کد خبر: ۴۱۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

اظهارات حضرتی درباره نرخ سود بانکی

عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به تعداد ساختمان‌های بانک‌ها، گفت: «یک راه کم کردن هزینه بانک‌ها و به تبع، کاهش نرخ بهره، هزینه‌های سنگینی است که بانک‌ها روی دوش خود گذاشته‌اند.»
آفتاب‌‌نیوز :
الیاس حضرتی درباره نرخ سود بانکی اظهار داشت: «با وجود کاهش نرخ سود بانکی به ۱۸ درصد، اما عملا بانک‌ها نمی‌توانند این نرخ را اعمال کنند.»وی افزود: «دلیل این موضوع هم این است که بانک‌ها یک جدولی دارند که در این جدول، بخشی از بهره را باید به بانک مرکزی بدهند. یک بخشی هم به صورت سپرده به مردم پرداخت می‌شود. هزینه‌های دیگری هم بانک‌ها دارند که در نهایت ۲۲ درصد، کف نرخ بهره می‌شود.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: «به عبارتی، اگر نرخ سود را کمتر از ۲۲ درصد در این شرایط در نظر بگیرند، به مشکل می‌خورند.»حضرتی متذکر شد: «در حال حاضر در مجلس، هدف ما دغدغه فعالان اقتصادی است. فعالان اقتصادی می‌گویند ما می‌خواهیم از وام‌های بانکی استفاده کنیم، اما بهره‌اش بالاست و جریمه‌های سنگینی نیز دارد.»

وی با بیان این‌که فعالیت اقتصادی سالم با بهره ۲۵ درصد امکان‌پذیر نیست، گفت: «دغدغه دوم ما، دغدغه علما و مراجع تقلید است که روی عملیات بانکی بدون ربا تاکید دارند.»حضرتی افزود: «به نظر من، چه دلیلی دارد که ما بانک‌های دولتی متعدد داشته باشیم. در یک خیابان چندین بانک دیده می‌شود.»

وی عنوان کرد: «ما با این اوضاع و احوالی که اقتصاد کشور دارد، بانک‌ها را می‌توانیم محدود و آنها را در یکدیگر ادغام کنیم.»عضو شورای پول و اعتبار با بیان این‌که ما باید به سمتی برویم که هزینه بانک‌ها را کم کنیم، تصریح کرد: «یک بخش زیادی از شبه بهره، هزینه‌های سنگینی است که بانک‌ها روی دوش خود گذاشته‌اند. هم‌اکنون تعداد ساختمان‌ها خیلی زیاد شده است.»
منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین