کد خبر: ۴۱۶۶۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
شهر رویایی شناور بر روی آب

شاهکاری از مهندسی تمدن‌های باستانی+تصاویر

تصاویری از ویرانه‌های این شهر شناور نشان می‌دهد که زمان ساخت آن متعلق به تمدن کهن اقیانوس آرام بوده که ۴۰۰ سال پیش از بین رفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- شهر «نان مادول» در منطقه‌ای جزیره‌ای در اقیانوس آرام واقع شده است. این شهر در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است و یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود که امروزه بخشی از ایالت فدرل میکرونزی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ تصاویری از ویرانه‌های این شهر شناور نشان می‌دهد که زمان ساخت آن متعلق به تمدن کهن اقیانوس آرام بوده که ۴۰۰ سال پیش از بین رفته بود.

این شهر شناور سحرآمیز از جزیره‌های کوچکی از جنس سگ بازالت و توسط بشر ساخته شده است. این جزایر بوسیله شبکه‌ای از کانال‌ها با یکدیگر ارتباط داشته‌اند. این مکان در پوهنپی، بیش از 3600 کیلومتر در شرق فیلپین و در میان اقیانوس آرام واقع شده است و به همین دلیل خیلی شناخته شده نیست.

ظاهرا نان مادول مجتمعی برای سکونت اشراف جزیره بوده و هر یک از جزیره‌های کوچک کاربرد خاصی نظیر پخت و پز و نگهداری از بیماران را داشته و احتمالاً برای مسقف کردنش از کاهگلی که با استفاده از درخت نخل درست می‌شده، استفاده می‌شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این منطقه با استفاده از ۷۵۰ هزار تن سنگ ساخته شده است و حمل و نقل آن نیز با دست و توسط بشر صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
2
2
تمدن های باستان به شاهکارشان مفتخرند
این دلواپسان نگاه کنید شاهکار مثبت در کارنامه اشان کمیاب است .
پاسخ ها
دلواپس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
کجات داره میسوزه؟؟؟ آب بریز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
5
1
من دلواپسم و با افتخار به دهان فتنه گران میزنم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین