کد خبر: ۴۱۶۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
ولخرجی‌ ملک‌سلمان علی‌رغم ریاضت‌اقتصادی عربستان

مخفی‌گاه بالگرد‌های پادشاه عربستان در مراکش لو رفت+تصاویر

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که این اشیانه و مکان‌های مخفی دیگر در طنجه، سومین شهر مهم مراکش و شهری در نزدیکی جبل الطارق بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس در مراکش واقع شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-تصاویر ماهواره‌ای تازه منتشر شده نشان می‌دهند که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی چندین مخفی‌گاه در مراکش؛ از جمله آشیانه‌هایی برای نگهداری بالگرد دارد که مساحت آن به اندازه یک سیرک بزرگ است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این در حالی است که دولت عربستان سعودی سیاست ریاضت اقتصادی را علیه مردم خود اعمال کرده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که این اشیانه و مکان‌های مخفی دیگر در طنجه، سومین شهر مهم مراکش و شهری در نزدیکی جبل الطارق بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس در مراکش واقع شده‌اند. 

مخفی گاه بالگرد های پادشاه عربستان در مراکش لو رفت/تصاویر

اقتصاد عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت آسیب دیده است. افت شدید قیمت نفت سبب کاهش حقوق وزرای کابینه و توقف پرداخت دستمزد کارکنان دولت در پی کسری بودجه بی‌سابقه ۹۷ میلیارد دلاری سال گذشته در آن کشور شده بود. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دادند که بسیاری از پروژه‌های ساختمانی عربستان سعودی به دلیل همین کمبودهای مالی به حالت تعلیق درآمده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که ملک سلمان در حال لذت بردن از گشت و گذارهای خود در مراکش است و کاهش قیمت نفت دست‌کم بر روی زندگی او تاثیر منفی نگذشته است و شهروندان معمولی عربستان سعودی باید هزینه آن را بپردازند. 

مخفی گاه بالگرد های پادشاه عربستان در مراکش لو رفت

روزنامه «دیلی میل» با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره می‌کند که یکی از مکان‌های مخفی پادشاه ۸۰ ساله عربستان سعودی مجتمع بزرگی است که ۱.۵۰۰ متر دیوار دارد؛ ۳۰ عضو گارد سلطنتی مراکش از جمله بادیگاردهای پادشاه عربستان در آنجا هستند و دارای امکانات پزشکی و رستوران است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که جزئیات آخرین کارهای عمرانی و ساخت و ساز عربستان سعودی در مراکش توسط یکی از اعضای ناشناس کارکنان مطرح شده است. ملک سلمان در تابستان از مراکش دیدار داشت و حدود ۱۱۰۰ خودرو او را اسکورت می‌کردند. این سفر جنجالی بود. علیرغم انتقادات، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای کتبی اعلام کرده که هزینه این سفر از حساب شخصی پادشاه بوده و دولت آن را پوشش نداده است. 

کاهش قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی سبب شده است تا عربستان سعودی از هزینه‌های عمومی برای مقابله با کسری بودجه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلاری سال گذشته بکاهد.

مخفی گاه بالگرد های پادشاه عربستان در مراکش لو رفت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
5
سلام
نیاز به تفسیر ندارد
متز لزل بودن پایگاه اجتماعی ومردمی پادشاه عربستان است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین