کد خبر: ۴۱۶۵۴۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
پس‌لرزه‌های اقدام غیراخلاقی نماینده جنجالی مشهد علیه ظریف

ادعاهای جدید کریمی‌قدوسی علیه ظریف و برخی مسئولان کشور

کریمی قدوسی امروز ادعاهای جدیدی را در مورد تلاش برای ارتباط ظریف با ترامپ، سقلمه فریدون به ظریف در جریان مذاکرات، تلاش‌های عراقچی برای سفارت فرانسه، تصویب برجام در پاویون فرودگاه و تماس روحانی با لاریجانی و بی‌اساس بودن بیانیه رسمی کمیسیون امنیت ملی در مورد فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتشار بیانیه‌ای(اینجا) به اقدام کریمی قدوسی در انتشار اظهارات منتسب به ظریف در جلسه این کمیسیون واکنش نشان داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه "عدم توجه به قواعد حاکم بر کمیسیون امنیت ملی می‌تواند به منافع ملی ضربه زند"، درباره اقدام غیراخلاقی کریمی‌قدوسی علیه ظریف، نوشته است: حادثه تلخی که هفته گذشته پس از جلسه مشترک وزیر محترم امور خارجه و معاونین این وزارتخانه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اتفاق افتاد هنجار‌شکنی و حاشیه‌سازی بی‌منطقی بود که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نسبت به آن معترض هستند. عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزینشی، گناهی است نابخشودنی و خدمتی است به دشمنان انقلاب اسلامی که مراجع ذی‌صلاح باید به آن رسیدگی کنند.

ادعاهای جدید کریمی‌قدوسی علیه ظریف و برخی مسئولان کشور

این بیانیه همچنین درباره اظهارات ظریف در این کمیسیون افزوده است: سخنی که وزیر محترم امور خارجه در این جلسه اعلام کرد، نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست‌های راهبردی نظام، بلکه صرفا اشاره‌ای بود به یک اشتباه در اعلام موضع.

با این حال، جواد کریمی قدوسی امروز مجددا در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد و ضمن انتقاد از بیانیه رسمی کمیسیون امنیت که از سوی سخنگوی کمیسیون و نائب رئیس کمیسیون تایید شده علیه برخی از مسئولین کشور ادعاهای جدیدی را مطرح کرد.

کریمی قدوسی امروز ادعاهای جدیدی را در مورد تلاش برای ارتباط ظریف با ترامپ، سقلمه فریدون به ظریف در جریان مذاکرات، تلاش‌های عراقچی برای سفارت فرانسه، تصویب برجام در پاویون فرودگاه و تماس روحانی با لاریجانی و بی‌اساس بودن بیانیه رسمی کمیسیون امنیت ملی در مورد فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه مطرح کرد.

وی اظهار داشت: کمیسیون امنیت هیچ‌گونه جلسه‌ای برای بیانیه اخیر نداشته است. در حالی که روال کمیسیون این است که در مورد این‌گونه بیانیه‌ها جلسات متعددی تشکیل می‌شود و در مورد آن رای‌گیری می‌شود. اما  این بیانیه را تعدادی که براساس یک ضرورت پیش آقای ظریف رفتند، تنظیم کردند و امضاء نمودند. باید تنظیم‌کنندگان این بیانیه توضیح دهند، بی‌اخلاق یعنی چه؟ من فایل صوتی را کامل گوش دادم و برای این که نگویم گزینشی عمل شده، همه مواد و بخشی که در مورد برجام در آن صحبت شده، پیاده کردیم و تعدادی از نمایندگان را دعوت کردیم تا این نوار را گوش دهند. البته آقای بروجردی اجازه نداد خبرنگاران در کمیسیون  حضور پیدا کنند و ما درخواست داده ایم نوار در جلسه علنی نیز پخش شود.

نماینده مشهد با بیان این ادعا که «جان کلام آقای ظریف، اعتراف به اشتباه در اعتماد به آقای کری بود»، گفت: ظریف در این جلسه تاکید کرد که من اشتباه کرده‌ام به این بابا یعنی آقای کری اعتماد کردم و به وعده او اعتماد کردم که این آقای ظریف را بزرگ می‌کند. او اعتماد کرد و حواشی که می‌گوید این صحبت‌های محرمانه بوده برای گم شدن اصل موضوع بوده است.

نماینده مشهد در خصوص صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد این که کریمی قدوسی تاکتیک‌های مذاکرات را به آمریکا گرا داد، با بیان این‌که «تاکتیک مذاکرات از روز اول توسط آقای ظریف آشکار و مطرح شد و ما بنامون بر این بوده نقشی به کنگره و سنای آمریکا ندهیم» مدعی شد: اشتباه آقای ظریف این بود که به قول جان کری اعتماد کرد که گفته بود انتخابات آینده را خانم کلینتون می‌برد و تمام تخم‌مرغ‌ها را در سبد رای آوردن خانم کلینتون گذاشتند. اما با انتخاب ترامپ دست‌شان برای ارتباط با ترامپ قطع شد و آقای ظریف حالا در تلاش است، تا به نوعی با تیم ترامپ و وزیر امور خارجه جدید آمریکا ارتباط بگیرد.

رییس تایید کرده

به گزارش آفتاب‌نیوز، این در حالی است که سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بیانیه کمیسیون متبوع خود مبنی بر حواشی اظهارات ظریف در مجلس، توضیحاتی ارائه داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بیانیه کمیسیون امنیت ملی درباره اتفاقات اخیر این کمیسیون درباره حواشی اظهارات ظریف بدون تاریخ و شماره منتشر شده است، گفت: این بیانیه رسمی کمیسیون امنیت ملی است. وقتی که رئیس کمیسیون این بیانیه را تأیید می‌کند سخنگوی کمیسیون دیگر کاره‌ای نیست و این بیانیه قطعا رسمی است.

بارها به کریمی قدوسی درباره رفتارهایش تذکر داده‌ام

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی هم درباره اقدام کریمی‌قدوسی با بیان اینکه "بارها و بارها درباره این نوع رفتارها به ایشان تذکر داده‌ام"،  درباره اینکه «آیا فایل صوتی سخنان وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش خواهد شد یا خیر؟»، گفت: این فایل صوتی به هیچ وجه قابل پخش نیست و اگر کسی تخلفی در این‌باره انجام داده است باید پاسخگو باشد.

وی درباره اینکه «ممکن است این انتشار سخنان محرمانه وزرا به رابطه بین مجلس و دولت ضربه بزند»، اظهار کرد: از وزرا سلب اعتماد نمی‌شود چون وزرا می‌دانند که مشی کمیسیون اینگونه رفتارها نیست.

بروجردی درباره عزم نمایندگان برای شکایت از کریمی‌قدوسی گفت: نمایندگان در هر اقدامی در چاچوب قانون آزاد هستند. قطعا بر کمیسیون امنیت ملی همچون سایر ارگان‌های حساس نظام قواعدی حاکم است و جلسات دارای طبقه‌بندی است، به همین دلیل هم سخنگو تعیین می‌شود و مطالب را حساب شده منتشر می‌کنند. قرار نیست که هر آنچه پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد به جامعه منتقل شود. البته این به معنای بی اعتمادی به مردم نیست چون مخاطبین هر مطلبی که اعلام می‌شود در کنار مردم شریف ما که قابل اعتماد هستند، دشمنان هستند که مطالب را به طور دقیق ثبت و ضبط می‌کنند.

نماینده بروجرد در مجلس همچنین اضافه کرد: طبق برنامه دوره‌های قبلی مجلس، قرار بر این بوده که رابطه منطقی بین کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با وزارتخانه‌های مربوطه برقرار شود و با توجه به اینکه بخش مهمی از کار کمیسیون با وزارت خارجه است قرار بوده که جلسات منظمی با مسئولان وزارت خانه در کمیسیون برگزار شود. برای اینکه این ذهنیت در وزارت خارجه شکل نگیرد که این اقدام (انتشار سخنان ظریف) تصمیم کمیسیون نبوده است بلکه یک تصمیم فردی بوده، ما در محل وزارت خارجه حضور پیدا کردیم و بر استمرار همکاری‌های دوجانبه در عرصه سیاست خارجی با هدف تحقق منافع ملی جمهوری اسلامی تأکید کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
3
31
جناب آقای بروجردی با سلام
تربیت نا اهل را چون گردوکان برگنبد است .
این قدوسی که چیزی حالیش نیست ، بنابراین تذکر و نصیحت را نمی فهمد.
علاجش فقط این است که ....و از مجلس بزارن بیرون .
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
4
29
شما موش را پیدا کنید. ببینید چه کسی محتوای این گفتگوی محرمانه را به قدوسی داده و او رو از کمیسیون بیرون کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
3
30
یکی این بابا را (منظور قدوسی) از برق بکشه بیرون...
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
راهش اینه اعضای کمسیون امنیت ملی را دوباره انتخاب کنند وآقای ظریف هم اصرار کند و شرط آمدنش همین باشد. باید یقه کسانی را گرفت که صحبت ظریف را لو داده کریمی قدوسی علم شده کس دیگریست که خودش را پنهان کرده . وبه ریش کریمی و ظریف میخنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
0
موهاشو رنگ کرده
كاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
0
منطقى ترين برخورد كميسيون امنيت ملى مجلس اينست كه آقاى قدوسى را بخاطر عدم رعايت مقررات حاكم بر كميسيون از شركت در كميسيون معذور نمايد. دومأ فردى را كه در كميسيون حضور داشته و اين فايل صوتى را بدون اطلاع دبير كميسيون توزيع نموده است نيز بايد از شركت در جلسات غير علنى معذور بشود.
اينكه آقاى ظريف چه گفته و آيا درست منعكس شده موضوع ثانوى هست، مهم عدم رعايت محرمانه بودن مسائل مطرحه شده در جلسه كميسيون است.
تصور كنيد كه فرضأ آقاى ظريف در مورد صحبت خود در نشست سه جانبه با روسيه و تركيه به كميسيون گزارش ميدادند و مطالب آن بيرون پخش ميشد بخاطر اينكه آقاى ظريف مطرح كرده بودند كه به روسيه بيشتر اعتماد دارند تا تركيه. آيا با تفكرى كه بر رفتار آقاى قدوسى حاكم هست و ايشان هر مطلبى را بر خلاف نظر كميسيون محرمانه نميپندارند و بايد براى عامه مطرح شود چون ايشان ميخواهند از ان براى مقاصد سياسى خود سود ببرد.
آمیز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
محرک وپشتیبان این کریمی کیست که به هیچ کس پاسخ گو نیست واز هیچ تهمتی برای تخریب ابایی ندارد .اگر نخ را بکشید به سر نخ می رسید
محزون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
,در مجلس , درکمیسیون امنیت مجلس , در هر کجا باشد خطر سازمیباشد. و وجودش برای ملت تاسفبار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
این عروسک خیمه شب بازی می خواد نقش دوستانش رو که در انتخابات توسط مردم از مجلس بیرون شدن رو بازی کنه ولش کنید جواب ابلهان خاموشی است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
متاسفانه اون میخواست مطرح بشه شد وآفتاب هم کمک کرد هر چند که مطرح شدنش خیلی بدردش نخواهد خورد چون از نوع مطرح شدن برادر حاتم طایی است ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
می خواد خودی نشون بده و مشهور بشه، نمیدونه که کسی حرف اورا به انداره هیچ قبول نداره، هر کسی به هر حال يه طوری باید مشهور بشه، خاک بر سر او
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
آقای بروجردی .... خودتی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1
0
آین شخص فقط یک.... هست .رفتارهای وی نسبت به دولتی که مورد حمایت مردم است تنفر انگیز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
اين نماينده است يا ....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
1
0
معاینه فنی شود ، ممنوع ترییون حداقلش است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین