کد خبر: ۴۱۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

یک میلیارد حساب کاربری یاهو هک شد

شرکت اینترنتی یاهو اعلام کرد با یک حمله هک دیگر روبرو شده که به هک بیش از یک میلیارد حساب کاربری منتهی شده است.این رقم دو برابر شمار حسابهای کاربری است که هک شدن آنها در سپتامبر افشا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 حمله هکی که اخیرا از سوی یاهو اعلام شده است، در اوت سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است و اطلاعات به سرقت رفته شامل نام، نشانی ایمیل، شمار تلفن، تاریخ تولد و کلمات عبور رمزنگاری شده کاربران هستند.

یاهو در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت به کاربرانی که قربانی این حمله شده اند، اطلاع داده و اقداماتی را برای حفظ حساب کاربری آنها در پیش گرفته که شامل درخواست از کاربران برای تغییر رمز عبور است.

این شرکت همچنین پرسش و پاسخهای امنیتی را بی‌اعتبار کرده است در نتیجه کسی با پاسخ به این پرسشها، نمی تواند به حساب کاربری دسترسی پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در میان قربانیان، بیش از ۱۵۰ هزار کارمند دولت و ارتش هستند. در نتیجه این اتفاق به منزله تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست. این حسابها به کارکنان فعلی و سابق کاخ سفید، نمایندگان کنگره و دستیاران آنها، ماموران اف بی آی، مقامات آژانس امنیت ملی، سازمان جاسوسی سیا، دفتر مدیر اطلاعات ملی و همه شاخه‌های ارتش آمریکا متعلق بودند.

این رخنه ضربه دیگری به اعتبار ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو است که در سال ۲۰۱۲ با تبلیغات زیادی به این شرکت پیوست. وی که مدیر سابق گوگل است، قرار بود به اوضاع یاهو سر و سامان داده و این شرکت را به روزهای اوجش بازگرداند. مایر تلاش کرد همه برنامه‌های موبایل این شرکت را بهبود دهد اما یاهو از پروژه‌های وی عایدی چندانی نداشته است.

به گزارش ایسنا،یاهو در سپتامبر اعلام کرد در جریان حمله ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است، نیم میلیون حساب کاربری این شرکت هک شده و اطلاعات کاربران به سرقت رفته است. دو هفته پس از افشای این حمله که بزرگترین رخنه امنیت سایبر خوانده شد، یاهو به جاسوسی از کاربران ایمیل برای مقامات اطلاعاتی آمریکا متهم شد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد بر این باور است که این حمله مربوط به هکرهای مورد حمایت دولتی است که مسئول هک سال ۲۰۱۴ بوده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین