کد خبر: ۴۱۵۹۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
تحلیل سایت امریکایی «سالون» درباره اتهام مداخله مسکو در انتخابات امریکا

پوتین با انتخابات آمریکا همان کاری کرد که آمریکا علیه مصدق و آلنده انجام داد

دستگاه‌های اطلاعاتی ما در امور داخلی نیز دستکاری‌های زیادی را انجام داده‌اند. ترور جان اف کندی، رابرت کندی،‌ واترگیت، ترورهای مارتین لوتر کینگ و مالکوم ایکس و همچنین اسناد مرتبط با جنگ ویتنام همگی مواردی هستند که آژانس‌های اطلاعاتی باید درباره آن پاسخگو باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت تحلیلی «سالون» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که با توجه به سابقه طولانی مداخلات ایالات متحده در دیگر کشورهای جهان می‌توان به نوعی هک‌شدن رایانه‌های حزب دموکرات و مداخلات روسیه در انتخابات امریکا که دستگاه‌های اطلاعاتی امریکایی آن را تایید کرده‌اند را به نوعی نتیجه اقدامات اشتباه امریکا در سال‌های گذشته در قبال دیگر کشورهای جهان دانست. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این سایت می‌نویسد: در دوران پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا هیلاری کلینتون رقیب او از مداخله روسیه در انتخابات امریکا گفت. اطرافیان کلینتون از هک شدن رایانه‌های‌شان و مداخله آشکار روسیه در این امر گفتند. جیمز کامی مدیر‌اف‌بی ای تنها چند روز پیش از انتخابات اظهار کرد که آن دستگاه به مسائل تازه‌ای در پرونده روسای ایمیل‌های کیلنتون دست یافته است. کار دست‌داشتن روسیه در انتخابات امریکا تا جایی پیش رفت که از نقش مستقیم پوتین در این امر سخن به میان آمد.

 در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست، جان پودستا رییس سابق ستاد انتخاباتی کلینتون از پلیس فدرال امریکا به شدت انتقاد کرد. او نوشت که اف بی ای اثار حمله روسیه در ماه سپتامبر در سال ۲۰۱۵ را کشف کرده بود اما هشداری به مقام‌های کمیته ملی حزب دموکرات نداده بود. در عوض اف بی ای تنها یک پیام برای پیام‌گیر صوتی رایانه کمیته ملی فرستاده بود. یکی از مقام‌های پیشین سایبری اف بی ای به نشریه تایمز گفته بود که این موضوع گیج‌کننده است که چگونه اف بی ای تا این اندازه غفلت به خرج داده است. مایکل مورل از روسای پیشین سیا و از هم‌حزبی‌های کلینتون با اعلام خشم در این‌باره اظهار کرد که اقدام دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه و مداخله آنان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، یک یازدهم سپتامبر سیاسی بود. 

این سایت انگشت اتهام را به سوی سیا و اف بی ای می‌گیرد و اشاره می‌کند که آن دو نهاد امنیتی‌ سابقه مخفی‌کاری و دستکاری در خارج از امریکا را داشته‌اند. سالون می‌نویسد: «استثناگرایی امریکایی سبب شده تا ما امریکایی‌ها خود را معاف از احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت دیگر کشورهای بدانیم؛ یک نمونه آن در افشاگری اسنودن در سال ۲۰۱۴ میلادی مشخص شد که نشان داد امریکا از بسیاری کشورهای جهان از جمله متحدان خود؛ آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن جاسوسی می‌کرده است. همچنین امریکا با استفاده پول‌های بسیار، از نامزدهای انتخاباتی در کشورهای متعدد حمایت کرده بود.

بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۳ میلادی امریکا در کوبا چهار بار، در نیکاراگوئه دو بار، در پاناما شش بار، در گواتمالا یکبار، در هندوراس هفت بار مداخله کرد. در سال ۱۹۵۳ میلادی ایالات متحده در سرنگونی دولت دموکراتیک تحت رهبری محمد مصدق با بریتانیا هم‌پیمان شد چرا که بریتانیایی‌ها نمی‌خواستند نفت ایران ملی شود. همچنین امریکا دهه‌های متمادی از نظام سیاسی سرکوبگر پهلوی در ایران حمایت کرد. در سال ۱۹۴۸ میلادی سیاستگذاران امریکایی می‌ترسیدند که کمونیست‌های تحت حمایت شوروی در ایتالیا برنده شوند. در واکنش به این موضوع سیا کمک‌هایی را به احزاب دست‌راستی ایتالیایی ارائه کرد و به جعل اسناد برای بی‌اعتبار‌کردن حزب کمونیست ایتالیا کمک کرد. پس از آن حزب مورد علاقه واشنگتن در ایتالیا اکثریت آرا را از آن خود کرد. «داو لوین» پژوهشگر علوم سیاسی در مقاله‌ای با برآورد هزینه در فصلنامه مطالعات بین‌المللی تخمین زده است که مسکو در یک سوم از کشورهای جهان و ۱۱۷ بار در فاصله سال های ۱۹۴۶ تا ۲۰۰۰ میلادی در انتخابات آن‌ها مداخله کرده است.

در سال ۱۹۷۵ میلادی تحقیقی انجام شد که نشان داد سیا سعی کرده بود تا برای ترور فیدل کاسترو رهبر کوبا چندین بار اقدام کند. این سایت اشاره می‌کند که اسناد نشان می‌دهند کمیته چهل به رهبری هنری کیسینجر در اوایل دهه ۷۰ میلادی تشکیل شده بود که هدف آن بی‌ثبات‌کردن دولت شیلی تخت رهبری سالوادور النده رییس‌جمهوری مارکسیست بود که در یکی از نادرترین انتخابات در امریکای لاتین پیروز شده بود. 

دستگاه‌های اطلاعاتی ما در امور داخلی نیز دستکاری‌های زیادی را انجام داده‌اند. ترور جان اف کندی، رابرت کندی،‌ واترگیت، ترورهای مارتین لوتر کینگ و مالکوم ایکس و همچنین اسناد مرتبط با جنگ ویتنام همگی مواردی هستند که آژانس‌های اطلاعاتی باید درباره آن پاسخگو باشند. حتی در امور داخلی نیز مشخص شده که دستگاه‌های اطلاعاتی در سال ۱۹۵۶ میلادی برای اخلال در فعالیت حزب کمونیست امریکا اقدام کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
حالا این سایت سالون مال کی هست؟ نکنه بودجه اش رو ما می دیم؟ خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
اینها همه سناریوی از پیش نوشته شده برای فریب پوتینه.ترامپ با برنامه انتخاب شده و ترامپ با برنامه با استفاده از اصل غافلگیری، ترتیب روسیه رو میده.وقتی تعداد و نفرات انتخاب کنندگان الکترال رییس جمهور ۵۷۸نفره و رای الکترال هم به تفکیک برای هر ایالت اعلام میشه چطوری با هک سیستم میشه رای رو عوض کرد؟!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین