کد خبر: ۴۱۳۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

افزایش 14 درصدی بودجه جاری استان تهران در سال 96

استاندار تهران با اشاره به رقم 540 میلیارد تومان به عنوان بودجه جاری استان تهران گفت: این بودجه نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش پیدا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : سید حسین هاشمی در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: این جلسه با دستور کار بررسی لایحه بودجه استان تهران در سال 96 و مقایسه آن با سال گذشته، بررسی وضعیت شهرک صنعتی قرچک و وضعیت آبخیزداری استان تهران برگزار شد.

وی افزود: در بررسی بودجه سال 96 استان تهران 2266 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی استان تهران تعیین شده که از این رقم 354 میلیارد تومان بودجه استانی و مابقی به صورت ملی استانی پیش بینی شده است. همچنین 540 میلیارد تومان به عنوان بودجه جاری استان تهران تعیین شده که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی لایحه بودجه سال 96 کل کشور با توجه به اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت تدوین شده است، همچنین تلاش حداکثری برای افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه‌های عمومی و همچنین چاره اندیشی برای افزایش درآمدهای پایدار بودجه عمومی به عنوان الزامات لایحه بودجه سال 96 کل کشور در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص بررسی وضعیت شهرک صنعتی قرچک به عنوان یکی دیگر از دستور کارهای هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: این شهرک صنعتی کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر 9 صنف در این محل کارشان را انجام می‌دهند. صنوفی مانند البسه و آجیل در این شهرک در حال کار هستند. در خصوص این شهرک پیشنهادی نیز مطرح شد که شهرک گلخانه‌ای به مساحت 200 هکتار در قالب اقتصاد مقاومتی در این محل احداث شود که با پیشنهاد آن موافقت شد.

استاندار تهران در خصوص بحث آبخیزداری استان تهران نیز که در این جلسه مورد بررسی اعضا قرار گرفت گفت: متاسفانه این بحث به فراموشی سپرده شده بود اما بی تردید این موضوع در حفظ خاک منابع طبیعی و تقویت زمین نقش بسزایی دارد. بر همین اساس نامه‌ای به وزیر کشور نوشته شده و جلسه‌ای نیز با رئیس ستاد بحران کشور و سازمان جنگل‌ها و مراتع برای انجام تقسیم کار کشوری انجام خواهد شد تا موضوع آبخیزداری استان تهران به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا شهرک صنعتی قرچک در 35 کیلومتری جنوب شرق استان تهران و جنوب شهرستان قرچک به وسعت 755 هکتار و در قالب چهار فاز طراحی و عملیاتی شده است که فاز نخست آن به وسعت 220 هکتار سال 91 آغاز شده و در حال حاضر نیز برخی از صنوف در این فاز کار خود را آغاز کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین