کد خبر: ۴۱۶۴۵۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
چه کسی در مسابقه تعیین سیاست ترامپ در قبال ایران پیروز خواهد شد؟‌

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند

پژوهشگران، اعضای اندیشکده‌ها و سیاستمداران سابق و قانونگذاران در کنگره چندین دهه است که ایران را خطرناک‌ترین تهدید علیه امنیت ملی قلمداد کرده‌اند. در میان اندیشکده‌ها می‌توان به انستیتو واشنگتن، بنیاد دفاع از دموکراسی، اتحاد علیه ایران هسته‌ای و اندیشکده هریتیج و برخی از اعضای شورای روابط خارجی امریکا اشاره کرد و همچینن به این افراد، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان کنگره و سنا را نیز افزود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه «نشنال اینترست» با انتشار گزارشی به گمانه‌زنی درباره سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران پرداخته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: «برای جمهوری‌خواهان تندرو در حوزه سیاستگذاری، سیاست خارجی پیروزی ترامپ ‌می‌تواند بزرگترین فرصت در هشت سال آینده به منظور تجدیدنظر در سیاست‌های امریکا در قبال جهان باشد تا به زعم آن اشتباهات دوران اوباما اصلاح شوند و امنیت جهانی از دید آنان تضمین شود. برخی از اعضای اردوگاه ترامپ او را فردی می‌بینند که با عواقب ناخواسته سیاست‌های دولت اوباما و با معضلات بسیار روبروست. در این میان نئومحافظه‌کارانی در اطراف بوش بودند که فکر نمی‌کردند ترامپ بتواند نامزد حزب شود چه رسد به آن که بتواند در انتخابات پیروز شود.»

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که گروهی از حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند و می‌افزاید: «پژوهشگران، اعضای اندیشکده‌ها و سیاستمداران سابق و قانونگذاران در کنگره چندین دهه است که ایران را خطرناک‌ترین تهدید علیه امنیت ملی قلمداد کرده‌اند. در میان اندیشکده‌ها می‌توان به انستیتو واشنگتن، بنیاد دفاع از دموکراسی، اتحاد علیه ایران هسته‌ای و اندیشکده هریتیج و برخی از اعضای شورای روابط خارجی امریکا اشاره کرد و همچینن به این افراد، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان کنگره و سنا را نیز افزود. این‌ها گروه بزرگی از افراد قدرتمند و با نفوذ هستند که در انتظارند تا ترامپ به طور رسمی مراسم تحلیف را انجام دهد تا مشاوره‌های‌شان تحقق یابد.»

این نشریه در ادامه با اشاره به سرمقاله اخیر «جو لیبرمن» و سناتور سابق و «مارک والاس» سفیر سابق امریکا در روزنامه واشنگتن پست با این عنوان که ترامپ چگونه باید با توافق هسته‌ای ایران برخورد کند، افزوده است که این افراد باور دارند مشکل تنها برنامه هسته‌ای ایران نیست بلکه آنان نگران توسعه برنامه موشکی ایران و حمایت آن کشور از گروه‌های مورد پشتیبانی‌اش در منطقه هستند. به نظر می‌رسد که جنگ‌طلبان ممصم هستند که ترامپ را وادار به اعمال مجازات‌های تحریمی علیه ایران کنند. 

این نشریه در ادامه با بیان این‌که رییس‌جمهوری منتخب امریکا در ماه‌های آینده پیشنهادات مختلفی را درباره ایران دریافت خواهد کرد،‌ می‌نویسد: «ترامپ احتمالا علاقمند به در پیش گرفتن یکی از خط‌های مورد علاقه خود در شعارهایش در جریان مبارزات انتخاباتی خواهد بود: پاره کردن برجام.»

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
6
11
تو افغانستان و عراقش وا دادن...

اگه ماها متحد باشیم و حس امریکا پرستی کنار بزاریم، هیچ کاری نمیتونه بکنه...

لازمه این اتحاد را هم باید مسئولین در دل مردم ایجاد کند...مثل کاهش فساد در کشور، بهبود وضعیت اقتصادی( اگه فساد در مملکت حل بشه) مطمئنا در اقتصاد مردم آرامش حکم فرما میشه...
وگرنه مثل سوریه پاره پاره میشم... و مطمئن باشین در زمان بحران نه چین نه امریکا نه روسیه هیچ یک از کشورها به کمک آدم نمیرسن...

خودمون باید به فکر خودمان باشیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
17
برای ملت ایران دیگر هیچ فرقی نمی کند.
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
2
این «کاهش بگیرو ببند»تون منو کشته . . .
مگه کاهش فساد و بهبود وضعیت اقتصادی بدون بگیر و ببند هم میشه، خودتون هم نمیدونید(البته که میدونید) چی میگید و چی میخواین!!!!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
4
9
سلام
اقای ترامپ اقتصادی است دور وبرش هرچه باشد مهم نیست
اوبه صراحت تمام اعلام نموده برای سرنگونی هیچ حکومتی اقدام نمیکند
سن وسالش صحت انراتایید میکند
مطمئن باشید هیچ جنگی شکل نمیگیرد
ولی بداند همه هستیم تا اخرین نفر ونفس
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
9
4
دعا می کنم در زمان ترامپ ایالات متحده دچار فروپاشی شود.
yaser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
6
به امید اینکه این بیکاری، رکود ، گرانی، اسیب های روانی و اجتماعی، فساد، نابودی محیط زیست، به هر طریقی خاتمه پیدا کند. به هر طریقی انشاالله
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
2
9
این جونهای زیر ابرو برداشته میخوان بجنگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
4
اخبار صدا وسیما روی بعضی ها اثر گذاشته
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
4
من امیدوارم اگر ترامپ چنین راهی رو در پیش بگیره این راه رو تا تهش بره چون اگه در میانه ول کنه مردم ایران بیشتر آسیب می بینن.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
2
آمریکا مدت هاست که سیاست ثابت و جهت داری رو در سیاست خارجی خودش اعمال می کنه فرقی نمی کنه رئیس جمهور کی باشه هر دو حزب قالب آمریکا هم ملتزم به اجرای این سیاست هستن در کنار اینها نوع دیگری از جنگ وجود داره که اونم جنگ روانی و ایجاد تشنج و تشویش در ستون طرف مقابله و این هم چیز جدیدی نیست لابی های عربستان و اسرائیل و حتی تعدادی از ایرانیها در خارج و داخل ایران در این مورد و بر خلاف منافع ایران فعال هستند . جنگ علیه ایران چه در نوع روانی و چه نظامی مدت هاست که شروع شده و ادامه داره . این واقعیتی آشکاره که نیاز به گفتن نداره . و لی هزینه جنگ روانی برای طرفی که این بازی رو خوب بلد باشه کمتر و کسی که بلد نباشه سرسام آور خواهد بود . گاهی تهاجم . گاهی عقب نشینی . امتیاز دادن و امتیاز گرفتن . و حتی تعریف کردن از دشمن بجای دشنام می تونه یه استراتژی باشه . بهتره بجای اینکه دائما سرگرم این باشیم که لاف زن غربی می خواد چی کارکنه به فکر این باشیم که چه آینده ای برای جوانان و مملکتمون می خواهیم رقم بزنیم و امیدوار باشیم که سیاست گذاران سیاست خارجی مون تصمیمات درستی بگیرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
1
صداقت دهه شصت مسولین از میان ملت پایمال شد. مطمن باش جوانان امروزی مانند جوانان دهه شصت نیستند. هرچند حکومت درحال حاضر مصلحت اندیشی را به رخ ملت اظهار میکند ودر شرایط خاص به آسانی تسلیم میشود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین