کد خبر: ۴۱۴۰۷۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
8 پیش‌بینی برای هشت کشور آسیایی در سال ۲۰۱۷ میلادی

پیش‌بینی رویدادهای سال‌۲۰۱۷ در آسیا/از پیروزی روحانی تا ریاست‌جمهوری بان‌کی‌مون

در سال ۲۰۱۷ میلادی چشم‌ها فقط به ترامپ دوخته نخواهد شد؛ از نظر رهبران فردی چهره‌هایی چون شی جین پینگ رهبر چین، شینزو ابه نخست‌وزیر ژاپن، رودریگو دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین و حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در کنار نارندرا مودی و انگ سان سوچی در هندوستان و میانمار همگی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت «ایژیا سوسایتی» با انتشار گزارشی به پیش‌بینی رویدادهای سال ۲۰۱۷ میلادی پرداخته است. این سایت می‌نویسد: قبل از هر چیز باید گفت که زمان زیادی باقی مانده تا پیامدهای پیروزی ترامپ در انتخابات را احساس کنیم. بسیاری از مسائل تازه پس از تشکیل کابینه او مشخص خواهند شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ با این حال در طرح پرسش درباره وضعیت کشورهای مختلف و چشم‌انداز آن کشورها با دیپلمات‌ها و کارشناسان آسیایی پیش‌بینی‌هایی را درباره کشورهای قاره اسیا ارائه می‌دهیم: 

پیش‌بینی رویدادهای سال ۲۰۱۷/از پیروزی روحانی تا ریاست‌جمهوری بان کی مون

این سایت می‌نویسد: «البته در سال ۲۰۱۷ میلادی چشم‌ها فقط به ترامپ دوخته نخواهد شد؛ از نظر رهبران فردی چهره‌هایی چون شی جین پینگ رهبر چین، شینزو ابه نخست‌وزیر ژاپن، رودریگو دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین و حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در کنار نارندرا مودی و انگ سان سوچی در هندوستان و میانمار همگی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار خواهند بود. در مورد گروه‌ها نیز می‌توان به داعش و گروه‌های تروریستی دیگر اشاره کرد. همچنین «ولادیمیر پوتین» نیز اگرچه روسیه در قاره اروپا به سر می‌برد اما در تحولات آسیا نقش داشته و خواهد داشت. علاوه بر  آن به احتمال زیاد و مثل همیشه شاهد اقدامات تحریک‌آمیز کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواهیم بود.»

این سایت پیش‌بینی‌های خود را به شرح ذیل ارائه می‌دهد:

پیش‌بینی رویدادهای سال ۲۰۱۷/از پیروزی روحانی تا ریاست‌جمهوری بان کی مون
 
۱-چین 

ترامپ وعده داده که تعرفه‌ای ۴۵ درصدی را علیه واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. در چین بازار به ثبات قبل نیست و رشد اقتصادی برای اولین بار در سه دهه گذشته در آن کشور زیر ۶.۵ درصد بوده است. دردسر دوم چین برگزاری انتخابات در هنگ کنگ در ماه مارس است و به احتمال زیاد باید شاهد تنش‌های بیشتر در روابط میان هنگ کنگ و پکن باشیم. علیرغم این مسائل و تماس تفلنی ترامپ با رییس‌جمهوری تایوان پیش‌بینی می‌شود که تایوان آرام باقی بماند. 

۲-شبه‌جزیره کره 

امیدواریم که اشتباه کنیم اما سخت بتوان تصور کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نخواهد از وضعیت آشفته سیاسی در کره جنوبی به نفع خود استفاده کند. در نتیجه، در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی باید منتظر آزمایش موشکی و حتی هسته‌ای دیگری باشیم. در کره جنوبی نیز پارک گئون هی به دلیل اعتراضات عمومی مجبور به کناره‌گیری از صحنه سیاسی است. «بان کی مون» دبیرکل پیشین سازمان ملل متحده از شانس بالایی برای انتخاب به عنوان رییس‌جمهوری تازه کره جنوبی برخوردار است. در این صورت شاهد ثبات در کره جنوبی در بلند‌مدت خواهیم بود. 

۳-هندوستان 

هند از رشد اقتصادی دیگری در سال آینده بهره‌مند خواهد شد و رشدی ۷.۵ درصدی و یا شاید بیش‌تر را خواهد داشت. باید منتظر ثبات نسبی در هند باشیم. 

۴-میانمار 

این کشور نیز احتمالا با افزایش سرمایه‌گذاری خارجی مواجه خواهد بود. آنگ سان سوچی نیز با میانجی‌گری کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد می‌تواند به توافقی آزمایشی برای بهبود وضعیت اقلیت روهینگیایی در آن کشور دست یابد. 

۵-فیلیپین 

ایجاد روابط حسنه میان «رودریگو دوترته» رییس‌جمهوری فیلیپین با چین پس از پیروزی ترامپ پایدار نخواهد ماند. به احتمال زیاد برگزاری مانور نظامی احتمالی میان فیلپین و امریکا انگشتی در چشمان چین خواهد بود. دوترته علیرغم اتهامات و  انتقاداتی که علیه عملکردش از سوی نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی مطرح شده است کماکان علیرغم اقدامات فراقضایی و کشتار معتادان و قاچاقچیان ۷۰ درصد محبوبیت دارد. 

۶-ایران 

یکی دیگر از تلاش‌های پیش‌روی ترامپ، توافق هسته‌ای با ایران است. رییس‌جمهوری امریکا جیمز متیس را به عنوان وزیر دفاع معرفی کرده است او کسانی را در اطراف خود دارد که مخالف برجام هستند و خود نیز با آن مخالفت کرده و آن را بدترین معامله تاریخ  خوانده است. ترامپ در مسیرهای دیگری با ایران وارد چالش می‌شود. ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی را تقویت کرده و اقتصاد خود را بهبود بخشد پیش‌بینی می‌شود که حسن روحانی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر برنده شود. 

۸-افغانستان 

خبرهای خوبی را برای افغانستان انتظار نداریم. آن کشور در دور باطلی از خشونت میان طالبان و نیروهای دولتی و تلفات غیر نظامیان دچار شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
5
9
در انتخابات ریاست جمهوری 96 آقای روحانی شاید رئیس جمهور شود و شاید هم نشود. هیچگاه با قطعیت در این مورد اظهار نظر نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
14
12
رای روحانی 35درصد بیشتر نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
2
5
لحن پیش بینی چقدر پیامبرانه است! کانه از عالم غیب خبر داشته نویسنده این پیش بینی.
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
4
4
خخخخخ.. چقدر بدبخت شدید شماها..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
1
0
چطور این قدر با اطمینان گفته می شود که آقای روحانی حتماً رئیس جمهور دوره بعدی خواهد بود؟ ممکن هم هست ایشان در انتخابات رأی نیاورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
تو کی هستی خخخه میکنی؟این چه ادبی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
هرکس رئیس جمهور شود رئیس جمهورهمه است ومکلف است برای مردم وکشور رفاه وعزت بیاورد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین