوزه رصد و شناسایی معادن و محدوده های معدنی است که می توان با این روش به میزان واقعی برداشت از معادن پی برد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای صیانت از حقوق بیت المال (حقوق دولتی معادن) بسیار موثر خواهد بود، گفت: با توجه به حجم برداشت از معادن کرمان کمبود این فناوری به شدت احساس می شد چرا که معادن می بایست براساس برداشتی که دارند، حقوق دولتی را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 750 پروانه بهره برداری در استان کرمان صادر شده است که در استخراج 42 ماده معدنی فعالیت دارند و این معادن سالانه بیش از 60 میلیون تن استخراج می کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به چگونگی روش بازرسی توسط پهپاد گفت: در ابتدای شروع برداشت از معدن، یک بازرسی و بعد از برداشت هم یک بازرسی انجام و در نتیجه میزان برداشت حاصل می شود. 

وی تصریح کرد: سرعت محاسبه برداشت توسط این پهپاد بالا بوده و هر معدن را در مدت زمان 10 دقیقه بررسی می کند.

حسینی نژاد افزود: هزینه تمام شده این پهپاد به اضافه هزینه های آموزشی بیش از 700 میلیون ریال است و در برنامه های بعدی به تعداد آن افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد: تمامی مراحل ساخت این پهپاد در داخل کشور صورت گرفته و خرید آن توسط نظام مهندسی معدن استان انجام شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بنا داریم شش هزار محدوده معدنی را با استفاده از این فناوری رصد کنیم.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و 700 محدوده معدنی با استفاده از سیستم کاداستر رصد و تعیین تکلیف شده است. 

وی گفت: استان کرمان رتبه اول فعالیت های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین