کد خبر: ۴۱۵۲۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

کشف رودخانه آهن مذاب در آلاسکا و سیبری+تصویر

محققان دانشگاه فنی دانمارک رودخانه ای از آهن مذاب را در عمق 3000 کیلومتری آلاسکا و سیبری شناسایی کردند که با سرعت زیادی در جریان است و هر روز بر سرعت آن افزوده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرعت جریان این رودخانه که حدود 420 کیلومتر پهنا دارد و دمای آن نزدیک به دمای خورشید است، در طول کمتر از دو دهه تقریبا به سه برابر افزایش یافته و اکنون درحال تغییر جهت به سمت اروپا است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از نیچر، محققان این جریان سریع را در هنگام تحلیل اطلاعات به دست آمده از ماهواره های سه گانه آژانس فضایی اروپا، شناسایی کردند. 

این سه ماهواره که Swarm نام دارند، در سال 2013 به منظور اندازه گیری تغییرات میدان مغناطیسی زمین به فضا پرتاب شدند و امکان استفاده از نوعی فناوری شبیه به اشعه X را برای پرده برداری از رازهای درونی سیاره ما در اختیار محققان قرار دادند. با استفاده از این ماهواره ها اجزایی از زمین شناسایی شدند که پیش از این هیچ کس از وجود آن ها اطلاع نداشت.

کشف رودخانه آهن مذاب درآلاسکا وسیبری

محققان اعتقاد دارند میدان مغناطیسی زمین حاصل فعالیت های درونی زمین در هسته آن است. هسته زمین جسم جامدی به اندازه دوسوم ماه بوده و بخش عمده آن از جنس آهن است. دمای هسته زمین به 5400 درجه سانتیگراد (9800 درجه فارنهایت) می رسد که تقریبا به اندازه دمای سطح خورشید است.

هسته جامد زمین را لایه ای از آهن و نیکل مذاب به ضخامت 2000 کیلومتر پوشانیده است که به عنوان هسته خارجی شناخته می شود. تفاوت دما، فشار و ترکیبات در این لایه موجب حرکت و جریان یافتن مواد مذاب می شود. این پدیده در کنار چرخش زمین منجر به ایجاد جریان الکتریکی و در نهایت میدان مغناطیسی می شود. 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Geoscience منتشر شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
1
3
سلام
بااین کشف بیشتر باید به عظمت وقدرت پروردگار خالق اندیشید
که خالق بی همتا ویگانه قادر به انجام هر کاری است
هرگز غیر ممکن است وبشر قادر نیست با تکنولوژی در حال حاضر واینده به رودخانه ای از آهن مذاب را در عمق 3000 کیلومتری که سرعت جریان این رودخانه که حدود 420 کیلومتر پهنا دارد و دمای آن نزدیک به دمای خورشید است
دسترسی واز ان استفاده نمایید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
1
1
سلام
باتوجه به کشف جدید
این رودخانه از اهن مذاب از ابتدای خلقت بوده ومی بایست به نوعی همان رودخانه ای دائمی است که یکبار پیامبرحضرت سلیمان ع با اذن واجازه پروردگار اهن ومس از درون کوه هابدون تکنولوزی استخراج نموده واز ان ظروف وسلاح تهیه نموده
وبنا فرموموده خداوند متعال در قران در زمان حکومت حضرت صاحب الزمان عج زمین واسمان وهر انچه در ان است بیرون خواهذ ریخت وتنها کسی که بعد از پیامبرحضرت سلیمان ع قادر به استفاده از خواهد شد فقط وفقط حضرت ولیعصر عج خواهد بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین