کد خبر: ۴۱۴۲۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

دو وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا، وارد ایران شدند+تصویر

دو وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا صبح امروز وارد ایران شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
دو وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا دقایقی پیش با همراهی حسن قشقاوی معاون کنسولی ،پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور به ایران بازگشتند.

صبح امروز حسن قشقاوی و هیات همراهش که برای پیگیری وضعیت دو وکیل ایرانی بازداشت شده به نایروبی سفر کرده بودند به همراه این دو وکیل به تهران بازگشتند.

براساس این گزارش این دو وکیل ایرانی بر اساس رای دادگاه کنیا از کلیه اتهامات وارد شده تبرئه شدند و صبح امروز از  فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران شدند.

به گزارش ایسنا ، حسن قشقاوی که از طرف محمدجواد ظریف، به منظور پیگیری موضوع بازداشت دو وکیل زندانی ایرانی و آزادی آنها ماموریت یافته بود و از هفته گذشته در راس هیاتی از وزارت خارجه به کنیا سفر کرده بود، روز چهارشنبه اعلام کرد که با پیگیری مستمر سفارت جمهوری اسلامی در کنیا و وزارت امورخارجه، در پی مذاکرات فشرده و رایزنی و انجام ملاقات های متعدد با مقامات سیاسی، قضایی و مسوول ذیربط پلیس این کشور، سرانجام دادگاه نایروبی رای به آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت شده داد.

بر اساس آن چه که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا اعلام کرده است: قشقاوی و هیات همراه در دیدار روز یکشنبه با امینه محمد وزیر خارجه کنیا در خصوص آزادی دو وکیل ایرانی و همچنین روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

در این دیدار که هادی فرجوند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز حضور داشت، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه آفریقا در دیپلماسی ایرانی اعلام کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابطش با کنیا به عنوان کشور تاثیرگذار و مهم در شرق آفریقا استقبال می کند.

دو وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا، وارد ایران شدند

وزیر خارجه کنیا در پاسخ قول داده بود حداکثر تلاش برای آزادی دو وکیل ایرانی را به عمل آورد.

وی در ادامه گفته بود:‌ نگاه ما به روابط دوجانبه با ایران گسترده و عمیق است و مایلیم با توجه به وجود زمینه مناسب، سرمایه گذاران ایرانی حضور فعال تری در عرصه اقتصادی آن کشور داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
اصلا معلوم نیست از ماموران امنیتی هستن این عزیزان
درهر حال خداروشکر سالم برگشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
قیافه اینا به وکیل نمی خوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
کنیا اصلا" بلد نیست به وکلا احترام بزاره، حداقل باید وقت میداد اینها اعتصاب غذا کنند ،بعد شانزده سال در زندان باشند ، سپس محاکمشون میکرد و اگر اعلام برائت از یک چیزی میکردن و با اجازه بزرگترها میگفتن بله ، آزادشون میکرد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین