کد خبر: ۴۱۶۸۲۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
شبكه‌سازی مخالفان دولت از تابستان ۹۵!

فعالیت ۳۰۰۰ سایت با بودجه ۱۰۰۰۰ میلیاردی علیه دولت‌ روحانی

این روزها برخی اتفاقات وموضوعات سبب شگفتی می‌شود؛ شگفتی از جنس برنامه‌ریزی برای هجمه به دولت یا شاید کمی آرام‌تر، شگفتی از شبکه‌سازی مخالفان دولت! شبکه‌سازی‌هایی که اگر دردولت اصلاحات به‌صورت پنهان بود اما دردولت روحانی علنی شده و حتی تا جایی پیش رفته است که در شبکه‌های مجازی خودشان به نوعی درصدد جذب مخالفان دولت تدبیر وامید هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
فعالیت شبکه‌های مخالف دولت به نحوی است که برخی خبرها از فعالیت ۳۰۰۰ سایت ضد دولتی با بودجه ۱۰۰۰۰ میلیارد ریالی برای تخریب برنامه‌ها و اقدام‌های دولت حسن روحانی حکایت دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آنها کار را به جایی رساندند که رئیس‌جمهور بگوید: «برخی از روزنامه‌ها به ناامیدی می‌پردازند٬ تضعیف و تخریب دولت حرام است و برای تخریب‌گر هم حاصلی ندارد.» از جمله اقدامات دیگر رهبران این شبکه‌ها اعزام سخنرانانی به مراسم مخالفان دولت است؛ سخنرانانی که مواضع آنها بر همگان مشخص است معرفی این تشکیلات در سایت آن چنین است: «شبکه اعزام اساتید عمار مجموعه‌ای فرهنگی تبلیغی در جبهه انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های تخصصی و در قالب مجموعه‌ای مردم نهاد، با استفاده از تجربه موفق موسسات فرهنگی موثر در این عرصه فعالیت خود را در تابستان ۱۳۹۵ آغاز نمود. هدف از راه اندازی این شبکه ارائه خدمات و تسهیلات به مجموعه ها در دعوت از اساتید حوزه‌های تخصصی، و ارائه خدمات جانبی به اساتید برای بهره گیری مناسب‌تر از زمان و توان خود در جهت تاثیرگذاری حداکثری می‌باشد.» 

البته همان‌طور که پیشتر اشاره شد، یکی از اهداف شبکه‌سازی جذب نیرو و عضو است، چنان‌که بخشی از سایت به این امر اختصاص داده شده و آمده است: « اساتید محترم، درصورتی که تمایل به همکاری با شبکه اعزام سخنران و استاد عمار دارند می‌توانند با تکمیل فرم زیر و ارسال رزومه خود، پس از طی مراحل توسط شبکه عمار همکاری خود را آغاز نمایند.» و نکته جالب آنجاست که در این بخش اشاره‌ای به میزان توانایی افراد برای حضور در پشت تریبون نشده است!

فعال در همه حوزه‌ها!

اگر چه اکنون در این سایت تنها به برنامه‌های مرتبط با ۹ دی اشاره شده اما عیان است فعالیت آنها ادامه دارد که از آن جمله می‌توان به انتخابات‌های اردیبهشت سال ۹۶ اشاره کرد. نکته قابل تامل آنجاست که سازماندهی آنهابه شکلی است که برای بسیاری بخش‌ها به‌صورت مجزا دارای سخنران هستند که شامل اقتصادی، هنر و رسانه، بین‌الملل، سیاسی، علمی فناوری، معارف اسلامی انقلاب، فرق و ادیان، علوم انسانی، تاریخ ودفاع مقدس، فرهنگ و مدیریت می‌شود.

سخنرانان سیاسی چه کسانی هستند؟

این شبکه به شکلی فعالیت می‌کند که با تعدادی از افراد که در طیف مخالفان دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون هستند، هماهنگ کرده است که به عنوان سخنران به مراسم‌ هم‌طیفان خودشان بروند که از جمله این افراد درلیست سخنرانی بخش سیاسی می‌توان به قدیری ابیانه، محمد ایمانی، تقی دژاکام، علی رضا معارف و وحید یامین پور اشاره داشت و البته نام برخی اسامی ناشناخته جوان هم در این لیست ثبت شده است. تولید محتوا از دیگر فعالیت‌های این شبکه است که در تعریف این بخش آمده است:« به منظور بهره‌برداری بیشتر و موثرتر از تولیدات جبهه فکری و فر هنگی انقلاب اسلامی، به مرور لینک کانال‌ها و صفحات مفید در زمینه تولید محتوای بصیرتی پیرامون موضوع فتنه و نه دی به اشتراک گذاشته می‌شود.» که در این بخش معرفی کتاب و چندین کلیپ و پوستر وجود دارد.

فعالیت در فیس بوک؛ افتخارآقای سخنران!

نکته قابل تامل در اسامی سخنرانان به رزومه آنها بازمی‌گردد، چنان‌که در یکی از این رزومه‌ها در بخش فعالیت‌ها آمده است:« فعال شبکه‌های مجازی اعم از فیس بوک، گوگل پلاس و اینستاگرام» همگان واقف هستند حضور و فعالیت در فیس بوک امری غیرقانونی است. سخنران مورد نظر که فعالیت در فیس بوک جزو رزومه آن است، در یک خبرگزاری اصولگرا هم دارای سمتی است، یعنی همان خبرگزاری که چندی پیش در خبری آورده بود:« فيس‌بوك، مخوف‌ترين شبكه‌ جاسوسی است»

پشتیبانان تشکیلات چه کسانی هستند؟

البته مشخص است که پشتیبانان چنین تشکیلاتی خود را در عرصه عمومی معرفی نخواهند کرد اما در صفحه نخست برخی از مخالفان شناخته شده دولت به تحسین عملکرد این شبکه پرداخته‌اند، چنان‌که به نقل از حسن عباسی نوشته شده است: « جهاد کبیر یعنی کوشش در عدم‌ تبعیت از کفار. مجاهد کبیر یعنی عمار یاسر که می‌کوشید تا مانع تبعیت لشکر مسلمین از قواعد بازی کفر‌آمیز عمروعاص گردد. از این رو عمارها متولی جهاد کبیرند.» یا به نقل از وحید جلیلی آورده شده است:«تبیین حقیقت و توجه به محتوا و کلام فارغ از حجاب عنوان ها و شهرت ها باید وجهه همت دوستان شبکه اعزام سخنران عمار باشد و این امر با توجه ویژه به رویش‌های انقلاب قابل تحقق است.» حجت الاسلام پناهیان هم این‌چنین گفته است:«امروز نیازمند آن هستیم که دایره سخنرانان و چهره‌های مبلغ انقلابی توسعه یابد و چهره‌های جدید توانمند و متخصصی که رویش‌های انقلاب هستند به جامعه معرفی شوند و منحصر در طلاب و علما نماند.»

منابع مالی از کجاست و چه کسی باید پاسخ دهد؟

فارغ از پشتیبانان مالی این شبکه باید بار دیگر به آن ۳ هزار سایتی بازگشت که گفته شده است‌ با ۱۰هزار میلیارد ریال بودجه فعالیت می‌کنند و منابع مالی آن‌ها نامشخص است و این ابهام سبب می‌شود این اظهارات رئیس جمهور به ذهن متبادر شود همان روزی که گفت:«برخی با پول دولت علیه دولت کار می‌کنند» و تصریح کرد:« پسندیده نیست که با پول و بیت‌المال مردم کسی بخواهد دولتی را که منتخب مردم است و با رأی اکثریت مردم شروع به کار کرده به جای نقد، تخریب کند و این چیزی است که دولت نمی‌پسندد، بنابراین ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند، از کجا و وابسته به کدام جناح هستند. با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران. راه ملت ایران روشن است.» سوالی هم از سوی برخی مطرح می‌شود که چرا با این طیف‌ها که به تخریب منتخب مردم می‌پردازند برخوردی صورت نمی‌گیرد و پاسخی به این سوال داده نمی‌شود که چه جریانی پاسخگوی تخریب چهره نماینده ایران در داخل است که اثراتی در تعاملات بین‌المللی دارد؟

منبع: آرمان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
حسین
|
Australia
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
2
3000 که سهله 100 هزار هم که باشند خواننده ندارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
1
جنگ نرم دشمن علیه ایران ، همین فعالیت سه هزار سایت است علیه دولت . هدف اصلی این سایت ها ، دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
5
تاسیس صدا و سیمای خصوصی و آزاد که از بیت المال ارتزاق نکند و یک طرفه به نفع منافع حاکمان زر و زور و تزویر اخبار و گزارش ارائه ندهد تنها راه شکستن انحصار خبری تند روها است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
3
همه میدونیم این بودجه توسط چه کسانی تامین و در چه جاهایی مصرف میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
این بوجه راخرج. مردم بی چاره کنند که نرند توگور بخوابند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
پولهایی که تحت عنوان اختلاس وگم شدن دلارها و.......به یغما رفته بود کم کم بیرون می آیند تا پروژه تخریب درآستانه انتخابات به نتیجه برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
يادش بخير يه زماني بر عليه خاتمي هر كاري كردن از پخش فيلم و سريال و گزارشهاي مختلف از تلويزيون تا راهپيمايي و اشوب و ترور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
همان راه که پیرزن هم با اوردن چند تخم مرغ کمک می کرد برای دفاع از امنیت . امروز هم به روحانی برای پیروزی بر دوستان نادانان پول دار ، دل های شفاف دریغ ندارند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین