کد خبر: ۴۱۶۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

هواپیماهایی که هر عاشق سفر هوایی باید آن‌ها را امتحان کند+تصاویر

اگر بوئینگ ۷۳۷ را در این فهرست گنجانده‌ایم باید ایرباس ۳۲۰ را نیز قرار دهیم. این هواپیما اگرچه در سال ۱۹۸۷ میلادی اولین پرواز خود را داشته است؛ یعنی دو دهه پس از بوئینگ با این حال فروش بیشتری از بوئینگ ۷۳۷ داشته است و موفق‌تر از آن بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی به هواپیماهایی اشاره کرده است که هر فردی که علاقمند به سفر هوایی است باید سفر با آن را امتحان کند:

بوئینگ ۷۳۷ 

اولین پرواز در سال ۱۹۶۷ میلادی 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این هوایپما یکی از هواپیمای پرفروش در تمام دوره ها بوده است. از سال ۱۹۶۷ میلادی به این سو نزدیک به ‌۹ هزار فروند از این هواپیما سفرهای مختلفی را به گوشه و کنار جهان انجام داده اند. بوئینگ ۷۳۷ نزدیک به پنجاهمین سالگرد ساخت خود می‌باشد اما هنوز هم پس از نیم قرن گذشت زمان ساختش محکم و استوار است. 

بوئینگ ۷۴۷ 
اولین پرواز آن در سال ۱۹۶۹ میلادی

این هواپیما یکی از هواپیماهای نمادین بوئینگ بوده که معمولا تحت عنوان جامبو جت از آن یاد می‌شود. ظرفیت های آن سبب شده تا به هواپیمایی قابل اطمینان و به ملکه‌ای در آسمان تبدیل شود و بیش از چهار دهه از زمان ساخت آن می‌گذارد. آخرین نسخه بوئینگ ۷۴۷-۸ یکی از بزرگترین موفقیت‌های تجاری بوده است. برخی از مهم‌ترین شرکت‌های هوایی جهان از جمله بریتیش ایرویز و لوفتهانزا اکنون از این نوع هواپیما استفاده می کنند. 

ایلیوشین ۲-۷۶ 
اغاز پرواز در سال ۱۹۷۱ میلادی 

نقش اصلی آن از زمان ورود به ناوگان نیروی هوایی شوروی در سال ۱۹۷۴ میلادی انجام وظیفه برای آن نیروی حمل و نقل نظامی بوده است با این حال می‌توان از آن برای کاربردهای دیگر از جمله برای خدمات آتش‌نشانی نیز استفاده کرد. ایلیوشین هواپیمایی چهار موتوره و قابل اعتماد است و چتربازان از آن در مناطق جنگی استفاده کرده‌اند. هنوز هم تولید می‌شود اما میزان بسیار کم‌تری از آن در خدمت امور غیر نظامی است. حمل و نقل در کره شمالی نیز معمولا با استفاده از این نوع هواپیما صورت می‌گیرد. 

ایرباس ۳۲۰ 

اگر بوئینگ ۷۳۷ را در این فهرست گنجانده‌ایم باید ایرباس ۳۲۰ را نیز قرار دهیم. این هواپیما اگرچه در سال ۱۹۸۷ میلادی اولین پرواز خود را داشته است؛ یعنی دو دهه پس از بوئینگ با این حال فروش بیشتری از بوئینگ ۷۳۷ داشته است و موفق‌تر از آن بوده است. ایرباس ۳۱۸ و ۳۱۹ نیز کوچکتر بوده و خطوط هوایی از آن‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری زیادشان در هنگام برنامه‌ریزی استفاده می کنند. 

بمباردیه سی ار جی 

این خانواده از هواپیماهای ساخته شده سهم بزرگی در محبوبیت مفهوم جت منطقه‌ای داشته‌اند. تولید‌کننده کانادایی بمباردیه آن را در اندازه‌های مختلف توسعه داده است و از ۵۰ صندلی به ۱۰۰ صندلی افزایش داده است. این هواپیما یکی از محبوب‌ترین‌ها در خطوط هوایی سرتاسر شمال امریکا و اروپاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
زیبا و جالب..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین